تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۴۰۶۲۶۰
دو مقام دیگر دولت ترامپ از حضور در مجلس نمایندگان آمریکا برای آغاز تحقیقات استیضاح رئیس جمهور آمریکا خودداری کردند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،دو مقام دولت آمریکا روز سه‌شنبه از حضور در جلسه استشهاد مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیقات استیضاح ترامپ شرکت نکردند.
«ولز گریفیث» معاون ویژه رئیس جمهور و مدیر ارشد محیط زیست و انرژی بین‌الملل در شورای امنیت ملی دولت ترامپ در جلسه استشهاد صبح سه‌شنبه مجلس نمایندگان آمریکا حضور نیافت.
«مایکل دافی» مدیر امنیت ملی در دفتر بودجه و مدیریت نیز در جلسه استماع پشت درهای بسته که بعد از ظهر سه‌شنبه در کنگره برگزار شد حضور نیافت.
این رویداد در همان روزی روی می‌دهد که دموکرات‌های مجلس نمایندگان متن استشهادیه «گوردون ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا و «کورت ولکر» نماینده سابق آمریکا در اوکراین را منتشر کردند.
ساندلند در جلسه استشهاد گفته که تعامل رئیس جمهور با موضوع اوکراین یک بده بستان آشکار بوده است.
مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال شهادت از سوی گریفیث به این دلیل هستند که وی در جلسه ماه جولای در کاخ سفید با مقامات اوکراینی حضور داشته است در حالی که دافی به دلیل مشارکت ادعایی‌اش در متوقف کردن کمک 400 میلیون دلاری به اوکراین به مجلس نمایندگان آمریکا احضار شده است.
در آمریکا، رئیس‌جمهور ترامپ به تحت فشار قرار دادن رئیس‌جمهور اوکراین برای انجام تحقیقات فساد علیه «جو بایدن»، یکی از نامزدهای بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا متهم شده است. 
در صورتی که تحقیقات استیضاح، سرانجام به مرحله‌ای ختم شود که در آن مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح او رأی بدهد، مجلس سنا به دادگاه علیه او تبدیل خواهد شد و باید به عزل یا ماندن او در قدرت رأی بدهد. 
با توجه به آنکه جمهوری‌خواهان تا به حال از استیضاح ترامپ حمایت نکرده‌اند، بعید است که استیضاح، اگر کلید هم زده شود به عزل ترامپ از قدرت منجر شود، مگرآنکه او مرتکب جرمی شود که جمهوری‌خواهان را با دموکرات‌ها همراه کند.  
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴