تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۴۰۶۲۶۷
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: هر اندازه سفر رئیس قوه قضائیه به رفع گرفتاری و مشکلات استان کمک کند از آن استقبال می‌کنیم و امیدواریم این سفر مثمرثمر باشد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،یحیی کمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار  در کرمان ضمن اظهار امیدواری نسبت به نتایج سفر قریب‌الوقوع آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه به استان کرمان اظهار داشت: تاکنون مرسوم بوده نخستین اقدام رئیس قوه قضائیه در سفر به استان‌های کشور، بررسی چالش‌ها و نقاط ضعف و قوت دستگاه قضایی استان است.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس افزود: ریاست قوه قضائیه اصلاح و مبارزه با فساد از درون این قوه را آغاز کرده و به سمت سایر مبادی فساد اقتصادی در جامعه رفته است و مدنظر است طی این سفر وضعیت دادگستری استان مورد ارزیابی قرار ‌گیرد و به بررسی فرصت‌ها، تهدیدها و چالش‌های خاص استان پرداخته شود تا در جمع‌بندی نهایی تصمیم مقتضی اتخاذ شود.
کمالی‌پور با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مورد پیش‌بینی این سفر دیدار رودرو و نزدیک با مردم است، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن مشکلات خاص استان در مباحث مربوط به وجود احتمالی مفاسد اقتصادی و وضعیت ناامنی در برخی نقاط استان را به طور ویژه انتظار می‌رود در دستور کار خود قرار دهد و در راستای تسریع در امر مبارزه با فساد دستورات مقتضی را صادر کند.
وی در پاسخ به این سؤال که انتظار دارید وی به طور مشخص به کدام چالش خاص استان کرمان ورود کند، گفت: فضای فیزیکی استان علیرغم اقدامات انجام شده هنوز نسبت به دیگر استان‌ها تفاوت اساسی دارد در زمینه اطاله دادرسی هم که در واقع چالش اساسی در کل کشور است و استان کرمان نیز از این معضل مستثنا نیست، امیدواریم وی در این سفر در زمینه تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی دستورات لازم و مقتضی صادر شود.
کمالی‌پور به دیگر چالش‌های قضایی استان اشاره و اضافه کرد: معضل کمبود نیروی انسانی و کادر قضایی یکی از چالش‌های قضایی جدی دادگستری استان کرمان است که درصد عظیمی از تصدی چارت قضایی و اداری آن خالی است و دستور رئیس قوه قضائیه می‌تواند به حل این معضل و ایجاد ساختار کمک کند و در ضمن می‌دانیم وی در سفرهای استانی سعی دارند به موضوعات مرتبط با دستگاه قضا هم ورود کند و موضوعی از قلم نیفتد.
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت رئیسی از سرمایه‌گذاری سالم اقتصادی عنوان  کرد: وی در سفرهای خود به بررسی وضعیت کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل هر استان می‌پردازد و با نگاه مثبتی که به سرمایه‌گذاری‌های بهره‌ور و کارآمد دارد در راستای رفع موانع سرمایه‌گذاری، تاکنون حمایت همه جانبه کرده است به نظر می‌آید این موضع نیز از دستور کار وی خارج نباشد.
وی خاطرنشان کرد: به هر اندازه سفر آیت‌الله رئیسی به رفع گرفتاری و مشکلات استان کمک کند از آن استقبال می‌کنیم و امیدواریم این سفر مثمرثمر باشد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲