تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۰۶۰۲۹
مدیر مجموعه فرهنگی هنری کاما از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی آثار هنرمندان در قالب «کاما چین» خبر داد و گفت: هدف ما ایجاد یک رفرنس پژوهشی برای مراکز علمی و دانشگاهی است که در عین حال غیر قابل دسترسی و جعل باشد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،به نقل از روابط عمومی گالری کاما، نشست خبری  پروژه معرفی «کاما چین» یا سیستم ثبت آثار هنری در بلاک چین، پیش از ظهر روز (شنبه ۱۱ آبان) در گالری کاما برگزار شد.
مونا خوش اقبال مدیر مجموعه فرهنگی هنری کاما درباره پروژه «کاما چین» توضیح داد: یکی از معضلات جامعه هنری در سال‌های اخیر اصالت و ثبت اصالت آثار هنری که همه درگیر آن هستند؛  مجموعه فرهنگی و هنری کاما در یک تلاش یک و نیم ساله به منظور مقابله با کپی و سرقت اصالت آثار هنری را در سیستم بلاک‌چین به ثبت می‌رساند؛ در واقع «کاما چین» ترکیبی از هنر و تکنولوژی است که به کمک جامعه هنری آمده است.
وی درباره ثبت آثار هنرمندان در «کاما چین» اظهار کرد: تاکنون آثار ۳۷ هنرمند و از هر هنرمند ۵ اثر در بلاک‌چِین به صورت مستقیم توسط هنرمندان ثبت شده است که عصر روز گذشته نیز ۲ اثر از هنرمندان در گالری باروک به نمایش گذاشته شد.
«رضا رهنمای مقدم» مسئول آی تی و پروژه «کاما چین» گفت: بلاک‌چین یک سیستمی است که یک ارگان فقط بر سیستم‌ها در آن نظارت ندارد؛ ما از بلاک چین به عنوان دیتا بیس استفاده می کنیم، هر کسی می تواند به اطلاعات این دیتا بیس دسترسی داشته باشد اما امکان تغییر آن را نخواهد داشت.
وی افزود: اطلاعات آثار هنری در سیستم «کاما چین»  ثبت می شود و همگان امکان رویت اطلاعات این اثر را خواهند داشت اما نمی توانند آن را تغییر دهند؛ افراد مختلفی می توانند صاحب این آثار هنری در بلاک چین باشند و حتی می توانند مالکیت آن را به فرد دیگری انتقال دهند. به نوعی شبیه یک حساب چند امضایی است؛ در ابتدا اثر هنری به نام کاماست اما در مراحل بعدی افراد دیگری با پرایوسی بالاتر توانایی دسترسی به ان و جابجایی ان را دارند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰