کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری همایش شعر بومی مازندران در رامسر

17 آبان 1398 ساعت 12:10

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد رامسر از همایش شعر بومی مازندران با حضور شعرای بومی رامسر و میهمانان از شهرستان‌های تنکابن و گیلان برگزار شده است.



به گزارش بلاغ،عبدالرضا رشیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار  در شهرستان رامسر با اشاره به قرار داشتن در هفته فرهنگی مازندران، گفت: همایش شعر بومی مازندران با حضور شعرای بومی رامسر و میهمانان از شهرستان‌های تنکابن و گیلان برگزار شد.
وی برنامه‌های دیگری مانند جشن تیرماه سیزده، همایش شاهنامه‌خوانی، همایش شعر بومی و تجلیل از فعالان عرصه شعر و شاعران بومی و همچنین برگزاری مسابقه عکاسی از آیین و سنن بومی رامسر را از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی مازندران عنوان کرد.
 رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر با اشاره به اینکه  همایش شعر بومی مازندران با اجرای شعرخوانی شعرای شهرستان رامسر برگزار می‌شود، اظهار کرد: این‌گونه برنامه‌ها در جهت زنده‌ نگاه داشتن فرهنگ‌های بومی، ترویج زبان و گویش و فرهنگ مازندرانی بر مبنای آداب و رسوم هر منطقه برگزار می‌شود.
رشیدی ادامه داد: امروزه با توجه به اینکه گویش و زبان محلی رو به فراموشی است، باید تلاش کرد تا این میراث حفظ و زنده شوند تا به نسل‌های آینده انتقال داده شود.
 


کد مطلب: 406370

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406370/برگزاری-همایش-شعر-بومی-مازندران-رامسر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com