تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۴۰۵۷۹۴
روز جمعه نبض فوتبال در تبریز می‌زند، جایی که تراکتور و استقلال به عنوان دو رقیب قدیمی برای خلق یک روز باشکوه در فوتبال ایران به مصاف هم می‌روند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،دفتر ارتباطات و رسانه باشگاه فرهنگی، ورزشی و اقتصادی تراکتور، تقابل‌ دو تیم «تراکتور و استقلال تهران» همواره از جذاب‌ترین بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران به شمار می‌رود و سال گذشته پرتماشاگرترین بازی فصل نیز به تقابل این دو تیم به میزبانی ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز باز می‌گردد که نزدیک به 90 هزار هوادار تراکتور روی صندلی‌ها، راهروها، و به صورت ایستاده در ورزشگاه یادگار امام (ره) حضور یافته و شاهد پیروزی تیمشان مقابل استقلال پایتخت نشین شدند. تصاویر هوایی از جمعیت حاضر در ورزشگاه، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مطرح دنیا داشت.
به بهانه مصاف تراکتور و استقلال در هفته نهم لیگ نوزدهم، 22 تقابل این دو تیم در تاریخ لیگ برتر را مرور می‌کنیم.
اولین دوره لیگ برتر:
استقلال توانست در بازی رفت اولین دوره لیگ بر‌تر در سال 80 با هدایت مرحوم منصور پورحیدری، تراکتور را با گل‌های محمد نوازی، سیروس دین محمدی، یدالله اکبری و فرزاد مجیدی با نتیچه چهار بر صفر شکست دهد.
استقلال در بازی برگشت نیز با گل فراز فاطمی تراکتور را با نتیجه یک بر صفر شکست داد.
 
لیگ نهم: 
ورزشگاه یادگار امام (ره) پس از سال‌ها، میزبان یک بازی حساس بود، روزی که استقلال با گل فرهاد مجیدی از تراکتور پیش افتاد، اما در دقایق پایانی، تراکتور با گل محمد ابراهیمی بازی را به تساوی کشید.  
هواداران تراکتور در بازی برگشت لیگ نهم با حضور بیش از 50 هزار نفری در ورزشگاه آزادی علاوه بر رقم زدن اتفاق ویژه در فوتبال ایران، تراکتور را به عنوان قطب جدید فوتبال معرفی کردند. آن بازی با گل‌های مهرداد پولادی و مصطفی اکرامی برای تراکتور و فرهاد مجیدی و حنیف عمران‌زاده برای استقلال به تساوی دو بر دو رسید.
 
لیگ دهم: 
استقلال با هدایت پرویز مظلومی پا به ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز گذاشته بود، این بازی هم با گل‌های میلاد میداوودی برای استقلال و جاسم کرار برای تراکتور به تساوی یک بر یک رسید تا سومین تساوی پیاپی دو تیم رقم بخورد. 
شاگردان فراز کمالوند در بازی برگشت به میزبانی ورزشگاه آزادی، موفق به ثبت نخستین پیروزی تراکتور مقابل استقلال در لیگ برتر شدند. جاسم کرار در دقایق پایانی این بازی از روی ضربه ایستگاهی، گل دوم تراکتور را به ثمر رساند تا بازی با نتیجه دو بر یک به نفع میهمان به پایان برسد. سید مهدی سید صالحی برای استقلال و محمد نصرتی و جاسم کرار برای تراکتور در آن بازی گلزنی کردند. 
 
لیگ یازدهم: 
تراکتور توانست با حمایت هوادارانش در بازی رفت به میزبانی ورزشگاه آزادی، استقلال پرمهره را با نتیجه سه بر دو مغلوب کند. فرهاد مجیدی و مجتبی جباری برای استقلال و سید محسن حسینی، احمد آل‌نعمه و فلاویو لوپز برای تراکتور در آن بازی گلزنی کردند.
بازی برگشت دو تیم در یک روز سرد و برفی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار شد، روزی که همه چیز تحت تأثیر اتفاقات داوری بود، استقلال با دو گل مجتبی جباری موفق به شکست تراکتور شد.
 
لیگ دوازدهم:
تراکتور در بازی رفت با گل‌‌های فلاویو لوپز و میلاد فخر الدینی، استقلال را با نتیجه دو بر صفر در تبریز شکست داد و استقلال نیز در بازی برگشت با تک گل جواد نکونام تراکتور را در ورزشگاه آزادی مغلوب کرد.
 
لیگ سیزدهم: 
بازی رفت دو تیم با تساوی یک بر یک در ورزشگاه یادگار امام (ره) همراه بود که آرش برهانی برای استقلال و سعید دقیقی برای تراکتور در آن بازی گلزنی کردند.
تراکتور در بازی برگشت با شکست سه بر یک استقلال در ورزشگاه آزادی، مانع آسیایی شدن این تیم شد. حنیف عمران‌زاده برای استقلال و فرشاد احمدزاده، محمد نصرتی و کریم انصاری‌فر برای تراکتور گلزنی کردند.
 
لیگ چهاردهم: 
تراکتور با هدایت رسول خطیبی و استقلال با هدایت امیر قلعه‌نویی در تبریز به مصاف هم رفتند که بازی به تساوی دو بر دو رسید. آرش برهانی و امیر حسین صادقی برای استقلال و شاهین ثاقبی و لوسیانو ادینهو برای تراکتور در آن بازی گلزنی کردند.
شاید یکی از به یاد ماندنی‌ترین بازی‌های تاریخ تراکتور، دیدار برگشت «استقلال – تراکتور» در لیگ چهاردهم است. روزی که شاگردان تونی اولیویرا با نتیجه چهار بر یک استقلال را در ورزشگاه آزادی مقابل هوادارانش شکست دادند. سامان نریمان جهان سه گل و لوسیانو ادینهو یک گل در آن بازی به ثمر رساندند و امید ابراهیمی نیز تک گل استقلال را وارد دروازه تراکتور کرد.
 
لیگ پانزدهم: 
بازی رفت این دو تیم به میزبانی تراکتور به تساوی بدون گل رسید، اما در بازی برگشت بازهم تراکتور در ورزشگاه آزادی دست به کار بزرگی زد و توانست استقلال پرمهره را با گل‌های سروش رفیعی، آگوستو سزار و فرزاد حاتمی با نتیجه سه بر دو شکست دهد.
حاج محمدی و شهباززاده نیز گل‌های استقلال را به ثمر رساندند.
 
لیگ شانزدهم: 
استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان تراکتور بود که این بازی با نتیجه دو بر یک به نفع تراکتور به پایان رسید و فرزاد حاتمی در دقایق ۵۵ و ۶۹ برای تراکتور و کاوه رضایی دقیقه 6 برای استقلال گلزنی کرد.
بازی برگشت دو تیم در تبریز با تک گل محمد ابراهیمی با نتیجه یک بر صفر به نفع تراکتور به پایان رسید.  تراکتوری‌ها در آن بازی به یاد جانباختگان سیل آذربایجان مشکی پوشیده بودند.
 
لیگ هفدهم:
تراکتور با هدایت یحیی گل محمدی و با پنجره نقل و انتقالاتی بسته در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال رفت که تیم میزبان با تک گل  دقیقه 43 سرور جپارف، تراکتور را با شکست بدرقه کرد. بازی برگشت دو تیم نیز در تبریز با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.
 
لیگ هجدهم: 
استقلال تهران در بازی رفت مقابل تراکتور به پیروزی سه بر صفر در ورزشگاه آزادی رسید که علی عبداله زاده (گل به خودی)، مرتضی تبریزی و فرشید اسماعیلی گل‌های استقلال را در این بازی به ثمر رساندند.
تراکتور نیز در بازی برگشت فصل گذشته با تک گل اشکان دژاگه در حضور پرشورها استقلال را شکست داد.
بر اساس آمار و ارقام تقابل‌های این دو تیم، تراکتور در 9 بازی و استقلال در 6 بازی به برتری رسیده و 7 دیدار این دو تیم نیز به تساوی رسیده است.همچنین تراکتور 28 گل و استقلال نیز 27 گل در تقابل‌های رو در رو به ثمر رسانده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴