تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۴۰۶۰۹۵
جزئیات قراردادهای کشاورزی در اجلاس سازمان همکاری شانگهای که با فائو منعقد شد روی توسعه پایدار،‌حفظ محیط زیست، مدیریت منابع آب، بازار محصولات کشاورزی، مبارزه با تغییرات آب و هوایی و مبارزه با گرسنگی متمرکز بود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،به نقل از فائو، سازمان همکاری شانگهای و سازمان خوار و بار جهانی برای افزایش همکاری‌های مشترک با هدف تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار برای نسل فعلی و آینده توافق کردند.
ولادیمیر رخمانین، دستیار و نماینده منطقه‌ای اروپا و آسیای مرکزی در فائو، گفت:« این تفاهم‌نامه در حاشیه هجدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای در تاشکند ازبکستان، امضا شد. در این توافقنامه موضوعات مهمی نظیر امنیت غذایی، کشاورزی و پایداری محیطی گنجانده شده که هر دو سازمان در آن نقش فعال و مداخله‌گری دارند.»
وی اضافه کرد:«این یک گام روشن و مهمی برای همکاری‌های نزدیک و قراردادهای متقابل خواهد بود و نگاه به آینده پایدار یک موضوع پیچیده‌ای است و نیازمند همکاری‌ با همدیگر است.»
وی ادامه داد: «سازمان همکاری شانگهای قراردادهای محکمی با سازمان ملل متحد و آژانس‌های مربوطه دارد و ما بسیار خوشحالیم که این روابط با سازمان ملل متحد به امضای تفاهم‌نامه با فائو نیز انجامید و سازمان شانگهای از نقش فائو در مبارزه با گرسنگی، سوءتغذیه و تلاش برای تامین امنیت غذایی قدردانی می‌کند.»
فائو و سازمان همکاری شانگهای در موضوعات و فعالیت‌های مشخصی نظیر مبارزه با بیماری‌های حیوانی همکاری می‌کنند و این دو نهاد بین‌المللی امروز برای تبادل اطلاعات، آمارهای پژوهشی و تجارب، اطلاعات در باره امنیت غذایی و توسعه پایدار در زمینه‌های زیرساختی توافق کردند.
توافق دیگر فائو و سازمان همکاری شانگهای درباره فعالیت‌های مرتبط برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی، مدیریت پایدار منابع طبیعی و دیجیتالیزه کردن کشاورزی و نیز هدایت مطالعات مشترک در بخش کشاورزی و بازار محصولات کشاورزی بود و منافع مشترک این دو نهاد در حمایت از رژیم مناسب تغذیه به ویژه در مناطق شهری خواهد بود.
سازمان همکاری شانگهای، یک سازمان بین‌المللی دائمی و بین دولتی است که از 8 کشور عضو شامل چین، هند، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تشکیل شده است.
در طول برگزاری این اجلاس این کشورها توافق‌نامه‌های همکاری در حوزه‌های تجارت، اقتصاد، صنعت، حمل و نقل، کشاورزی،‌ امنیت غذایی، حفظ محیط زیست، با هدف تسهیل توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این مناطق امضا کردند. 
همچنین اعضای شانگهای در این اجلاس توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی و محیط زیست و نیز مدیریت منابع آب داشته‌اند. 
سازمان همکاری شانگهای سازمانی بین دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه سیاسی، اقتصادی و امنیتی بنیان گذاشته شد. چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان و هند اعضای اصلی و ایران، مغولستان، افغانستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲