تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۴۰۵۸۱۴
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه شب گذشته اطلاع پیدا کردیم که مدرسه میراثی امامیه ساری توسط بیل مکانیکی تخریب شده است، گفت: این اقدام بدون هماهنگی سازمان میراث فرهنگی بوده و ما کاملا مخالف تخریب این بنا بودیم.
۰
plusresetminus
تخریب 80 درصدی مدرسه میراثی امامیه ساری/ مجوزی از سازمان میراث فرهنگی صادر نشد
مهدی ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از تخریب مدرسه میراثی امامیه ساری خبر داد و اظهار کرد: این مدرسه که در کنار مسجد جامع ساری واقع شده است دوره ساخت آن به دوره قاجار بر می‌گردد.

وی افزود: البته این مدرسه در دوره پهلوی یک کار بازسازی و مرمت هم صورت گرفته بود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: در آتش سوزی که در تابستان سال گذشته در مسجد جامع ساری اتفاق افتاد، این مدرسه هم دچار حریق حدود 80 درصدی شد و همچون خود مسجد دچار حریق شدیدی شد.

این مسئول عنوان کرد: بر همین اساس، برای این مدرسه طرح مرمت داشتیم و قرار بود این کار انجام گیرد که متاسفانه شب گذشته اطلاع پیدا کردیم که این مدرسه با نظر مدیریت این مدرسه، توسط بیل مکانیکی تخریب شده است.

ایزدی تصریح کرد: این اقدام بدون هماهنگی سازمان گردشگری و میراث فرهنگی بوده و کاری بود که نباید می‌شد و ما کاملا مخالف تخریب این بنا بودیم و می‌بایست همچون مسجد جامع، بازسازی و مرمت می‌شد.

وی گفت: بنا داریم با راهکارهایی که در حوزه مرمت وجود دارد با نقشه‌ها و طرح‌ها، همانند بنای گذشته این مدرسه آن را بازسازی و احیا کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴