دارنده مدال طلای مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان گفت: هفته آخر اردوی متصل به اعزام درگیر درمان آسیب‌دیدگی چشمم بودم و نتوانستم تمرین کنم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،محمدرضا گرایی در گفت‌وگو با خبرنگار درباره کسب مدال طلای مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان گفت: باوجود قرعه سختی که داشتم خوشبختانه با دست خالی بر نگشتم و موفق به کسب مدال طلا شدم.

وی ادامه داد: در دور اول با کشتی‌گیر ترکیه‌ای که قهرمان سال قبل بود مبارزه کردم و در دور دوم از سد حریف روسی گذشتم. در مرحله سوم نیز کشتی‌گیر گرجستانی که نایب قهرمان سال قبل بود را شکست دادم و در نیمه نهایی مقابل حریف اوکراینی به پیروزی رسیدم و در فینال نیز با برتری مقابل کشتی‌گیر آذربایجانی به مدال طلا دست یافتم.

دارنده مدال طلای مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان تصریح کرد: متاسفانه یک هفته قبل از اعزام انگشت یکی از حریفانم در تمرین داخل چشمم رفت و مجاری اشکم آسیب دید و مجبور شدم چشمم را عمل کنم، اما چون این مسابقات اهمیت زیادی داشت خودم را هر طور که شده بود به این رقابت‌ها رساندم. هنوز یک عمل جراحی دیگر روی چشمم دارم، اما عملاً در روزهای آخر و هفته آخر متصل به اعزام تمرین نداشتم و درگیر درمان چشم مصدوم بودم.

گرایی در پاسخ به این سوال وی مسابقات جهانی بزرگسالان را نیز به دلیل مصدومیت از دست داده بود و این امکان وجود داشت که این رقابت ها را هم از دست بدهد، گفت: متأسفانه مسابقات جهانی بزرگسالان را به دلیل آسیب دیدگی از دست دادم و نمی‌خواستم این فرصت را هم از دست بدهم. خوشبختانه چشمم نیز خیلی اذیت نکرد، اما باید یک عمل جراحی دیگر را برای بهبودی کامل چشمم انجام دهم. انگیزه بسیار زیادی برای کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات داشتم و خوشبختانه آنطور که مدنظرم بود کشتی گرفتم.

وی در پاسخ به این سوال که مبارزه اش با حریف گرجستانی گره خود و تا ثانیه‌های پایانی شکست خورده بود، اما در نهایت چند ثانیه مانده به انتهای مسابقه حریفش را با ضربه فنی مغلوب کرد و گفت: قبل از دیدار مقابل این حریف 2 کشتی سنگین گرفته بودم و به نوعی بدنم خالی کرده بود، اما نمی‌خواستم دست خالی از این مسابقات برگردم به همین دلیل تا آخرین لحظه مبارزه کردم و موفق به شکست دادن حریفم شدم. در فینال هم حریف آذربایجانی را با وجود این که قهرمان جوانان جهان بود با برنامه و حساب شده شکست دادم.

گرایی در پاسخ به این سوال که آیا هنوز حسرت از دست دادن مسابقات بزرگسالان جهان را می‌خورد یا نه گفت: به هر حال من آسیب دیده بودم، اما خدا را شکر با کسب این مدال طلا، آن رقابت‌ها را به نوعی جبران کردم.

وی درباره برنامه‌اش برای آینده، با توجه به اینکه وزنش المپیکی نیست و تصمیمی برای تغییر وزن به منظور حضور در بازی‌های المپیک خواهد داشت یا نه، گفت: ابتدا باید در این رابطه با کادر فنی تیم ملی مشورت کنم اما خودم دوست دارم یک وزن پایین‌تر آمده و در 67 کیلوگرم برای حضور در المپیک تلاش کنم. با توجه به اینکه در این وزن نیز هنوز موفق به کسب سهمیه المپیک نشده‌ایم اگر کادرفنی صلاح بداند می‌توانم برای حضور در مسابقات گزینشی آماده شوم. من تابع تصمیمات کادر فنی هستم و هنوز تصمیم قطعی و نهایی را در این خصوص نگرفتم.

قهرمان مسابقات کشتی فرنگی امیدهای جهان خاطرنشان کرد: از تمام کسانی که در این مدت از من حمایت کردند و برای موفقیتم زحمت کشیدند، به خصوص مربیان تیم ملی و خانواده‌ام تشکر می‌کنم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴