کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ناامیدی دشمن از تحریم، تهدید و فشار/ روحیه شهادت‌طلبی رمز ماندگاری جمهوری اسلامی است

15 آبان 1398 ساعت 16:00

استاد حوزه علمیه با اشاره به ناامیدی دشمن از تحریم، تهدید و فشار، گفت: دشمنان تلاش دارند تعالیم ناب اسلامی هم‌چون شهادت طلبی و ایثار و جهادگری را در ذهن جوان و نوجوان ما کم‌رنگ و بی‌ارزش کنند.



به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل احمدی شامگاه سه‌شنبه در مراسم سالگرد شهید مدافع حرم عزت‌الله سلیمانی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: شهدا با از خود گذشتگی خط و مشی بقای یک امت را نشان دادند و این پاسخی برای کسانی است که بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب نفهمیدند باید در مقابل دشمن با تقابل یا تعامل رفتار کنند.
استاد حوزه علمیه با اشاره به افرادی که شعار تعامل با دشمن را سر می‌دهند؛ خاطرنشان کرد: این افراد سری به وصیت‌نامه شهدا بزنند تا متوجه شوند پیام شهیدان همان پیام جامع قرآنی است که با دشمنان با جدیت و با مستضعفان با رحم رفتار کنید.
وی ادامه داد: طبق فرموده امام علی (ع) در نهج‌البلاغه جهاد و مبارزه در راه خدا دری از درهای بهشت است که خداوند این افتخار را برای اولیای ویژه و خاص خود قرار داده است؛ جهاد نظامی یکی از مصادیق جنگ در راه خداست، امروز اگر کسی با تقوا در جنگ فرهنگی، اقتصادی و جنگ نرم دشمن به دشمن ضربه بزند قطعا مجاهد راه خداست و از ثواب بالایی برخوردار می‌شود.
اگر اشرافی‌گری به جای شهادت طلبی قرار بگیرد، مصیب‌های فراوانی جامعه را در بر می‌گیرند
احمدی با بیان اینکه اگر روحیه شهادت‌طلبی از جامعه‌ای رخت ببندد و اشرافی‌گری و حقوق نجومی جزو اولویت‌ها قرار بگیرد آن جامعه را مصیبت‌های فراوان فرا می‌گیرد، تأکید کرد: در چنین جامعه‌ای متخصصان در راس امور قرار نمی‌گیرند و خطر، آن جامعه را تهدید می‌کند.
استاد حوزه علمیه اضافه کرد: جامعه‌ای که در آن جهاد معنا نداشته باشد و اولویت مسؤولانش سازش و نشستن سر میز مذاکره با دشمن و سردادن شعار صلح امام حسن(ع) باشد؛ بدون آن که فلسفه صلح امام حسن را بفهمد طمع عدالت را نخواهد چشید و تسلیم استکبار زمانه خود می‌شود.
متأسفانه یک عده به جای آن که از عاشورا درس مقاومت و ایستادگی بگیرند هر روز از مذاکره با باطل دم می‌زنند
وی تأکید کرد: متأسفانه یک عده به جای آن که از عاشورا درس مقاومت و ایستادگی بگیرند، هر روز از مذاکره با باطل و مذاکره برد-برد دم می‌زنند درحالیکه تاریخ ثابت کرده که حق و باطل هیچ‌گاه با هم جمع نمی‌شود و با هم به نتیجه نمی‌رسد؛ اما یک عده غافلانه از برد برد مذاکره بین حق و باطل سخن می‌گویند.
احمدی با تأکید بر اینکه امروز باید جوانان در مقابل استکبار جهانی مقاوم و محکم ایستادگی کنند، عنوان کرد: حذف نام شهدا از تابلوهای کوچه‌ها یک اقدام برنامه‌ریزی شده است؛ زیرا می‌دانند برای اینکه یک ملت را از پای دربیاورند باید فرهنگ شهادت‌طلبی که رمز ماندگاری جمهوری اسلامی است را از آن جامعه بگیرند.
استاد حوزه علمیه افزود: دشمن به خوبی می‌داند که دیگر با تحریم، تهدید و فشار نمی‌تواند این ملت را به زانو دربیاورد؛ بنابراین از طریق تزویر و فریب وارد شده و می‌خواهد تعالیم و فرهنگ ناب اسلامی هم‌چون شهادت طلبی و ایثار و جهادگری را در ذهن جوان و نوجوان ما  کم‌رنگ و بی‌ارزش کند.
 


کد مطلب: 406284

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406284/ناامیدی-دشمن-تحریم-تهدید-فشار-روحیه-شهادت-طلبی-رمز-ماندگاری-جمهوری-اسلامی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com