کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عربستان سعودی: ایران با آژانس اتمی همکاری کند

17 آبان 1398 ساعت 9:10

نماینده عربستان سعودی در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار همکاری ایران با این نهاد بین‌المللی شد.



به گزارش بلاغ،یک دیپلمات ارشد عربستان سعودی پنجشنبه خواستار همکاری تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران شده است. 
«عبدالله بن خالد بن سلطان عبدالعزیز»،  سفیر عربستان سعودی در اتریش و نماینده دائم این کشور در سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی پنجشنبه در جریان نشست ویژه شورای حکام آژانس با موضوع اجرای توافقات پادمانی و پروتکل الحاقی در ایران بر حمایت کشورش از ارزیابی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص ایران تأکید کرد. 
نماینده عربستان سعودی در بیانیه خود ایران را به «فریبکاری» و مخفی کردن بخش‌های حساس برنامه هسته‌ای خود متهم کرد و ادعا کرد که تهران به دنبال دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای است. 
وی در بخش دیگری از بیانیه خود به ممانعت ایران از بازدید یک بارزس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات نطنز اشاره کرد و از بازگشت این بازرس به وین ابراز خرسندی کرد. 
در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت خبرگزاری رسمی عربستان قرار گرفته آمده عبدالله بر ضرورت همکاری ایران و بدون تأخیر ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ارائه اطلاعات لازم تأکید کرده است. او از آژانس هم خواسته تدابیر راستی‌آزمایی و نظارتی را در ایران تشدید کند. 

 


کد مطلب: 406351

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406351/عربستان-سعودی-ایران-آژانس-اتمی-همکاری-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com