تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
کد مطلب : ۴۰۶۰۹۱
امروز که در گام دوم انقلاب قرار داریم ، باید 13 آبان را روز تاریخ ساز را علاوه بر روز استکبار ستیزی ، نماد اعتماد به جوانان نیز بدانیم.
۰
plusresetminus
13 آبان، نماد اعتماد به جوانان
به گزارش بلاغ، شهید مهدی رجب بیگی:
ملت ما با استفاده از رهنمودهای امام ، راه را می گشاید که خلق های دیگر جهان بعد از انقلاب‌شان نتوانستند از بند این ابر قدرت ها آزاد شوند و تنها انقلاب اسلامی است که متکی به خود و متکی به خط امام لرزه بر اندام قدرت ها انداخته است.
 
13 آبان در کشور ما محل پیدایش حوادث مهمی بوده که در ایجاد و شکل دهی تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی نقش بزرگی داشته است، زیرا همانگونه که رهبرمعظم انقلاب حضرت امام خامنه ای فرمودند : 13 آبان روز بسیار مهمی است، به یک معنا روز دانش آموز است، به یک معنا روز دانشجو است، به یک معنا روز استواری ملت ایران در مقابل ترفند استکبار است.
 
پر واضح است که این روز نشانگر دقیق تقابل آمریکا با ایران است و ملت ایران از 13 آبان 1343 تا 13 آبان 1398 شاهد دومینوی خباثت های آمریکا علیه ایران و شکست‌های مفتضحانه دولت های آنان بوده است.
بعد اعتراض امام خمینی (ره) علیه لایحه کاپیتولاسیون در سال 1343 و تبعید ایشان همیشه روز 13 آبان به گونه ای در ایران ماندگار ماند که هرساله در این روز جمعیت بسیاری در خیابان طالقانی و درجلوی لانه جاسوسی آمریکا جمع می شوند و شعار مرگ بر آمریکا را سر می دهند.

از دیگر مواردی که این روز را در تاریخ سیاسی ایران ماندگار کرد می توان به شهادت جمع زیادی از دانش آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران  در سال 1357، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358، قضیه معروف مک فارلین در 1365و تحریم های ترامپ جهت صفر شدن صادرات نفت ایران در سال 1397 اشاره کرد.
 
بدیهی است امروز که در گام دوم انقلاب قرار داریم ، باید این روز تاریخ ساز را علاوه بر روز استکبار ستیزی ، نماد اعتماد به جوانان نیز بدانیم و 9000 صفحه از اسناد لانه جاسوسی را به نسل های آینده انتقال دهیم  نه اینکه به گونه ای القا کنیم که این روحیه ضد استکباری  و غرب ستیزی ما ریشه در روحیه چپ گرایی دهه اول انقلاب  و محصول نفوذ افکار توده ، فدایی ، جاما و ... دارد فلذا امروز که سرنوشت کشور پس از دفاع مقدس و جنگ نرم به انعقاد قرارداد هایی مانند برجام و فتف گره خورده است می توانیم با بازتولید ادبیات امام خمینی و همچنین تبیین بیانات امام خامنه ای به یک دیپلماسی توحیدی برسیم و قواعد ظالمانه بین المللی را با پشتیبانی از نهضت های آزادی بخش جهان  برهم  بزنیم.
 
در پایان باید گفت همانطور که امام خمینی تسخیر سفارت آمریکا را انقلاب دوم نامیدند، مطالعه اسناد لانه جاسوسی می تواند به احیای حافظه تاریخی ما، بازتولید یک معرفت اجتماعی و بسط و تقویت روحیه استکبار ستیزی کمک کند و علاوه بر نسل های جوان انقلاب که آن روزها را ندیده و درک نکرده اند، هرکسی که ما را به "توهم توطئه" متهم می کند و می خواهد چرایی و منطق ما را از شعار "مرگ بر آمریکا" و "آتش زدن پرچم آمریکا" بداند می تواند این 9000 صفحه سند را مطالعه کند.  

جواد اکبری
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴