تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۴۰۶۴۳۰
اختتامیه جشنواره موسیقی «آواری ارادت» در خرم‌آباد برگزار و از استاد «بهمن اسکینی» خواننده پیشکسوت لرستانی تجلیل به عمل آمد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای موسیقی رضوی «آوای ارادت» شامگاه جمعه در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد و با حضور هنرمندان و علاقه‎مندان به هنر موسیقی به ویژه موسیقی لرستان برگزار شد.
احمد حسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت، ولادت پیامبر اکرم(ص) و همچنین سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) گفت: لرستان مهد هنر و مهد موسیقی است و جای جای آیین و رسوم مردم این استان از سور تا سوگ، محل و فرصتی برای خلق قطعات ماندگار موسیقی است.
وی با اینکه موسیقی لرستان ابتذال‌پذیر نیست، افزود: موسیقی یک سرمایه اجتماعی ارزشمند در لرستان و عامل وحدت و اتحاد است و قطعات ماندگار موسیقی لرستان با محوریت دفاع مقدس به خوبی این مدعا را تایید می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: هنر مخلوق هنرمند است و هنرمند زمانی که دست به خلق اثر می‌زند، آنچه در وجودش به ودیعه نهاده شده، یعنی خلق کردن را به منصه ظهور می‌رساند و اینگونه است که یک اثر هنری را آفرینش هنری می‌خوانند.
فتایی با اشاره به جشنواره ارادت و و ضمن تشکر از انجمن موسیقی استان، اظهار داشت: این جشنواره فرصتی مغتنم برای نشان دادن ارادت هنرمندان موسیقی به خصوص موسیقی لرستان به ساحت نورانی امام هشتم(ع) است و برگزاری اینگونه رویدادها علاوه بر جنبه هنری آن با هدف ترویج سیره علمی و عملی ائمه اطهار به خصوص امام رضا(ع) صورت می‌پذیرد.
وی همچنین با اشاره به آیین تجلیل از استاد بهمن اسکینی، گفت: این هنرمند پیشکسوت از ارادتمندان واقعی امام رضا (ع) است که قطعه ماندگاری به همین نام را از خود به یادگار گذاشته است.
این مسؤول در پایان خاطرنشان کرد: بنا بر وظیفه‌ای که داریم، در طول چند سال گذشته تجلیل از هنرمندان استان را به خوبی دنبال و اجرا کرده‌ایم و تلاش داریم تا در قالب برنامه‌های شاخص فرهنگی و هنری از چهره‌های ماندگار و هنرمندان پیشکسوت استان تجلیل بعمل آوریم. 
شایان ذکر است جشنواره موسیقی آوای ارادت به مدت دو روز در لرستان برگزار شد که تجلیل از بهمن تسکینی خواننده قدیمی و پیشکسوت لرستانی از مهمترین برنامه‌های این جشنواره بود. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴