کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران خبر داد

خسارت سیل اخیر به 377 واحد مسکونی شرق مازندران /واریز کمک‌ها به حساب آسیب‌دیدگان طی یک هفته

18 آبان 1398 ساعت 8:00

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: سیل اخیر در شرق مازندران به 377 واحد مسکونی مردم خسارت وارد کرد.


محمد خانی نوذری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص میزان خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی شرق استان در پی وقوع سیل دوازدهم آبان‌ماه گفت: بر اساس آخرین آمارهای واصله از سوی تیم‌های ارزیاب‌ بنیاد مسکن استان، سیل اخیر در شرق مازندران به 377 واحد مسکونی خسارت وارد کرد.

وی افزود: از این میزان، 40 واحد مسکونی در خلیل‌شهر و 330 واحد در گلوگاه را شامل می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با بیان اینکه از مجموع 330 واحد آسیب دیده در شهرستان گلوگاه، 260 واحد روستایی و 60 واحد شهری خسارت دیدند؛ خاطرنشان کرد: 12 واحد مسکونی در سیل اخیر تخریب شدند که از این میزان 4 واحد مسکونی به صورت مستقیم در اثر وقوع سیل و مابقی به دلیل عدم مقاومت لازم دچار تخریب شدند.

خانی نوذری اعلام کرد: تاکنون به حساب حدود 180 نفر از حادثه‌دیدگان، کمک بلاعوض واریز شده است و آسیب دیدگان می‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی هویت به شعب بانک سپه برای دریافت وجوه واریزی مراجعه کنند.

وی متذکر شد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده ظرف یک هفته آینده کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره به آسیب دیدگان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران بیان کرد: این کمک‌ها بسته به میزان خسارت وارده به افراد تا سقف 5 میلیون تومان بلاعوض و 15 میلیون تومان تسهیلات کم بهره خواهد بود.

خانی نوذری اذعان کرد: میزان کمک‌ها به واحدهای تخریبی برای احداث در مناطق روستایی 40 میلیون تومان تسهیلات کم بهره و 10 میلیون تومان بلاعوض و بریا واحدهای شهری 50 میلیون تومان تسهیلات کم بهره و 11 میلیون تومان بلاعوض خواهد بود.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، این تسهیلات شامل افرادی که قصد جابه‌جایی از حریم و بستر رودخانه را به مکان جدید داشته باشند نیز تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/


کد مطلب: 406343

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406343/خسارت-سیل-اخیر-377-واحد-مسکونی-شرق-مازندران-واریز-کمک-ها-حساب-آسیب-دیدگان-طی-یک-هفته

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com