کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول اردویی و گردشگری سپاه کربلا:

استانداری و برخی دستگاه‌ها هنوز پشتیبانی مناسبی از راهیان نور انجام ندادند/اجرای بیش از 3 هزار برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی

9 آبان 1398 ساعت 20:19

مسئول اردویی و گردشگری سپاه کربلا مازندران گفت: با توجه به اینکه سپاه آمادگی این را دارد تا با ناوگان ریلی دانش آموزان را به مناطق عملیاتی اعزام کند،اما هنوز استانداری و نهادی دیگر پشتیبانی مناسبی از راهیان نور انجام ندادند.


به گزارش بلاغ، محمد عباسپور در نشست خبری راهیان نور که با حضور مجیدی معاون اجرایی سپاه کربلا برگزار شد، در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های اردوی راهیان نور دانش آموزی پرداخت و اظهار کرد:‌ دانش آموزان در شب اول اردوی راهیان نور در مجتمع یاوران مهدی (عج)در جمکران خواهند بود و راویان موسسه سیره تفحص شهدا برنامه هایی برای دانش آموزان در نظر گرفته اند.

عباسپور در ادامه به طرح شهید بصیر اشاره کرد و افزود:‌ به محض اینکه دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب رسیدند،تیم فرهنگی متشکل از روایان زبده ، مداحان و روحانیون  با استقرار در یادمان های عملیاتی بصورت هماهنگ ، مسئول برنامه فرهنگی و تربیتی دانش آموزان هستند.که اختتامیه این برنامه ها در شلمچه با قرعه کشی مشهدالرضا به پایان میرسد.

مسئول اردویی سپاه کربلا با اشاره به بازدید دانش آموزان از پالایشگاه نفت آبادان افزود:‌با وجود برخی ملاحظات امنیتی در این مجموعه صنعتی، با مسئولان پالایشگاه هماهنگ شد که دانش آموز بازدیدی از بخش های این مجموعه داشته باشند و روایانی از خود صنعتگران پالایشگاه که در جنگ هشت ساله و در فضای آن دوران حضور داشتند، دانش آموزان با حال وهوای آن دوران آشنا کنند.

عباسپور در بخش دیگری از سخنان خود به امنیت کاروان های دانش آموزی راهیان نور اشاره کرد و افزود:‌با هماهنگی که با پلیس راهور شد تمامی اتوبوس ها چک فنی شده اند.

به گفته مسئول اردویی سپاه کربلا با توجه به اینکه سپاه آمادگی این را دارد تا با ناوگان ریلی دانش آموزان را به مناطق عملیاتی اعزام کند،اما هنوز استانداری و نهادی دیگر پشتیبانی مناسبی از راهیان نور نداشتند.

عباسپور با یادوری اینکه رئیس ستاد راهیان نور هر استان در اصل استانداری آن است ، خاطرنشان کرد:‌با توجه به اینکه سپاه هزینه های مالی را در بحث نقل و انتقال دانش آموزان پرداخت می کند اما انتظار دارد که استانداری با هماهنگی سازمانی بویژه هماهنگی با ناوگان حمل و نقل ریلی و در اختیار گذاشتن واگن،در این امر کمک کار باشد.

اجرای بیش از ۳ هزار برنامه در هفته بسیج دانش آموزی
 

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه کربلا با اعلام اینکه بیش از ۳ هزار برنامه در هفته بسیج دانش آموزی در سراسر استان اجرا می‌شود گفت: راهپیمایی ۱۳ آبان با محوریت افول آمریکا پرشورتر از سال گذشته برگزار خواهد شد.
 
محمدجعفری بیان کرد:‌ فداکاری دانش آموزان شهید نشان داد که اگر پای انقلاب اسلامی در میان باشد دیگر سن و سال معنا ندارد و این  بصیرت شهدا بوده که امروزه الگوی ما است.

جعفری با اشاره به سخن معروف امام خمینی (ره) درباره شهید حسین فهمیده که فرمودند: «رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صد‌ها زبان و قلم بزرگ‌تر است با نارنجک خود را زیر تانک انداخت و آن را منهدم کرد و خود نیز شربت شهادت نوشید»، ادامه داد:‌برنامه‌های هفته  بسیج دانش اموزی با پشتیبانی از همین شهدا بصورت ویژه به آن توجه شده است.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه کربلا در ادامه خبر از اجرا و برگزاری  بیش از ۳ هزار برنامه با ۴۰ عنوان در هفته بسیج دانش آموزی خبر داد و افزود:‌اردوی راهیان نور دانش آموزی، اعزام ۲۰۰ نخبه دختر و پسر دانش آموز به اردوی راهیان نور دریایی، برگزاری بزرگترین مسابقه کتابخوانی کشور با  عنوان کتاب «لیگا»، اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی دانش آموزی با موضوع افول آمریکا و استکبار ستیزی در ۳۰۰ مدرسه،   برگزاری مسابقه بیانیه گام دوم انقلاب در بیش از ۲۰۰ مدرسه، اکران فیلم‌های انقلابی ویژه دختران و پسران در مدارس، غبارروبری مزار شهدا، نمایشگاه مدارس تمدن ساز در ۶۰۰ مدرسه، برگزاری ۱۱ هزار اردو در طرح ملی شهید بهنام محمدی در این هفته، برنامه امضای طومار ۴۰ هزار دانش آموز به مناسبت تاسیس چهل سالگی بسیج و تجدید بیعت با رهبری در بیانیه گام دوم دیدار با نماینده، ولی فقیه و دیدار با ائمه جمعه، تجلیل از نخگان علمی وورزشی دانش آموزی، برگزاری بزرگترین مسابقه نشریه دیواری با موضوع دانش آموز انقلابی، برنامه کوهپیمایی و طنین  صدای زنگ بسیجی دانش در مدارس از جمله برنامه‌های مهم  هفته بسیج دانش آموزی در سراسر استان است.

 جعفری در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره بسیج دانش آموزی به سه مولفه تشکل متدین، امین و انقلابی اشاره کرد و افزود:تشکل بسیج دانش آموزی با توجه به گستره فعالیت‌های فرهنگی، بصیرت افزایی و تربیت انقلابی در بین دانش آموزان تلاش میکند تا بتواند ماموریت های خود را مدنظر رهبرمعظم انقلاب انجام دهد.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه کربلا با بیان اینکه یکی از  رسالت‌های  بسیج دانش آموزی رسالت علمی است یادآور شدکه به مدت سه سال دانش آموزان نخبه مازندرانی در بزرگترین لیگ علمی ببین المللی حائز رتبه برتر شده و بیشترین سهم مدال را در لیگ دریافت کردند که در هفته بسیج دانش آموزی مراسم تجلیل ازاین نخبگان برگزار می‌شود.

جعفری به اشاره به راهپیمایی روز ۱۳ آبان، که مهم‌ترین و شاخص‌ترین برنامه هفته  بسیج دانش آموزی است اشاره و خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه  نسل نو انقلاب به طور ملموس بدعهدی آمریکا را شاهد بود و آن هم قضیه برجام است، امسال با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این راهپیمایی با محوریت  افول امریکا به صورت باشکوه  در سراسر مازندران  برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 405886

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/405886/استانداری-برخی-دستگاه-ها-هنوز-پشتیبانی-مناسبی-راهیان-نور-انجام-ندادند-اجرای-بیش-3-هزار-برنامه-هفته-بسیج-دانش-آموزی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com