تاریخ انتشارجمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۴۰۵۹۳۸
امام جمعه نکا معجزه ولایت فقیه را برنامه مدیریت راهبردی ائمه به خصوص امام حسن عسکری(ع) برای دوران غیبت آخرین امام معصوم خواند و گفت: اگر رهنمودهای ولایت فقیه را جدی بگیریم در هر زمینه‌ای می‌توانیم موفق باشیم.
۰
plusresetminus
ولایت فقیه، معجزه مدیریت راهبردی ائمه برای دوران غیبت/ نباید از جنگ فرهنگی غفلت کرد
به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نکا با اشاره به هفته وقف بیان کرد:  وقف هم باید منفعت و هم ابهت داشته باشد که ما منفعت آ ن را درک کرده ولی ابهت آن را جدی نمی‌گیریم درحالی که اموال موقوفه در گذشته هم نزد مردم و هم علما ابهت بالایی داشته است، زیرا اگر  حتی ذره‌ای از اموال موقوفه وارد مال کسی شود صدمات زیادی وارد می‌کند، اما متأسفانه برخی از افرا دیگر نسبت به اموال موقوفه ابایی ندارند.

وی در بخش دیگر سخنان خود ویژگی افراد با تقوا را اینگونه برشمرد: کم‌تر می‌خوابند و بیشتر به عبادت می‌پردازند و همیشه از خدا طلب آمرزش می‌کنند و در مال خود برای فقرا و محرومان سهمی قائل می‌شوند و خمس و زکات خود را پرداخت می‌کنند.
امام جمعه نکا سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و حضرت سکینه(س) را از مناسبت‌های هفته پیش رو دانست و به نقل از رهبر خاطرنشان کرد: امام حسن عسگری آخرین بخش از انسان 250 ساله و معصومان  است زیرا امام زمان غایب شده است.

این مسئول ضمن تبریک آغاز دوران امامت حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: با شهادت امام حسن عسگری(ع) امامت حضرت مهدی(عج) و غیبت صغری و کبری آغاز می‌شود که از خداوند متعال می‌خواهم ما را از منتظران واقعی آن حضرت قرار دهد.
 
* سفارت آمریکا و عربستان مرکز آشوب‌های عراق و لبنان
محمدی 13 آبان، روز تبعید امام راحل به ترکیه، روز کشتار دانش‌آموزان و روز مبارزه با استکبار جهانی را از دیگر مناسبت‌های هفته پیش رو دانست و گفت: به‌خاطر تسخیر لانه جاسوسی، تسخیر سفارت‌خانه آمریکا که مرکز توطئه و فتنه بود و مشخص شد که چه نقشه‌ها و ابزارهای جاسوسی و فتنه‌سازی در آن بود این روز را روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری کردند.

وی مطرح کرد: امروز باید کشور‌های عراق و لبنان و امثال این‌ها بدانند که آشوب‌های کشور خود را چگونه حل کنند، همان‌گونه که ایران حل کرد، چراکه در آن‌جا هم مرکز فتنه سفار‌تخانه آمریکا و عربستان است و تا زمانی‌ که این لانه‌های فساد باز باشد این آشوب و جنگ ادامه خواهد داشت.

امام جمعه نکا ادامه داد: گرچه مشکلات جدی در عراق و لبنان نیز وجود دارد یعنی در همه کشور‌ها این مشکلات وجود دارد، اما قرار نیست به‌خاطر مشکلات، خیابان، مغازه‌ها، اموال و اجناس مردم را بشکنند، به آتش بکشند و جان مردم را به خطر بیندازند، قطعاً در پس این جنگ‌ها دست‌های دیگری در کار است.

محمدی روز فرهنگ عمومی را یکی از مناسبت‌های هفته پیش رو دانست و تصریح کرد:  جنگ مهم استکبار با ما در حوزه فرهنگ است گرچه جنگ اقتصادی فوریت بیشتری دارد ولی اهمیت جنگ فرهنگی را هم باید درک کرده و از آن میدان جنگ هم غفلت نکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پدافند غیر عامل که از دیگر مناسبت‌های این هفته است اشاره کرد و گفت: ترجمه ساده پدافند غیر عامل دفاع بدون سلاح است، وقتی دفاع همراه با تیر، تفنگ، تانک، هواپیما و دیگر ابزارآلات جنگی است که این‌ها دفاع یا همان پدافند عامل است اما گاهی در یک جنگ کاری بدون سلاح باعث می‌شود آسیب‌ها کاهش پیدا کند و امنیت و بازدارندگی ایجاد شود، تهدیدها و محکم صحبت کردن بهترین مصداق پدافند غیر عامل است.
 
* درماندگی غرب از مقابله با مدیریت و لایت فقیه
امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: هلاکت ابوبکر البغدادی مزدور البته اگر صحت داشته و ترفندهای تبلیغاتی دشمنان نباشد، درس عبرتی برای نوکران و متمایلان به آمریکا و نشان دهنده برخورد نهایی آمریکا با نوکران خود است، تا زمانی‌که می‌توانند از آن‌ها استفاده می‌کنند و با دستان آن‌ها هزاران جنگ و کشتار انجام می‌دهند و زمانی که دیگر برای آن‌ها سودی ندارند مانند صدام و بغدادی با دست خود آن‌ها را اعدام می‌کنند، بقیه نوکران آمریکا نیز باید حواس خود را جمع کنند.

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود ائمه را مدیران آینده دانست و اذعان کرد: آینده زمان غیبت را برای ما توصیف کردند که آینده‌ای پر از دردسر، مشکلات، سختی‌ها و فتنه‌ها است و در این دوره دین‌داری مثل نگه ‌داشتن آتش در کف دست سخت می‌شود.

محمدی افزود: ائمه هم آینده را برای ما پیش بینی کرده اند و هم برای مدیریت عصر غیبت راهبرد تعریف کردند که آن راهبرد ولایت فقیه است و راهبردی است که ائمه از جمله امام حسن عسگری(ع) به عنوان مدیریت آینده برای دوران غیبت طراحی کردند و ما امروز با چشم خود معجزه ولایت فقیه را دیدیم که اگر مردم در کنار ولی فقیه باشند ترکیب حاملان ولایت با حامیان ولایت است که معرکه می‌کند.

وی انقلاب اسلامی را با شعار نه شرقی و نه غربی، پیروز در مقابل دو ابر قدرت دانست و اظهار کرد: انقلاب سلامی از هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم، ده‌ها فتنه مانند کودتاها، تهاجم فرهنگی، فتنه‌های منافقین و حمله به طبس و امثال این فتنه‌ها را به خوبی گذرانده و به سلامت از آن عبور کرده است.

خطیب جمعه نکا ادامه داد: گرچه در این مسیر پیچ‌های خطرناکی را هم گذراندیم ولی امروز دنیای استکبار در مقابل عظمت ولایت فقیه که این چه نوعی از مدیریت است، چه راهبردی است که این‌گونه موفق است، اندیشمندان آن‌ها هم به عجز در آمدند، اگر به راستی رهنمود‌های ولایت فقیه عملی شود جامعه و دنیای ما ساخته می‌شود.
 
* تلاش همگانی برای برخورداری از مازندرانی سالم و پیشرفته
این مسئول خاطرنشان کرد: ما باید جامعه و استان خود را با دو دید نگاه کنیم اول اینکه استان سالم داشته باشیم یعنی فساد، تهدید و مشکلات کم باشد دوم اینکه استان پیشرفته، رشد یافته و مدرن داشته باشیم.

محمدی در ادامه افزود: هم باید شاخصه‌های سلامت اعم از سلامت بهداشتی، اجتماعی، روحی روانی و اخلاقی داشته باشیم یعنی باید در این زمینه طرح و برنامه داشته باشیم، چگونه ما می‌توانیم یک مازندران سالم داشته باشیم و هم باید یک کشوری از نظر قوانین، جاده‌ها، حمل و نقل و زیرساخت‌های پیشرفته داشته باشیم.

وی بیان کرد: اگر رهنمودهای ولایت فقیه را جدی بگیریم در هر دو زمینه می‌توانیم موفق باشیم، چنانچه از نظر تهدید‌های استکبار جهانی هم اگر ما به رهبری اقتدا کرده و از ایشان حمایت کنیم و در کنارشان باشیم از این تهدید‌ها هم به سلامت عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴