تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۰۶۲۵۰
مسؤول ستاد شب خاطره امور استان‌های حوزه هنری در بازدید از موزه شهیدان قراخیل عنوان کرد: ایجاد موزه‌ای تمام عیار در یک روستا، کم نظیر و تحسین برانگیز است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،سید مهدی ابطحی مسؤول ستاد شب خاطره امور استان‌های حوزه هنری با حضور در مجتمع فرهنگی هنری روستای قراخیل شهرستان قائم‌شهر اظهار کرد: ایجاد چنین زیرساخت فرهنگی در قالب موزه دفاع مقدس آن هم به صورت خودجوش و بدون دریافت کمک از نهادهای دولتی در کشور بی‌نظیر بوده و انگیزه‌ای است تا با به‌کارگیری این ظرفیت در شکل‌ها و قالب‌های مختلف هنری قدمی مؤثر در مسیر اهداف والای شهیدان برداشته شود.

وی با قدردانی از تلاش بی‌وقفه علیجان‌زاده مسؤول فرهنگی روستای قراخیل جهت پیگیری احداث این فضا و اقدامات مشابه ادامه داد: این مقام محلی که خود از یادگاران دفاع مقدس است ( حتی در سال‌های  پس از جنگ) فرهنگ‌سازی در عرصه ایثار و شهادت را رها نساخت و کار خود را نیز به بهترین شکل به انجام رساند.

ابطحی افزود: امروز باید همه آنان که در خود نسبتی با انقلاب و ارزش‌ها می‌بینند اعم از اشخاص حقیقی و یا دستگاه‌های فرهنگی و سایران با روحیه‌ای بسیجی پای کار آمده و قدم‌های تازه‌ای به سوی آرمان‌های والای انقلاب بردارند و پیرو راستین راه گذشتگان باشند.

عباس علیجان‌زاده ضمن ارائه گزارشی مختصر از فعالیت‌های فرهنگی و امکانات نرم‌فزاری و سخت‌افزاری و سرمایه‌های انسانی در قراخیل گفت: بسیاری از زیرساخت‌های موجود به لطف خداوند و با تلاش مردم این روستا و خانواده معظم شهدا فراهم شده و آمادگی هرگونه همکاری برای کار در زمینه فرهنگی چه در ابعاد استان  و یا ملی نیز وجود دارد.

مهدی معصومی‌گرجی‌سرپرست حوزه هنری مازندران نیز در حاشیه این بازدید گفت: شهدا کار خود را به خوبی انجام دادند و رفتند و اما این مجموعه فرهنگی مبین آن است که همرزمان عاشق و انقلابی شهیدان نیز هرگز از پا ننشسته و به این شکل شبانه‌روزی و پیگیرانه مشغول امور فرهنگی هستند که جای قدردانی داشته و درسی برای مسؤولان و فعالان عرصه فرهنگ است تا مثال‌های عینی و عملی را این چنین دریافته و الگوبرداری کنند.  

در پایان این دیدار مقرر شد که فعالیت‌ها و تولیداتی در زمینه شب خاطره، ثبت خاطرات و اسناد شهدا در قالب داستانی و غیرداستانی، فتوکلیپ، موسیقی، سرود و غیره از طرف حوزه هنری برنامه‌ریزی و به شکلی دوسویه در قراخیل و یا با موضوع شهدای این روستا اجرایی شود.
گفتنی است؛ قراخیل از مناطق قدیمی و پر رونق شهرستان قائم‌شهر مازندران است که در عرصه‌هایی مانند اقامه نماز جمعه، تعداد مسجد و حسینیه، تعداد شهدا و ایثارگر، تعداد پایگاه‌های بسیج، اولین طرح هادی مردمی، توسعه اقتصادی در زمینه کشاورزی و غیره در کشور عنوان‌دار است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴