تاریخ انتشارجمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۰۶۳۸۴
رییس هیات ورزش دانش‌آموزی استان کردستان گفت: علی‌رغم کمبود امکانات، کردستان در ورزش دانش‌آموزی از استان‌های برتر کشور است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،طاهر فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار در سنندج اظهار کرد:هدف ما همگانی کردن ورزش در بین دانش‌آموزان و نه  قهرمان کردن دانش‌آموزان است.
وی ورزش را مهم‌ترین عامل رشد و پیشرفت در بچه‌ها دانست و گفت: فراگیری سواد حرکتی مقدم بر تحصیل ضرورت دارد و دانش‌آموزان از همان سنین پایین باید با انواع ورزش آشنا شوند.
وی نقش مربیان ورزش و خانواده‌ها را در رشد و شکوفایی ورزش دانش‌آموزی تاثیرگذار دانست و گفت: برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی و استعدادیابی حرکتی جز اولویت‌های هیئت در سال گذشته بوده است.
فیضی خاطرنشان کرد: مسابقات در  چهار سطح مدرسه، شهرستان، استان و کشور برگزار می‌شود.
به گفته وی، المپیاد درون مدرسه‌ای و مسابقات دانش‌آموزی در سطح مدرسه و مسابقات در سطح شهرستان بین مدارس برگزار می‌شود.
رییس هیات ورزش دانش آموزی استان کردستان به برگزاری مسابقات شهرستان بین مدارس در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این مسابقات در رشتههای مختلف برگزار شد و 18 هزار و 500  دانش آموز زیرپوشش قرار گرفتند.
 وی افزود: در این دوره از مسابقات تمام رشتهها شامل فوتبال، شطرنج، ژیمناستیک، بدمینتون، شنا و تنیس روی میز در 2 مقطع تحصیلی و در 2 بخش دختران و پسران برگزار شد.
وی با اشاره به مسابقات استانی سال گذشته پسران و دختران، گفت: در این دوره از مسابقات در مجموع 2 هزار و  200 دانش آموز در 16 رشته ورزشی در 9 رشته پسران و هفت رشته دختران حضور داشتند.
فیضی موفقیت دانش‌آموزان دختر را در رشته‌های والیبال، بسکتبال، فوتسال و هندبال موفقیت‌آمیز توصیف کرد، یادآور شد: سال گذشته 450 نفر از دانش‌آموزان استان در رشته‌های دومیدانی، بدمینتون، تنیس روی میز، شنا و ژیمناستیک شرکت کردند.
وی از برگزاری 13 رشته مسابقه دختر و پسر در اواخر بهمن امسال در رشته‌های مختلف والیبال، فوتسال، فوتبال و بسکتبال در سنندج خبر داد و گفت: رشته فوتسال دانش‌آموزی در بخش پسران در لیگ فوتسال برگزار خواهد شد.
رییس هیات ورزش دانش آموزی استان کردستان با بیان اینکه در مجموع مسابقات کشور سه منطقه داریم، گفت: کردستان در منطقه اول موفق به کسب مقام اول و در کشور موفق به کسب مقام هفتم کشوری شد.
به گفته وی، کردستان در سه سال متوالی جز هشت تیم برتر کشور ورزش دانش‌آموزی بوده است.
فیضی با اشاره به اینکه 6 منطقه در استان و هشت لیگ دسته اول و هشت لیگ برتر داریم افزود: لیگ برتر 20 آذر امسال و لیگ دسته اول اسفندامسال در سنندج برگزار می‌شود.
به گفته وی، تیم‌ها شامل نواحی یک و دو ، بیجار ، دهگلان، دیواندره، کامیاران، مریوان و موچش و لیگ دسته اول شامل بانه، زیویه ،سروآباد، سریش آباد، سقز ،قروه، کرانی و کلاترزان است.
فیضی اظهار کرد: مسابقات شهرستانی در سه قطب اول دوم سوم و بر اساس جمعیت دانش‌آموزی برگزار می‌شود.
به گفته وی، در قطب اول ناحیه دو ،‌ یک و شهرستان سقز مقام اول تا سوم را کسب کردند و در قطب دوم مسابقات شهرستان‌های کامیاران، دیواندره، بانه مقام اول تا سوم و در قطب سوم زیویه، کرانی و موچش مقام اول تا سوم را کسب کردند.
فیضی اظهار کرد: سال گذشته تیم ملی دانش‌آموزی استان کردستان به مسابقات کشوری اعزام شدند و مسابقات در استان‌های اردبیل، سمنان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و رامسر برگزار شد.
وی افزود: سال گذشته 24 رشته در بخش پسران 13 تیم و در بخش دختران 11 تیم به مسابقات کشوری اعزام شدند.
وی به مدال‌آوری پسران در مسابقات  اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان پسر استان تاکنون موفق به کسب 27 مدال ( 5 مدال طلا 9 نقره 11 برنز ) و دختران موفق به کسب یک مدال نقره و سه برنز شدند.
رییس هیات ورزش دانش آموزی استان کردستان یادآورشد: در بخش تیمی رشته‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی متوسط اول مقام کشوری را کسب کردند.
به گفته وی، در رشته فوتسال دانش آموزان پسر مقطع متوسط اول مقام سوم کشوری و در رشته بسکتبال مقام چهارم کشوری بسکتبال را کسب کردند.
فیضی افزود: در زمینه کاپ اخلاق و فرهنگ متوسطه اول دختران ژیمناستیک اول دختران اول پسران 3 کاپ اخلاق دانش‌آموزی حایز شدند.
وی در زمینه ارزیابی و عملکرد سالانه هیات‌های استانی هم گفت: سال گذشته هیات‌های استانی هزار و 784 امتیاز در مجموع 2 هزار و امتیاز خوب را کسب کردند.
وی گسترش ورزش دانش‌آموزی را مرهون آگاه‌سازی مربیان و برگزاری کلاس‌های داوری‌گری و مربیگری و ارتقای سطح کیفی آگاهی مربیان ورزش دانست.
فیضی افزود: پسران در زمینه مدال‌آوری مجموعا موفق به کسب  27 مدال پنج مدال طلا 9 نقره 11 برنز شدند و دختران موفق به کسب یک نقره و سه برنز سال گذشته کسب کردند.
رییس هیات ورزش دانش آموزی استان کردستان اذعان داشت: همچنین در بخش تیمی رشته‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی متوسطه اول مقام کشوری کسب کردند.
به گفته وی، فوتسال متوسطه اول پسران مقام سوم کشوری بسکتبال متوسطه اول پسران مقام چهارم کشوری بسکتبال متوسطه دوم دختران مقام پنجم کشوری در سال گذشته کسب کردند.
فیضی اظهار کرد: سال گذشته مسابقات فوتسال دانش آموزی جز تیم اول تا چهارم، در زمینه ژیمناستیک جز سه تیم برتر و در زمینه ورزش شنا جز هشت تیم برتر کشور بوده است، همچنین در بخش دختران نیز در ورزش دومیدانی هشت تیم برتر و هندبال جز هشت تیم برتر کشور بوده‌اند.
وی ورزش دانش آموزان دختر را در رشته‌های دومیدانی هندبال فوتسال موفقیت آمیز توصیف کرد و افزود: علیرغم کمبود امکانات استان کردستان در رده 28 کشوری قرار دارد دانش‌آموزان کردستانی موفق به کسب مقام‌های برتر شده‌اند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴