تاریخ انتشارجمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
کد مطلب : ۴۰۵۹۹۵
آیت الله رئیسی: قوه قضائیه نیز تاکنون 500 کارخانه را در سطح کشور احیا کرده و به چرخه تولید برگردانده که از این تعداد 32 کارخانه مربوط به استان آذربایجان شرقی است.
۱
plusresetminus
آیت الله رئیسی: قوه قضائیه500 شرکت را از تعطیلی نجات داد
به گزارش بلاغ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، در سفری یکروزه به استان آذربایجان شرقی، با خانواده شهدا، ایثارگران و روحانیون دیدار و همچنین در جلسه شورای اداری استان شرکت کرد.

رئیس قوه قضاییه، بلافاصله بعد از ورود به استان آذربایجان شرقی به همراه نماینده ولی فقیه و استاندار طی بازدیدی سرزده در کارخانه ماشین سازی تبریز حاضر شد.

آیت الله رئیسی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این کارخانه، با تعدادی از کارگران و مدیران آن که به دلیل خصوصی‌سازی با مشکلات جدی مواجه شده بود دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری پایان سفر یک‌روزه استانی به آذربایجان‌شرقی با اشاره به دیدار خود از کارخانه ماشین‌سازی تبریز، گفت: بعد از برخورد قوه قضائیه با فساد در این شرکت، دیدن وضعیت و فعالیت کارگران امیدبخش است اما باید تلاش بر این باشد که این واحد با همه ظرفیت کار کند.

وی با بیان اینکه فساد چوبی در چرخ تولید است، اظهار کرد: اگر این چوب برداشته شود تولید رونق می‌یابد.
آیت‌الله رئیسی گفت: تعیین هیئت مدیره از جمله لزومات این کارخانه است.

وی با اشاره به نشست دوم خود با کارآفرینان و صنعتگران استان و مسائل و موانع مطرح‌شده در مسیر تولید، گفت: این موانع در جای خود بررسی خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: خان‌هایی که موجب کندی تولید می‌شود باید احصا شده و موانع برداشته شود.
وی خاطرنشان کرد: حمایت نماینده رهبری در استان و همکاری همه مسئولان قضایی و غیرقضایی می‌تواند کارساز باشد.

آیت‌الله رئیسی به نشست با خانواده شهدا و مسئولان مختلف بخش فرهنگی، نخبگان و دانشجویان اشاره کرد و گفت: نیازمند انسجام جدی هستیم و دانشگاه و اساتید با یک امید باید قطعی حرکت کنند و بدانند که گره‌های این کشور به دست توانای جوانان و نخبگان گشوده می‌شود و ما نیز به عنوان دستگاه قضایی در کنار آنها هستیم.

آیت‌الله رئیسی از تصویب ۶۰۰ میلیارد ریال از بودجه قوه قضائیه و استانی برای رفع مشکلات قضایی استان خبر داد و گفت: باید تلاش بر آن باشد که در استان کار تولیدکنندگان با مشکل مواجه نشود و وقتی به سازمانی مراجعه می‌کند، مشکلاتش حل شود.

وی با اشاره به اینکه آنچه امروز بیشتر از هر چیزی به آن نیاز داریم، رونق تولید است، خاطرنشان کرد: این موضوع جزو تاکیدات رهبری است و باید دغدغه عمومی باشد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه تلاش بر این است تا مشکلات حل شود و پرونده‌های قضایی کاهش یابد، گفت: بعضی از موضوعات در استان مانند آلاینده‌ها و محیط‌زیست در جلسه شورای قضایی استان مطرح شد و قرار شده تا همه این پرونده‌ها و دغدغه‌ها در اولویت رسیدگی قرار گیرند.

رئیسی همچنین در جلسه شورای اداری آذربایجان ‌شرقی افزود: برای حل مشکل بخش خصوصی باید ابتدا ساختار خصوصی‌سازی که با مشکلی جدی مواجه است اصلاح شود و این ساختار طوری تعریف شود که بسترهای فسادزا را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه، دولت و رسانه را در مبارزه با فساد در کنار خود می‌بیند، اظهار داشت: هیچ کارآفرین، سرمایه‌گذار، صنعتگر و کاسبی آماده رشوه دادن به دستگاهی نیست و آنچه منجر به رشوه می‌شود، بوروکراسی اداری و سخت کردن کارهای اداری است.

رئیس قوه قضائیه، با بیان اینکه با طولانی شدن روند انجام کار، خان‌ها ایجاد می‌شود، اظهار داشت: این روند فرد را به سمت پیدا کردن آشنا و دادن رشوه سوق می‌دهد در حالی که باید راه را برای سرمایه‌گذاری افراد هموار و سهل کرد.

وی گفت: در ذات نظام، مبارزه با فساد است و این حرکت سیاسی و موسمی نبوده و هیچ مجلس، دولت و دستگاه قضایی نمی‌تواند در مقابله با فساد بی‌تفاوت باشد زیرا در شأن یک مدیر نیست که در مبارزه با فساد بی‌تفاوت عمل کند و اصلا آن فرد مدیر نیست.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر بستن منافذی که منجر به فساد می‌شود، گفت: کارخانه‌ای در کشور وجود داشت که مدیر آن از ۳ ماه قبل کارخانه را بسته، کارگران را بیکار کرده و مواد خام را در بازار آزاد به فروش می‌رساند که قوه قضائیه در این خصوص به خوبی وارد عمل شد و با آن برخورد کرد.

آیت‌الله رئیسی افزود: توانمندسازی بخش خصوصی وظیفه اصلی دولت است و قوه قضائیه نیز تاکنون ۵۰۰ کارخانه را در سطح کشور احیا کرده و به چرخه تولید برگردانده که از این تعداد ۳۲ کارخانه مربوط به استان آذربایجان شرقی است.

وی با تاکید بر توجه مدیران به قانون و قانون‌گرایی، گفت: کشور در مسیر انتخابات است و هر روز یک حزب و سیاست پای کار می‌آید که اگر مبتنی بر قانون باشد هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

وی اظهار داشت: اکنون تلاش می‌شود با وجود مشکلات متعدد دست به دشمن دراز نکنیم و دشمن نیز موضوع را فهمیده است و با اراده ملت و مسئولان در مقابل این فشارها ایستادگی خواهیم کرد به طوری‌که هم اکنون امید مردمی بیشتر از پیش شده است.

رئیس قوه قضائیه گفت: هر کس در هر مقامی و جایگاهی بخواهد یا نخواهد، بداند یا نداند مردم را مأیوس کند، در جهت راهبرد دشمن و هرکس دانسته یا ندانسته با حرفش امید در بین مردم ایجاد کند در راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کرده است.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: شناسایی پرونده‌هایی که به دغدغه مردم تبدیل شده است را جمع کرده و در سریع‌ترین زمان اقدام به حل آن‌ها خواهد شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷