تاریخ انتشارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۰۵۹۵۴
شبنم مقدمی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون تهیه‌کننده نمایش «سوختن» به کارگردانی مشترک علیرضا آرا و علی‌رضا اولیایی شد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،شبنم مقدمی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون تهیه‌کننده نمایش «سوختن» به نویسندگی مهرداد کوروش نیا نویسنده نمایش پرمخاطب آخرین نامه و به کارگردانی مشترک علیرضا آرا و علی‌رضا اولیایی شد.
 مقدمی پیش‌تر نیز با نمایش‌های چون «نامه‌های به تب»، «ترمینال»، «کوکوی کبوتران حرم»، «بی شیر و شکر» و «مرغ دریایی من» به روی صحنه رفته و در سینما نیز با دو سیمرغ بلورین و بازی در آثاری چون «ابد و یک روز»، «نفس»، «خجالت نکش»، «شبی که ماه کامل شد»، «به نام پدر»، «فرزند خاک» و مجموعه‌های «هیولا، زیر تیغ و مدینه» به ایفای نقش پرداخته است.
*تجلیل از فرزندان شهدای حرم و میهن در مراسم افتتاحیه جشنواره
 
رییس بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم و میهن در مراسم افتتاحیه جشنواره خبر داد.
احمدرضا احسانی در دیدار با جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین‌(ع) همدان، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا حوزه‌های مختلفی مثل کتاب، موسیقی، تئاتر، قرآن و عترت را با هم پیش ببریم.
احسانی با توضیح اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بعد از جشنواره فجر بزرگترین جشنواره هنری است، ادامه داد: تاریخ افتتاحیه جشنواره را روز ۱۶ آبان انتخاب کردیم تا با شروع امامت امام زمان‌(عج) همزمان شود.
وی در ادامه با بیان اینکه در روز افتتاحیه جشنواره از تعدادی از فرزندان شهدا تجلیل خواهد شد، اضافه کرد: تجلیل از شهدا و خانواده‌های آن‌ها موجب خیر و برکت جشنواره می‌شود.
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین‌(ع) همدان هم ضمن تشکر از اعضای ستاد برگزاری جشنواره، گفت: استان همدان ۱۴ شهید مدافع حرم دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص و شخصیت ارزشمندی دارند که نگین این شهدا نیز سردار شهید همدانی است.
مهدی فرجی با بیان اینکه شهدا داشته‌های ما هستند، افزود: این جشنواره فرصت خوبی برای تجلیل از فرزندان شهداست. 
بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از ۱۶ تا ۲۱ آبان‌ماه با شعار «تئاتر، کودک و طبیعت» برگزار خواهد شد.
*«سفر خسرو به مسکو» در عمارت نوفل‌لوشاتو
«سفر خسرو به مسکو» به کوشش سپهر حیدری‌نژاد و بهار رضی‌زاده در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.
 «سفر خسرو به مسکو» به کوشش سپهر حیدری‌نژاد و بهار رضی‌زاده از ۱۶ آبان ساعت ۱۹:۳در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.
محمدحسین اثنی‌عشری، مهدی حسینی، سپهر حیدری‌نژاد، زهرا خان‌محمدی، بابک خدایی، بهار رضی‌زاده، احسان طیب و مهشید محمدی (به ترتیب حروف الفبا) بازیگران این اثر نمایشی هستند.
اطلاعات تکمیلی و زمان آغاز فروش بلیت «سفر خسرو به مسکو» به زودی اعلام می‌شود.
*اجرای ویژه عکاسان و خبرنگاران «هفت کودک یهودی» 
نمایش «هفت کودک یهودی» روز شنبه ۱۱ آبان در عمارت نوفل‌لوشاتو میزبان عکاسان و خبرنگاران می‌شود.
 نمایش «هفت کودک یهودی» به کارگردانی مصطفی اسفندیاری روز شنبه (۱۱ آبان) در عمارت نوفل‌لوشاتو میزبان عکاسان و خبرنگاران می‌شود.
رخساره شجاع الدّین، سعید دهقانی، یوکابد موسوی، میلاد اتابکی، حسین ابراهیمی، سعید شایق، سمیه کرمی، سارا نعیمی، الیکا فلکی، رویا بیگی، پریا شیوندی، عاطفه نصرآبادی و محمد میرزاده بازیگران این اثر نمایشی هستند.
تهیه‌کنندگان «هفت کودک یهودی» سعید دهقانی و رضا ابراهیمی، برگردان و بازآفرینی مصطفی اسفندیاری، دستیار کارگردان: دلارام عباسی هستند و سایر عوامل این نمایش عبارتند از: احسان مرادی (آهنگساز)، عطیه حسن‌خانی (طراح لباس)، رعنا خسروی (طراح گریم)، فرشاد نصیری (طراح نور)، زهرا ناصری (مدیر صحنه)، فوژان پارسا (عکاس) و حمیدرضا طاهر (مدیر هنری: ساخت تیزر، طراحی لوگو و عکاسی تبلیغاتی).
«هفت کودک یهودی» از ۲۸ مهر تا ۲۴ آبان به مدت ۲۰ شب در سالن شماره ۱ عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود.
*مدیرکل هنرهای نمایشی درگذشت ابراهیم آبادی را تسلیت گفت
 مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی درگذشت هنرمند فقید، ابراهیم آبادی را تسلیت گفت. 
متن پیام شهرام کرمی جهت تسلیت فقدان مرحوم ابراهیم آبادی به شرح زیر است:
«خبر فقدان استاد ابراهیم آبادی بار دیگر تالم خاطری از جنس زدودن غبار از خاطرات گذشته  را موجب می‌شود. گذشته‌ای که بخش رویاهای ماندگار آن با هنر این بزرگ‌مردان عرصه فرهنگ  عجین شده است و اینگونه می‌شود که مردان هنر، خاطره‌سازان بسیاری از مردمان یک نسل می‌شوند.
استاد ابراهیم آبادی هم به مانند بسیاری از گرانمایگان عرصه هنرهای نمایشی تحصیلات و فعالیت خود را از هنر والای تئاتر شروع کرد و در عمر پُر ثمر خود سال‌ها به عنوان کارشناس نمایش در استان‌های مختلف فعالیت و خدمت کرد که این امروز بی‌شک به مصداق «باقیات الصالحات» در اندوخته اُخروی او همراه و یاری‌رسانش خواهد بود. 
نام نیکی گر بماند ز آدمی/ به کزو ماند سرای زرنگار
درگذشت این هنرمند محترم و خوش‌سیرت را به خانواده محترم ایشان و جامعه  هنرمندان هنرهای نمایشی ایران تسلیت می‌گویم و جایگاهی امن و آرام را برای این عزیز سفرکرده از پرودگار یگانه عزوجل خواستارم‌.»
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما