کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه موقت نکا:

« انتظار فعال » زمینه‌ساز فرج خواهد بود/ « انرژی و ایدئولوژی » بهانه حضور استکبار در غرب آسیا

17 آبان 1398 ساعت 14:46

امام جمعه موقت نکا انتظار فعال را زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت و تحقق فرج برشمرد و گفت: تسلط بر انرژی و ایدئولوژی سبب حضور استکباری آمریکا در غرب آسیا برای حاکمیت بر جهان شده که باید با انتظار فعال فردی و اجتماعی به مبارزه علیه شیاطین بپردازیم.


به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدجواد موحد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان نکا با اشاره به سالروز آغاز امامت حضرت صاحب الزمان(عج)، انتظار درست را انتظار فعال بر پایه مبارزه دانست و اظهار کرد: این مبارزه یا مبارزه با نفس و شیطان درونی و یا مبارزات بیرونی علیه شیطان صفتان است.

وی افزود: انتظار فعال در طول تاریخ همواره وجود داشته است همانطور که امام راحل به پشتوانه ملت فداکار ایران اسلامی در برابر استکبار ایستاد و در طول تاریخ نیز ائمه ما در برابر شیاطین جن و انس ایستادگی کرده است.

امام جمعه موقت نکا انتظار واقعی برای امام زمان(عج) را از نوع فعال برشمرد و خاطرنشان کرد: انتظار ما یک انتظار فعال است نه اینکه در جای خود بنشینیم و به اصطلاح منتظر امام خود و فرج باشیم خیر بلکه منظور از انتظار فرج یک حرکت فعال برای زمینه‌سازی آن است.
این مسئول انتظار را از منظر قطعی بودن فرج طبق وعده الهی امری حتمی دانست و اضافه کرد: ظهور امام زمان(عج) قطعی است و حتی اگر یک روز از عمر دنیا باقی مانده باشد ایشان ظهور کرده و بر دنیا حکومت خواهد کرد.
 
* تدبیر امام راحل در تحقق وحدت جهان اسلام
موحد در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت منطقه غرب آسیا پرداخت و با اشاره به حضور طولانی مدت نیروهای استکبار جهانی در این منطقه، تصریح کرد: دو عامل سبب اشغال منطقه ما توسط آمریکایی‌ها شده که یکی انرژی است همانطور که چند روز قبل گفتند که ماندن آمریکا در غرب آسیا به خاطر نفت در سوریه و عراق عنوان شد.

وی افزود: دومین دلیل حضور بیگانگان در این منطقه مربوط به ایدئولوژی است که بخش مهم آن براساس محور امامت و ولایت است تا بر عقبه و ایدئولوژی جهان تسلط داشته و بر منطقه و مردم دنیا بتوانند حاکمیت داشته باشند.

خطیب جمعه نکا اذعان کرد: اما وعده خداوند این است که روزی مستضعفین بر محور صالح‌ترین فرد طبق آیه 105 سوره انبیا، تشکیل حکومت جهانی دهد و ما نیز به انتظار آن روز نشسته‌ایم که  البته این انتظاری فعال با مبارزه علیه مستکبران جهانی خواهد بود.

وی همچنین به سالروز ولادت رسول گرامی اسلامی طبق روایات تشیع و اهل سنت و نام‌گذاری مدت زمان این چند روز به نام هفته وحدت از سوی امام راحل نیز پرداخت و اضافه کرد: این اختلاف تاریخی در طول نزدیک به 14 قرن در محافل دانشمندان که ممکن بود زمینه سو استفاده مخالفان را داشته باشد با بصیرت و حکمت امام خمینی(ره) این تهدید اجمالی را با هفته وحدت به فرصت تبدیل شد.
 
* تحولات امروز عراق در ادامه فتنه‌آفرینی دشمنان علیه اسلام
موحد در ادامه به موضوع تحولات روزهای گذشته در عراق اشاره و تأکید کرد: تحولات عراق متأسفانه به وجود آمد که یک پیشینه تاریخی دارد که در آیات 118 تا 120 آل عمران که خداوند فرمود ای مسلمانان و مومنان به دشمنان خود اعتماد نکنید و آ‌ها را هم‌راز و دوست صمیمی خود انتخاب نکنید که برای نابودی شما از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند.

وی افزود: دشمنان رسماً علیه اسلام، شیعه و وحدت جهان اسلام اقدام می‌کنند و کینه‌ای که از اسلام در سینه خود نهان دارند به مراتب بزرگتر از چیزی است که در ظاهر از خود نشان می‌دهند.

امام جمعه موقت نکا با بیان فتنه‌های دشمنان علیه عالم اسلام در طول تاریخ، خاطرنشان کرد: اگر در بین مکتب شیعه چند صد سالی به عقب برگردیم رئیس فرقه بابیت را درست کردند از جنس بابیت بهائیت درست شد و اینها که منفور شدند، انجمن حجتیه یعنی منتظران منفعل درست شد و طومارشان توسط امام پیچیده شد سپس منافقین و بعد از آن عرفان کاذب درست کردند.

این مسئول شیعه انگلیسی را دستاویز بعدی دشمنان پس از عدم نتیجه‌گیری از عرفان‌های کاذب خواند و اضافه کرد: شیعه انگلیسی کسانی هستند که برخی افعال مانند قمه‌زنی را به عنوان دستاویز دشمنان علیه شیعه رواج دادند و به آن‌ها شبکه‌های ماهواره‌ای برای از بین بردن اصالت شیعه و شیعه‌گری از سوی دشمنان تعلق گرفت.

وی گفت: امروز نیز همراه با شیعه انگلیسی فردی یهودی‌زاده که خود را به دروغ مرجعیت شیعه در عراق جا زده علم کرده‌اند که فتنه دیگری را در این کشور علیه عالم اسلام به راه بی‌اندازد که خوشبختانه ملت عراق در کنار مرجعیت به این فتنه نیز پی برده و به زودی این فتنه نیز جمع خواهد شد.

موحد متذکر شد: این تنها معطوف به شیعیان نبوده و در میان اهل سنت نیز با ایجاد وهابیت و تکفیری‌ها گروه‌هایی مانند داعش را به جان مسلمانان انداختند که چه کشتارهایی را همین داعش به راه نینداختند، مگر نماز جمعه و مبانی ناب اسلام چه کم دارد که برخی در مکاتب دیگر به دنبال آن می‌گردند.

وی هشدار داد: آن‌ها که در جلسات خصوصی و خانگی خود محافل عرفانی درست می‌کنند خطرناک است و این فرد که الصرخی نام دارد کارهای عجیبی در عراق می‌کند البته شناخته شده و به زودی فتنه این فرد در عراق خوابانده می‌شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 406409

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406409/انتظار-فعال-زمینه-ساز-فرج-خواهد-انرژی-ایدئولوژی-بهانه-حضور-استکبار-غرب-آسیا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com