کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار زیراب اعلام کرد

عدم تخصیص اعتبار به 25 نقطه رانشی شهر زیراب/اسامی دستگاه‌های دولتی بدهکار به شهرداری

12 آبان 1398 ساعت 8:30

شهردار زیراب با اشاره به اینکه 25 نقطه شهر زیراب در سیل ابتدای سال دچار رانش شده است، گفت: تا کنون اعتبار حوادثی برای آن تخصیص نیافته است و با توجه شروع بارش‌های پاییزی نیازمند اعتبارات استانی در این راستا هستیم.


به گزارش بلاغ، سعید قلی‌نژاد در جمع خبرنگاران شهرستان سوادکوه، در رابطه با وضعیت شهرداری زیراب، گفت: شهرداری زیراب حدود 20 میلیارد تومان بدهی دارد که از این میزان حدود 13 میلیارد تومان مربوط به خسارت سیل سال 94 است که پرونده آن هنوز باز بوده و هر روز بر مبلغ آن افزوده می‌شود.

وی، با بیان اینکه کل درآمد شهرداری زیراب در طی 80 روز اخیر حدود 2 میلیارد و 75 میلیون تومان بوده است، گفت: بودجه شهر زیراب در سال 98 به میزان 12 میلیارد تومان بوده که تا کنون 36درصد آن محقق شده است.

شهردار زیراب با اشاره به تعریف چهار طرح در شهر زیراب در رابطه با سیل ابتدای سال، از پیشرفت فیزیکی 30 تا 90 درصدی سه طرح خبر داد و گفت: یک طرح دیگر نیز در حال شروع کار است.

این مسئول با اشاره به اینکه بالغ بر 25 نقطه شهر زیراب در سیل ابتدای سال دچار رانش شده است، افزود: اما تا کنون اعتبار حوادثی برای آن تخصیص نیافته است و با توجه شروع بارش‌های پاییزی نیازمند اعتبارات استانی در این راستا هستیم.

قلی‌نژاد با بیان اینکه فضای موجود شهرداری و بدهی‌های آن بر نوع درآمد پایدار آن اثرگذار است، افزود: ایجاد درآمد پایدار نیازمند هزینه است و از این رو، باید با توجه به توان شهرداری به طرح‌های مختلف اندیشید و در حال حاضر، با توجه به حال و هوای شهرداری احداث بازارچه میوه و تره‌بار و تبلیغات محیطی می‌تواند یکی از منابع درآمدی باشد.

شهردار زیراب یکی از راهکارهای برای برون‌رفت از بدهی 20 میلیاردی شهرداری زیراب را الزام دستگاه‌های دولتی در پرداخت بدهی‌هایشان به شهرداری عنوان کرد و افزود: ادارات برق، مخابرات، تعاونی روستایی، بیمارستان شهدا، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، هلال احمر و ثبت احوال از جمله ادارات بدهکار به شهرداری هستند و تنها بدهکاری اداره تعاون روستایی مبلغی حدود 2میلیارد تومان است.

این مسئول با اشاره به سهمیه 300 تنی قیر در سال 97، گفت: از این سهمیه تنها 75 کیلوگرم باقی مانده و این در حالی است که در سال 98، تاکنون هیچ سهمیه‌ای به شهرداری داده نشده است.

وی با اشاره به وضعیت موجود شهرداری بر وفاق و همدلی بیشتر تأکید کرد و با بیان اینکه در این وضعیت باید با توجه به داشته‌ها کار را به نحو احسن انجام داد، ادامه داد: در این راستا، تصمیم بر این شد تا حداقل بتوانیم یکی از وظایف اصلی شهرداری که نظافت شهری است را با قوت بیشتری پیگیری کنیم و از این رو، کار نیروهای خدماتی به‌جای 7 صبح از پنج صبح شروع شد و همچنین، با مشارکت مردمی به بهسازی کوچه‌های سطح شهر مباردت ورزیم.

قلی‌نژاد در رابطه با پارک میانسی گفت: به دلیل شیب زیاد این پارک را دسترسی نداشته و درنتیجه، امکان واگذاری به بخش خصوصی ممکن نبود و در صدد یک راه دسترسی هستیم و همچنین علاوه بر 20 هکتار موجود پیگیر 100 هکتار دوم آن هستیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 406061

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406061/عدم-تخصیص-اعتبار-25-نقطه-رانشی-شهر-زیراب-اسامی-دستگاه-های-دولتی-بدهکار-شهرداری

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com