کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

منتظر واقعی به فکر اصلاح عقاید است/ لزوم توجه به قرآن و سیره عترت

16 آبان 1398 ساعت 8:40

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی مهمترین وظیفه یک منتظر واقعی را اصلاح عقاید دانست و گفت: باید اعتقاداتمان بر اساس قرآن و روایات شکل گیرد و با میزان ارتباط با امام اعتقادات و باورهای خود را بسنجیم.



به گزارش بلاغ،محمدرضا فریدونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در همدان ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان(عج) با بیان اینکه انسان در اعتقاد به حضور حضرت به مقامی برسد که حضور با غیبت برای او یکی باشد اظهار کرد: انسان باید چنان باوری به حضور حضرت در جامعه کنونی داشته باشد که غیبت امام عصر(عج) تزلزلی در اعتقاد او ایجاد نکند.
وی با تاکید بر اینکه وقتی انسان بر حضور امام عصر(عج) اعتقاد دارد، باید بر این باور خود مداومت داشته باشد گفت: انسان نباید حضرت را برای خودش بخواهد و به خاطر اینکه چون با ظهور امام مهدی(عج) رفاه جامعه مورد پسند است، به ظهور ایشان شوق داشته باشد.
این کارشناس مذهبی در همدان با بیان اینکه کسی که ولایت‌پذیر است اجازه می‌دهد رضایت امام در تمام ساحت‌های وجودی‌اش جریان داشته باشد افزود: ما باید خودمان را برای حکومت حضرت آماده کنیم نه اینکه ظهور حضرت را برای رفاه خودمان بخواهیم.
وی مهمترین وظیفه یک منتظر واقعی را اصلاح عقاید دانست و افزود: باید اعتقاداتمان بر اساس قرآن و روایات شکل گیرد و با میزان ارتباط با امام اعتقادات و باورهای خود را بسنجیم.
فریدونی یکی دیگر از وظایف منتظر ارتباط انسان با امام دانست و خاطرنشان کرد: ربط قلبی انسان با امام موجب شکل‌گیری محبت و ارتباط با او می‌شود و این ارتباط قلبی باید استمرار داشته باشد.
وی با اشاره به سخنانی از هانری کوربن بیان کرد: او در کتابی آورده «وقتی به کلیسا می‌روم دعاهای حضرت مهدی (عج) و ادعیه‌ای که از ایشان رسیده، می‌خوانم زیرا تنها ولی خدایی است که زنده است» زیرا حضرت عیسی(ع) در عالم ما نیست و در عوالم دیگر است اما حضرت مهدی (عج) نزد ماست.
عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی در ادامه در خصوص ترویج مهدویت در جامعه تصریح کرد: حکومت ولایی و تمام ساحت‌های وجودی انسان و جامعه در مهدویت است و باید انسان با امام به تفسیر آدم و عالم بپردازد.
وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم چیزی که هویت و حقیقت ما را تشکیل می‌دهد، ولایت است و این اصل است که توحید را در جان ما می‌گذارد و ما را با خدا آشنا می‌کند.
فریدونی با بیان اینکه هدف از ظهور حضرت قائم(ع) آشنایی انسان با خداست تصریح کرد: جامعه مهدوی جامعه ولایی است که به سمت توحید می‌رود و مجرای رسیدن به توحید ولایی شدن است.
وی تاکید کرد: در جامعه کنونی انسان باید به دنبال عالمان ربانی باشد، با نزدیک شدن به این بزرگان به دلیل اینکه جریان ولایت امام در وجودشان جریان دارد ما نیز به حکومت امام(ع) نزدیک شویم.
عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی با بیان اینکه عدم ارتباط با عالم ربانی انسان را از حکومت مهدوی دور می‌کند گفت: وقتی قرآن می‌فرماید «وعده خدا حق است» و خداوند حکومت را به انسان‌های صالح واگذار کرده است حتما باید عالم به دست ولی خدا برسد.
 


کد مطلب: 406305

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406305/منتظر-واقعی-فکر-اصلاح-عقاید-لزوم-توجه-قرآن-سیره-عترت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com