تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۰۵۸۰۳
شهید احمد روحی پناه که متولد روز هشتم آبان ماه است به خواندن نماز اول وقت توصیه بسیار داشت و می‌گفت: انسان باید اول نماز بخواند بعد غذا بخورد شاید دیگر اجل مهلت نداد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،در روز هشتم آبان ماه سال 1332 احمد روحی پناه در شهرستان ابرکوه متولد شد. او که هم‌زمان با تولدش صوت خوش اذان مغرب نیز به آسمان برخاسته بود، از همان کودکی به نماز خواندن و روزه گرفتن علاقه خاص داشت.
احمد نمازهایش را سر وقت می‌خواند و نماز شبش نیز هیچ‌گاه ترک نمی‌شد. آن‌قدر نماز خواندن سر وقت برایش مهم بود که همیشه می‌گفت: انسان باید اول نماز بخواند بعد غذا بخورد شاید دیگر اجل مهلت نداد.
در کنار همه سجایای اخلاقی او، آنچه شاخص‌تر از بقیه بود، صبر و شکیبایی احمد در برابر پیشامدها و حوادث زندگی را می‌توان برشمرد که با گفتن این جمله «خواست خداوند است» مشکلات را تحمل می‌کرد.
 شهید روحی پناه که با بیکاری بیگانه بود و سعی می‌کرد اوقات فراغت را به یاری پدر اختصاص دهد، در سن 20 سالگی ازدواج کرد که حاصل این زندگی مشترک، سه فرزند پسر و یک دختر بود که به دخترش نیز علاقه ویژه‌ای داشت.
احمد به حضور در جبهه و دفاع از آرمان‌های انقلاب و اسلام علاقه‌ زیادی داشت و همیشه دراین‌باره می‌گفت: ما اگر به جبهه هم برویم لیاقت شهید شدن را نداریم.
 او که پیش‌تر در دوران انقلاب همراه با برادرش در پخش اعلامیه‌ها و نوارهای امام مشارکت داشت و با تفکر انقلابی امام آشنا شده بود، شهادت را بزرگ‌ترین آرزوی خود می‌دانست. لذا چند سالی پس از بازگشت از خدمت مقدس سربازی به سپاه رفت، شغل پاسداری برگزید و سپس راهی جبهه شد.
 احمد در دی‌ماه سال 60 در لباس مقدس پاسداری به منطقه عملیاتی آبادان اعزام شد و با دیگر همرزمانش در برابر دشمن تادندان‌مسلح قد علم کردند تا خرمشهر را از لوث دشمن بعثی پاک کنند و این‌گونه بود که خون احمد و سایر رزمندگان در آزادسازی خرمشهر به ثمر نشست.
شهید احمد روحی پناه در روز سوم خردادماه بر اثر اصابت ترکش کاتیوشا به پهلوی راستش، ملکوت نشین شد.





 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴