تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۴۰۶۰۴۹
معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور شرکت‌های دانش‌بنیان را برای سرمایه‌گذاری در اولویت و توجه این سازمان دانست و گفت: 8400 موقوفه در کشور است که از منفعت آن به اشتغال‌زایی در شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده می‌شود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،مهدی پندار  در سفر خود به کاشان و شرکت در  آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی دو طرح وقف اظهار داشت:  277 موقوفه با سرمایه‌گذاری 6 هزار و 500 میلیارد ریال به مساحت یک‌میلیون و 300 هزار مترمربع تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.
معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به هفته وقف افزود: ساخت 975 بقعه متبرکه با سرمایه‌گذاری 190 میلیارد ریال در حال اجرا است که تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
وی بیان کرد: 353 موقوفه نیز بااعتبار افزون بر 350 میلیارد ریال و زیربنای 230  هزار مربع در کشور در حال مرمت و بازسازی است که با توجه به  فرمایشات مقام معظم رهبری به این سازمان و بیان نقشه راه برای وقف در حوزه‌های دانش‌بنیان و اشتغال جوانان در اولویت این سازمان قرارگرفته است.
پندار شرکت‌های دانش‌بنیان را برای سرمایه‌گذاری در اولویت و توجه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور دانست و تأکید کرد: 8400 موقوفه در کشور است که از منفعت آن به اشتغال‌زایی در شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده می‌شود.
اصفهان سرآمد وقف در کشور
حجت‌الاسلام محمدحسین بلک نیز در این آیین اظهار داشت: 11 طرح وقف با اعتبار 400 میلیارد ریال در استان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد، 2  طرح نیز با رویکرد بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در حال مشاوره، مطالعه و کارشناسی است که پس‌ازاین اقدام‌ها در مرحله سرمایه‌گذاری قرار خواهد گرفت.
مدیرکل  اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: اصفهان سرآمد وقف در کشور است و  از ابتدای سال جاری تاکنون 300 وقف جدید درزمینهٔ‌ اقتصادی نیز درراه خیر هزینه می‌شود.
وی گفت: همچنین 700 مرکز آموزشی دوره دبستان، راهنمایی و دبیرستان در اختیار آموزش‌ و پرورش و سه هزار مرکز تجاری، 60 کارخانه و کارگاه، 200 واحد دام‌پروری و باغ موقوفه نیز در اختیار مردم قرار دارد.
بلک بابیان اینکه بسیاری از کارکنان اداره اوقاف فاقد مسکن و فرزند کارکنان فاقد شغل هستند، تصریح کرد: باوجود تمامی مشکلات همکاران ما در این اداره سعی دارند تا تمام تلاش خود را در تحقق نیات واقفان به کار گرفته و هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای نیز ایجاد نشود.
مدیرکل  اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از موقوفه‌ها به‌صورت اجاره در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار دارد، افزود: با توجه به نیت خیر واقفان که  سبب تقویت روح نوع‌دوستی، اندیشه اجتماعی، همکاری متقابل وزندگی گروهی در جامعه می‌شود اما می‌توان همین سرمایه بزرگ را با رعایت موازین شرعی و هدف واقفان، در جریان فعالیت‌های تولیدی و خدماتی قرارداد.
لزوم ترویج و تبلیغ وقف در جامعه
 علی‌اکبر مرتضایی  نیز در این آیین از وقف به‌عنوان صدقه جاری یادکرد و اظهار داشت: ترویج و تبلیغ وقف در جامعه ضروری است، وقف کردن موجب نزدیکی انسان به درگاه خداوند می‌شود
فرماندار ویژه افزود: مجتمع موقوفه تجاری اداری دبیرالصنایع که با زیربنای 2 هزار و 100 مترمربع در سه‌طبقه و زمینی به مساحت 510 مترمربع با سرمایه‌گذاری 42 میلیارد ریالی ساخته‌شده که ازجمله این موقوفات است.
 دو طرح اقتصادی تجاری وقف در کاشان روز شنبه با حضور مسئولین عملیاتی و بهره‌برداری شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷