تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۴۰۵۸۱۳
استاندار مازندران گفت: بیاییم به جای اینکه رسانه‌ای را سرکوب کنیم، بستر را برای خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها فراهم کنیم تا انتقاد کنند و حرف دلشان را بزنند و باید این فضای نقد را در جامعه ایجاد کنیم
۰
plusresetminus
فضای نقد را برای خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها فراهم کنیم
به گزارش بلاغ، دومین سالگرد مدیر خبرگزاری ایلنا و روزنامه نگار فقید روزنامه کار و کارگر مرحوم فرامرز درخشنده در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی مازندران با حضور مسئولان شهری و استانی و اصحاب رسانه برگزار شد.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران نیز در این مراسم با عرض تسلیت به خانواده آن مرحوم و جامعه بزرگ رسانه استان گفت: خیلی ناراحت هستیم از این بابت که این سرمایه این چنینی را خیلی زود از دست دادیم.

وی با بیان اینکه در صداقت و خلوص مرحوم درخشنده احتیاج به سخنرانی افرادی مثل من نیست؛ افزود: خبرنگاران زیادی پا به عرصه رسانه می‌گذارند، قلم می‌زنند، نقد می‌کنند، پیشنهاد می‌دهند؛ اما یک تفاوتی آن مرحوم با سایر خبرنگاران داشت که ایشان تنها قلم نمی‌زد، بلکه قدم هم می‌زد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: وی نه تنها با قلمش می‌نگاشت، بلکه پیگیری مسائل و مشکلات جامعه کارگری را بیشتر از میزانی که می‌نوشت، دنبال می‌کرد و همواره در سطوح مختلف، مسائل مرتبط با آنان را مطالبه‌گری می‌کرد.

این مسئول با بیان اینکه آن مرحوم قلم‌زن سالمی بود، عنوان کرد: خیلی از خبرنگاران هستند که قلم‌شان را ارزان نمی‌فروشند، اما برخی در مواردی خاص از این دست وجود دارند، اما آن مرحوم از قلمش و رسالتش برای بهره در زندگی‌اش استفاده نکرد.

حسین‌زادگان متذکر شد: مرحوم درخشنده از خود نام نیک باقی گذاشت و درخشنده واقعا درخشان در این حوزه حضور پیدا کرد و برای همیشه نه تنها در حوزه کارگری بلکه در حوزه رسانه و در جامعه بزرگ استان همچنان درخشنده است و باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: مرحوم درخشنده در عین آنکه با مسئولی رفیق بود، اما هرگز آخرتش، وجدان کاری‌اش و رسالتش را فدای رفاقت نکرد و برای همین مرحوم درخشنده، درخشنده شد و درخشنده ماند.

استاندار مازندران تصریح کرد: خوشحالیم که هستند رسانه‌هایی که بدون غرض قلم می‌زنند و ما سعی کردیم در برابر نقد و انتقادات منصفانه، آستانه تحمل‌مان را بالا ببریم و اعلام کردیم بسیاری از شکایات مسئولان از خبرنگاران را بازگردانده شود، مگر در مواردی خاص که شامل تهمت یا ورود به حریم شخصی مسئولی باشد.

این مسئول بیان کرد: بیاییم به جای اینکه رسانه‌ای را سرکوب کنیم، بستر را برای خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها فراهم کنیم تا انتقاد کنند و حرف دلشان را بزنند و باید این فضای نقد را در جامعه ایجاد کنیم و بدانیم اگر نقد نباشد، حتما به خودخواهی و خودمحوری و دیکتاتوری کشیده می‌شویم.

حسین‌زادگان ادامه داد: خیلی از رسانه‌ها هستند که ما را نقد می‌کنند و در عین حال، حامی منتقد ما هستند و این اتفاق خوبی است که آدم هم منتقد و هم حامی باشد و ما اگر بتوانیم این فضا را عمومیت ببخشیم و بپذیریم که اگر کسی دوست شد قرار نیست چشمانش را ببندد و اگر اینگونه شود ابهامات محدودتر خواهد شد.

وی در پایان گفت: قطعا اگر فضا دوستانه‌تر شود و مسائل مطرح شود، فضا شفاف‌تر خواهد شد و ابهامات هم از بین می‌رود.

گفتنی است در پایان این مراسم از هفته نامه دست‌رنج رونمایی شد و بنا شد تا پیش شماره این نشریه در 11 آبان‌ماه امسال همزمان با دومین سالروز وفات مرحوم درخشنده منتشر شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴