کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حکمی که منشور توسعه و تعالی مازندران است/انتظارات از نماینده جدید ولی فقیه

17 آبان 1398 ساعت 10:00

شایسته است بخش بخش فرمان تاریخی مقام معظم رهبری به نماینده جدید ولی فقیه در استان عنوان منشور توسعه و تعالی مازندران" توسط رسانه‌های گروهی، حوزویان و دانشگاهیان و دستگاه‌های اجرایی به اسناد و برنامه‌های کاربردی و اجرایی تبیین و تبدیل شود.



به گزارش بلاغ،نگارنده، تقارن معنادار حکم تاریخی و غرورآفرین مقام معظم رهبری در انتصاب آیت‌الله محمدی لائینی به عنوان نماینده جدید ولی‌فقیه درمازندران با سالروز امامت حضرت ولی عصر عج الله و ۱۴ آبان روزملی مازندران را "مازندران عصر آیت‌الله لائینی" می‌نامد.
با عنایت به جایگاه رفیع ولایت فقیه و مقام معظم رهبری در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نقش نمایندگان رهبری در استان‌ها بسیار مهم و راهبردی است به همین دلیل دوران مسؤولیت نمایندگان ولی‌فقیه در استان که تقریبا طولانی مدت است بسیار حائز اهمیت است.‌
۱-  در حکم تاریخی مقام معظم رهبری که جایگاه  بسیار مهمی برای استان مازندران لحاظ شده می‌توان از آیت‌الله لائینی در مناسبات و صورت‌بندی‌های جدید منطقه درخواست تحول همه جانبه در همه شئون استان مازندران را در راستای گام دوم انقلاب اسلامی مطالبه کرد که البته پای این مطالبه‌گری مشارکت جهادی، انقلابی و حداکثری همه نیروهای دلسوز خصوصا جوانان باید در میان باشد.
انتظار مردم مازندران این است که نماینده ولی فقیه نخ تسبیح همه جریان‌های سیاسی وفادار به انقلاب و ساحل امن آحاد افراد جامعه باشد و ایضا بتواند مجموعه نیروهای‌های سیاسی و اجتماعی را پدرانه مدیریت کند.
تریبون نماز جمعه مرکز استان می‌تواند صدای رسای بخش‌های مختلف جامعه برای بیان مشکلات، کمبودها و انتظارات باشد واین تریبون باید بتواند برای استان آورده مادی و معنوی داشته باشد.
ملی سازی ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان، ارتباط سازمان یافته با نخبگان سراسر استان، حرکت آفرینی و انسجام بخشی نیروهای موثر استان، استفاده بهینه از منابع مادی و معنوی ملی و نهادهای زیر مجموعه مقام معظم رهبری جهت توسعه استان از دیگر انتظاراتی است که دفتر نماینده جدید مقام معظم رهبری باید بدان همت نهد.
مفاد حکم انتصاب آیت‌الله محمدی لائینی نه فقط برای ایشان بلکه فراخوان تاریخی ولی‌فقیه برای یکایک نخبگان، حوزویان، دانشگاهیان، جوانان و کنشگران توسعه استان مازندران است تا برای توسعه و تعالی دیارعلویان بسیج شوند.‌
شایسته است بخش بخش فرمان تاریخی مقام معظم رهبری  به عنوان منشور توسعه و تعالی مازندران" توسط رسانه‌های گروهی، حوزویان و دانشگاهیان و دستگاه‌های اجرایی به اسناد و برنامه‌های کاربردی و اجرایی تبین و تبدیل شود.
با توجه به گزاره‌های این فرمان امیدواریم ساختار دفتر نماینده ولی فقیه وائمه جمعه استان متناظر با جایگاه رهبری به مرکز توسعه‌گرایی، اندیشه‌ورزی و سازماندهی نیروهای فکری خصوصا جوانان تبدیل شود.
متاسفانه سرمایه اجتماعی در استان مازندران به‌شدت آسیب‌دیده و شکاف بین مردم و روحانیت و مسولان نظام درحال عمیق‌ترشدن است لذا پیرو فرمان آینده گرایانه رهبرحکیم و فرزانه انقلاب اسلامی ائمه جمعه مسؤولیت خطیری در مردم‌داری، بازگشت و تقویت اعتماد عمومی دارند.

یادداشت: ایرج نیازآذری، روزنامه‌نگار و فعال فرهنگی و اجتماعی
 


کد مطلب: 406356

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406356/حکمی-منشور-توسعه-تعالی-مازندران-انتظارات-نماینده-جدید-ولی-فقیه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com