تاریخ انتشارجمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۴۰۶۳۶۲
دختر شهروند اردنی که پنجشنبه از اسارت رژیم صهیونیستی آزاد شد با تاکید بر اینکه به موضع خود در حمایت از جبهه مقاومت و سوریه افتخار می‌کند، گفت که در دوره اسارت مورد انواع شکنجه‌های روانی قرار گرفته بود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،«هبه اللبدی» دختر اردنی که امروز به همراه یکی دیگر از هموطنان خود پس از تحمل چند ماه بازداشت اداری در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد و به کشورش بازگشت در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین از دوره بازداشتش سخن گفت.
«هبه عبدالباقی اللبدی» در ۲۰ آگوست گذشته(29 مرداد) در حالی که به دیدار خانواده خود در جنین واقع در کرانه باختری رفته بود، توسط رژیم صهیونیستی بازداشت و به مدت پنج ماه به بازداشت اداری(بدون محاکمه) محکوم شده بود.
اللبدی گفت که نظامیان اشغالگر پس از اینکه او را از والدینش جدا کردند به بازداشتگاه منتقل کردند.
این شهروند اردنی شرایط بازداشت خود رادر زندان غیر انسانی توصیف کرد و گفت: نیروهای اشغالگر انواع شکنجه‌های روانی را بر من وارد کردند.
اللبدی افزود: مسئولین بازجویی اسرائیل هم از من درباره سفر اخیرم به لبنان پرسیدند.

 
او همچنین گفت که صحنه آزادی اسرا از بازداشتگاه الخیام در جنوب لبنان را از یاد نمی‌برد. (زندان خیام در جنوب لبنان در نزدیکی مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی فرار دارد. این زندان در سال‌های طولانی اشغال جنوب لبنان، محل نگهداری و شکنجه مبارزین لبنانی بوده است. این زندان در سال 2000 آزاد شد.)

شهروند اردنی تاکید کرد: من به موضع خود در حمایت از مقاومت و محور مقاومت  سوریه افتخار می‌کنم.
اللبدی گفت: برای افسر شاباک که از من در بازداشتگاه بازجویی می‌کرد، عشق من به سوریه تعجب آور بود.

 
وی تاکید کرد: من دو گزینه داشتم، اینکه از طریق اعتصاب غذا یا شهادت آزاد شوم.
اللبدی گفت که هشت روز را در زندان الدامون به سر برده و در آنجا با اسراء الجعابیص اسیر فلسطینی هم ملاقات کرده است.(اداره امور اسرای فلسطینی به تازگی خبر وضعیت سلامت إسراء الجعابیص» را بسیار بدتر از دیگر اسرای زن فلسطینی خواند. او ماه‌هاست به دلیل شدت جراحت ناشی از سوختگی شدید در حین بازداشت که منجر به قطعی هشت انگشت دستانش شد نیاز به عمل جراحی دارد، اما رژیم اشغالگر  از فرستادن او به بیمارستان برای انجام عمل جراحی امتناع می‌کند.
اللبدی گفت: نظامیان اشغالگر مرا بعد از اعتصاب غذا در انزوا نگاه داشتند.

وی ادامه داد: پس از اینکه از حکم بازداشت خود مطلع شدم، اعتصاب غذایم را اعلام کرد.
اللبدی از مقامات اردنی هم خواست همان طور که به او توجه کردند به دیگر اسرای اردنی در بند رژیم صهیونیستی هم اهمیت دهند.
آزاده اردنی گفت: مسئولین بازداشتگاه برای اینکه من از اعتصاب غذا منصرف شوم مرا از لحاظ روانی می‌ترساندند. اما من مرز ترس را در برابر رژیم اشغالگر شکستم .از همه اسرای زن در بند رژیم صهیونیستی هم می‌خواهم بر ترس غلبه کنند.
روزنامه صهیونیستی«هاآرتص» اخیرا با اشاره به اینکه اللبدی به خاطر دیدار با افراد مرتبط با حزب‌الله در لبنان بازداشت شده است، به نقل از مسئولان صهیونیست مدعی شد که البلدی برای جذب اعضایی برای حزب‌الله به کرانه باختری آمده است. 
دولت اردن هفته گذشته در اعتراض به ادامه بازداشت این دو اسیر اردنی، سفیر این کشور در تل‌آویو را فراخواند.
عبدالرحمن مرعی دیگر شهروند اردنی نیز دوم سپتامبر گذشته در حالی که برای شرکت در جشن عروسی یکی از بستگانش به کرانه باختری سفر کرده بود، بازداشت شد. او از بیماری سرطان رنج می‌برد و تا کنون چند بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
این دو اسیر اردنی ظهر امروز از طریق پل ملک حسین وارد اردن شده و مورد استقبال گسترده مردمی قرار گرفتند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴