تاریخ انتشارجمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۰۶۳۸۶
در پی اعتصاب خدمه پرواز شرکت هواپیمایی آلمانی «لوفتهانزا» حدود 700 پرواز این شرکت روز گذشته لغو شد و قرار است 600 پرواز این شرکت نیز امروز لغو شود و در نتیجه آن صدها هزار مسافر در سراسر جهان سرگردان شدند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،در پی جدال میان شرکت هواپیمایی «لوفتهانزا» و اتحادیه نمایندگان خدمه پرواز در خصوص شرایط نامساعد کارکنان هواپیمایی، روز گذشته (پنجشنبه) 700 پرواز این شرکت هواپیمایی آلمانی لغو شد.
بنا به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کارکنان لوفتهانزا چندین ماه است که با این شرکت هواپیمایی در خصوص شرایط کاری و وضعیت حقوقی خود در جدال هستند و خواستار افزایش حقوق شده‌اند و آنطور که رادیو ملی آمریکا نیز گزارش کرده است، این شرکت آلمانی موفق به دستیابی به توافق لحظه آخری با خدمه پرواز نشده است و همین مسئله به اعتصاب کارکنان این شرکت منجر شد.
دادگاهی در «فرانکفورت»، محل قرارگیری دفتر شرکت لوفتهانزا، طی حکمی اعتصاب کارکنان این شرکت هواپیمایی را قانونی اعلام کرد که در نتیجه آن صدها هزار نفر از مسافران لوفتهانزا در سراسر جهان سرگردان شدند.
لوفتهانزا در یک درخواست فوری از دادگاه فرانکفورت خواسته بود مانع این اعتصاب شود اما دادگاه ضمن قانونی خواندن این اعتصاب اعلام کرد که این اقدام با قانون کار و توافق‌های دو طرف مغایرت ندارد.
بر اساس این گزارش، این اعتصاب دو روزه که از نیمه‌ شب پنج‌شنبه آغاز شده است و به مدت 48 ساعت ادامه دارد که در نتیجه آن، حدود 180 هزار مسافر لوفتهانزا، در سراسر جهان تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.
در پی اعلام تصمیم کارکنان شرکت لوفتهانزا برای آغاز یک اعتصاب دو روزه، این شرکت هواپیمایی، با صدور بیانیه‌ای قبل از آغاز اعتصاب، اقدامات خدمه پرواز شرکت خود را محکوم کرد.
در این بیانیه نوشته شده بود: «سازمان مستقل خدمه پرواز (یوفو) از کادر پرواز خواسته تا طی روزهای 7 و 8 نوامبر اعتصاب کنند....لوفتهانزا با شدیدالحن‌ترین الفاظ، این درخواست اعتصاب را محکوم می‌کند. مسافران آسیب‌دیده (از این رخداد) به صورت رایگان به دیگر پروازها منتقل می‌شوند».
این شرکت همچنین هشدار داد که طولانی شدن این اعتصاب، لغو گسترده پروازها را در روز جمعه به همراه خواهد داشت و 600 پرواز دیگر نیز امروز (جمعه) لغو خواهد شد و از مسافران این شرکت هواپیمایی درخواست کرد تا از امکانات سلف سرویس برای رزرو مجدد پرواز خود بهره بگیرند.
بنا به گزارش خبرگزاری «دویچه‌وله» آلمان، اتحادیه یوفو، خواستار افزایش کمک‌هزینه برای 21 هزار خدمه پرواز لوفتهانزا شده است و همچنین درخواست داده تا راه انتقال همکاران فصلی به شیفت‌های کاری معمولی تسهیل شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما