کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرورت فعال‌سازی رمز دوم یک بار مصرف برای جلوگیری از کلاهبرداری در فضای مجازی

14 آبان 1398 ساعت 14:40

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: توجه به نشانی درگاه بانکی و نیز فعال کردن رمز دوم یک بار مصرف می‌تواند از فیشینگ جلوگیری کند.



به گزارش بلاغ،اکبر نصرتی رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در ارومیه، با اشاره به موضوع خریدهای اینترنتی و کلاهبرداری به روش فیشینگ اظهار کرد: فیشینگ نوعی حمله سایبری بوده که مجرم از آن برای فریب کاربران و جمع‌آوری اطلاعات حساس و مجرمانه استفاده می‌کند.
وی تصریح کرد: فیشینگ به معنی به دست آوردن پسورد کاربران با استفاده از طعمه بوده و به جای اشتباهات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری، به اشتباهات انسانی متکی است و تمامی حملات فیشینگ بر یک پایه و اساس طراحی شده و آن« جعل» است و این حملات معمولا برای به دست آوردن اطلاعات حساب‌های بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: مجرم ابتدا از روش‌های مختلف نظیر ارسال ایمیل و پیامک جعلی و فریبنده به کاربر لینک یک سایت فیشینگ را معرفی و فرد را فریب می‌دهد.
وی افزود: بنابراین راهکار جلوگیری از فیشینگ این است که به تبلیغات و لینک‌های دریافتی از منابع ناشناس اعتماد نکرده و صحت آن را مورد بررسی قرار داد.
نصرتی اظهار کرد: همچنین توجه به نشانی درگاه بانکی و نیز فعال کردن رمز دوم یک بار مصرف می‌تواند از فیشینگ جلوگیری کند.
 


کد مطلب: 406217

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406217/ضرورت-فعال-سازی-رمز-دوم-یک-بار-مصرف-جلوگیری-کلاهبرداری-فضای-مجازی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com