کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل ارشاد مازندران خبر داد

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مازندران از 26 آبان‌ماه/ تزریق بودجه 5 میلیاردی برای تالار مرکزی ساری

12 آبان 1398 ساعت 14:16

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: بنا داریم تا از 26 آبان الی یکم آذر میزبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مازندران باشیم




به گزارش بلاغ، عباس زارع در دومین نشست خبری فصلی با اصحاب رسانه مازندران با بیان اینکه چند سالی است که در استان مازندران، نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار نشده است؛ گفت: بنا داریم تا از 26 آبان لغایت یکم آذر میزبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مازندران باشیم.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شده است تا در کنار برگزاری این نمایشگاه، نمایشگاه مطبوعات استان نیز به طور همزمان برگزار شود و تلفیق این دو نمایشگاه با یکدیگر منتج به ثمرات فراوانی خواهد شد.

مدیرکل ارشاد مازندران خاطرنشان کرد: در آبان‌ماه امسال که با نام آبان فرهنگی نامگذاری شده است همچنین جشنواره تئاتر مازندران با حضور 22 گروه از 38 گروه ثبت شده برگزار می‌شود که 3 شهرستان استان برای نخستین‌بار در این جشنواره شرکت می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: نهمین سالانه هنر معاصر پرسبوک که به میزبانی مازندران در درزیکلای ساری، با موضوع جنگل‌های هیرکانی از هفتم آبان ماه آغاز شده است تا 16 آبان‌ماه ادامه دارد.

زارع با بیان اینکه 14 آبان‌ماه مصادف با روز مازندران است، اعلام کرد: امسال بنا داریم تا هفته مازندران را از 13 آبان‌ماه لغایت 20 آبان مصادف با آیین تیرماه 13 شو و 20 آبان سالروز ولادت نیما یوشیج در تمامی شهرهای مازندران همراه با برنامه‌های فرهنگی متنوع برگزار کنیم.

وی در ادامه به پروژه‌های ناتمام و چندین و چند ساله تالارهای مرکزی ساری و رامسر اشاره کرد و افزود: پروژه ساخت تالار مرکزی رامسر با پیشرفت فیزیکی 40 درصدی که 15 سال است کار آن به اتمام نرسیده، با مشکل اخذ مجوز از سازمان گردشگری روبرو بود که با پیگیری انجام شده و اخذ مجوز بنا شده است تا این پروژه در باغ 30 هکتاری رامسر از سر گرفته شود و هم اکنون در حال انتخاب پیمانکار هستیم.

مدیرکل ارشاد مازندران اضافه کرد: تالار مرکزی ساری نیز که از سال 1385 آغاز شده است قصه پر غصه‌ای است که علیرغم به بهره‌برداری رسیدن تمام پروژه‌های همزمان و ما بعد ان هنوز به فرجام نرسیده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این تالار بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی شمال کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده موفق به اخذ بودجه 5 میلیارد تومانی برای این پروژه شدیم و امیدواریم با تحقق پیگیری‌ها مبنی بر تخصیص اعتبار 20 میلیارد تومانی برای این پروژه، در سال 1399 شاهد افتتاح سالن یک‌هزار نفری این تالار باشیم.

زارع به برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای استان در آذرماه امسال اشاره کرد و گفت: در کشور بیش از 30 هزار عنوان بازی رایانه‌ای غیرمجاز داریم که بنا داریم تا با برگزاری این نمایشگاه در آذرماه، به معرفی تولیدات مطلوب داخلی، برگزاری مسابقات گوناگون و برنامه‌های گوناگون بپردازیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 406074

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406074/برگزاری-نمایشگاه-بین-المللی-کتاب-مازندران-26-آبان-ماه-تزریق-بودجه-5-میلیاردی-تالار-مرکزی-ساری

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com