تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
کد مطلب : ۴۰۵۷۵۷
۰
plusresetminus
تازه‌های 5 خبر ویژه امروز پنجشنبه 98/8/9

خیانتی بدتر از خسارت 4 سال همکاری پنهان با FATF
دفتر سخنگوی دولت در بیانیه‌ای ادعا کرد مخالفان تصویب لوایح مربوط به FATF به جای فرافکنی و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت عواقب خطیر تصویب نشدن لوایح، مسئولیت آن را بپذیرند.

در این بیانیه آمده است: دولت معتقد است باید مانع از وارد شدن کشور به لیست سیاه FATF شد چون در میان‌مدت، عواقب ناگواری برای اقتصاد، به خصوص در بخش مالی به دنبال خواهد داشت و مخالفان تصویب لوایح بهتر است به جای فرافکنی و تحریف واقعیات و تلاش برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت، کمک کنند که این لوایح به تصویب برسد و یا اینکه مسئولیت عواقب خطیر اقدامات خود را تمام و کمال به عهده بگیرند.

یادآور می‌شود شبیه همین ادبیات فرافکنانه از سوی رئیس‌جمهور و رئیس دفتر وی و کسانی چون مجید انصاری معاون پیشین روحانی نیز عنوان شده مبنی بر اینکه مخالفان تصویب لوایح مربوط به اف‌ای‌تی‌اف باید مسئولیت عواقب آن را بپذیرند. این طیف همچنین ادعا کرده‌اند این آخرین مهلت FATF است و پس از چهار ماه ایران در لیست سیاه می‌رود.

به‌نظر می‌رسد طیف مذکور دانسته یا ندانسته به طرف خارجی این آدرس را می‌دهند که بر فشار و تهدید خود اضافه کند. و گرنه هیچ مدیر وطن‌پرستی، این‌گونه با تهدید خارجی گروکشی سیاسی برای تحمیل دیکته خارجی به راه نمی‌اندازد! در واقع مدیران مافیای آمریکایی-  اروپایی حاکم بر کارگروه FATF لابد حق دارند پس از این بر تهدید‌ها و فشارهای تبلیغاتی خویش بیفزایند چرا که خریداران و مشتریانی برای این تهدید‌ها در داخل ایران پیدا کرده‌اند که گویا آماده‌اند تهدید توخالی آنها را در داخل ایران نقد کنند!

اولا باید یادآور شد که FATF چندین بار در طول دو سه سال گذشته، تهدید کرده که اگر ایران همکاری نکند، او را در لیست سیاه قرار می‌دهد و این آخرین بار است (!) اما به اعتبار اینکه گردانندگان آمریکایی این مافیای اطلاعاتی، به همکاری دولت ایران برای انسداد مجاری دور زدن تحریم‌ها نیاز راهبردی دارند، بنابراین همچنان امیدوارند فشارهایی که در داخل ایران تقویت هم می‌شود، بتواند در تصمیم نهایی ایران موثر واقع شود. غربی‌ها این رفتار تهدید و مهلت دادن را بهتر از نهایی کردن ماجرا با ایران می‌دانند که یکسره، راه نفوذ اطلاعاتی آنان را می‌بندد.

نکته بعدی این است که دولت، چهار سال پیش برنامه اقدام FATF را به شکل مخفیانه پذیرفت و تا زمانی که FATF تصویب دو لایحه مربوطه در مجلس را مطالبه نکرد، آن پذیرش برنامه اقدام شامل 41 تعهد را علنی نکردند! یک سؤال مهم این است که خاصیت اجرای 37 مطالبه FATF از مجموع 41 مطالبه در چهار سال گذشته، موجب کاهش تحریم‌ها شد یا افزایش چند برابری آن؟! اگر تحریم‌ها چند برابر پیش از برجام در حال اعمال است-  و حال آنکه دولت همچنان به شکل یکطرفه تعهدات برجام را اجرا می‌کند- چرا باید روی دیوار FATF و اروپا و آمریکا یادگاری نوشت؟ و اصلا مسئول این همه خسارت خلاف دعاوی و وعده‌های دولت کیست؟ به عبارت دیگر، دولتمردان به جای آنکه در محکمه افکار عمومی ‌و در پیشگاه مجلس و مجمع تشخیص مصلحت پاسخگوی وضعیت «سپردن تعهدات، واگذاری امتیازات و افزایش تحریم‌ها»!! باشند، دست پیش گرفته‌اند تا مثلا بدهکاری و سوء‌مدیریت سؤال‌برانگیزشان خیلی معلوم نباشد!

یونگه ولت: پیشرفت‌های ایران خواب از چشم اسرائیل ربوده است
یک نشریه آلمانی در گزارشی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌های فنی و نظامی ایران، اسرائیل دیگر امنیت ندارد.

نشریه «یونگه ولت» در گزارشی نوشت: پیشرفت‌های نظامی و تکنیکی ایران طی سال‌های اخیر بویژه در حوزه موشک‌های دوربرد، موجب نگرانی اسرائیل شده به طوری که آنها دیگر در برابر حملات احتمالی از سوی ایران احساس مصونیت نمی‌کنند.

این نشریه در گزارش خود افزود: دومین نشست کابینه امنیتی اسرائیل طی یک ماه اخیر برگزار شود. نخستین نشست کابینه امنیتی این رژیم که در آن علاوه بر نخست‌وزیر و وزیران جنگ و خارجه، وزیران امنیت داخلی، دادگستری و دارایی شرکت دارند روز ششم اکتبر (چهاردهم مهر) برگزار شده بود. بر این اساس، پیشرفت‌های نظامی و تکنیکی ایران طی سال‌های اخیر به ویژه در حوزه موشک‌های دوربرد، موجب نگرانی سران اسرائیلی‌ها شده به طوری که آنها دیگر خود را در برابر حملات احتمالی از سوی ایران مصون نمی‌بینند.

این موضوع به ویژه پس از حملات موشکی به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان در 14 سپتامبر (23 شهریور) برای اسرائیل جدی شده است. این در حالی است که از زمان جنگ اسرائیل و حزب‌الله لبنان در سال 2006، اسرائیل با تقویت سیستم دفاع موشکی خود و بهره‌گیری از حمایت‌های آمریکا، موقعیت خوبی در برابر حملات موشکی به دست آورده و توانسته بود از پس بیشتر حملات موشکی از سوی نوار غزه برآید.

تناقض آمریکا و اپوزیسیون به بهانه تقدیس کوروش
همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب، تناقضات برخی محافل اپوزیسیون درباره تقدیس کوروش را به رخ آنان کشید.

داریوش سجادی نوشت: مغرورانه به کوروش می‌نازند که منجی یهودیان شد وایشان را از ستم بخت‌النصر نجات داد و علی‌رغم نازیدن‌شان به سعدی و شعار «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند- که در آفرینش ز یک گوهرند» آنگاه عنودانه شعار می‌دادند «نه غزه، نه لبنان» و لجوجانه می‌گویند: «سوریه و یمن به ما چه؟»
کاش ارزنی شعور و دوزی از سواد را پشتوانه شعارهای خود می‌کردید!

یادآور می‌شود اخیراً مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در توئیتر نوشته بود: «کوروش کبیر الهام‌بخش بنیانگذاران آمریکا است. هفتم آبان 539 سال پیش از میلاد، کوروش بزرگ وارد دولت‌شهر بابل شد و یهودیان اسیر را آزاد کرد. احترام او به حقوق بشر و آزادی مذهبی الهام‌بخش پدران بنیانگذار آمریکا است. ایالات متحده در کنار مردم ایران ایستاده است که جشن میراث آنان از طرف رژیم جلوگیری می‌شود».

این موضع  مزورانه پمپئو در حالی است که آمریکایی‌ها در طول سال‌ها حتی اقلام دارویی مورد نیاز مردم ایران را تحریم کرده و همواره بر فشار اقتصادی بر مردم ایران تاکید داشته‌اند. پمپئو همان کسی است که چند ماه قبل تصریح کرد موقعی که رئیس سازمان سیا بوده، اقدام به تقلب و دزدی می‌کرده‌اندو اینها از افتخارات تمدن آمریکایی است(!)

آنچه اپوزیسیون وابسته به آمریکا و اسرائیل درباره کوروش پنهان می‌کنند این است که کوروش وطن‌فروش نبود؛ کاری که به کار ویژه اصلی و فراگیر اپوزیسیون مدعی باستان‌گرایی تبدیل شده است.

کارگزاران و اتحاد ملت برای حذف عارف دست به یکی کردند
حزب کارگزاران و حزب اتحاد ملت در ائتلافی عجیب می‌خواهند رئیس فراکسیون امید را حذف کنند.

روزنامه هفت صبح در این‌باره نوشت: چند روزاست که توپخانه سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلبان بدجور محمدرضا عارف را هدف قرار داده است. آن هم در حالی که کمتر از چهار ماه دیگر تا زمان انتخابات مجلس باقی مانده و تنور رقابت اسفندماه، در حال داغ‌شدن است.

چراغ اول در این زمینه را در روزهای اخیر عبدالله ناصری روشن کرد. اوکه عضو شورای مشورتی رئیس‌‌ دولت اصلاحات است گفت: «معتقدم با روند کنونی فراکسیون امید، پایگاه اصلاح‌طلبان در مجلس آینده قوی از مجلس فعلی نخواهد بود. در واقع اگر آقای عارف در مجلس آینده هم واردشود جایگاهش تغییری نسبت به این دوره نخواهد کرد.» اما مهم‌تر از این اظهارنظر، این بخش از سخنان ناصری بود که پیش‌بینی کرد: «آقای عارف به احتمال زیاد وارد مجلس آینده نخواهد شد. او برای آنکه راحت‌تر بتواند برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 تلاش کند، نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نمی‌شود.»

این سخنان با واکنش مدیر روابط عمومی نهاد زیرمجموعه عارف یعنی بنیاد امید ایرانیان روبه‌رو شد. علیرضا خامسیان، درواکنش به ادعای مطرح شده به ایرنا گفت: «آقای ناصری و دیگرشخصیت‌های سیاسی قابل احترام هستند اما نه شخص من و نه هیچ بزرگوار دیگری نیابتاً نباید و نمی‌توانیم درباره کنش سیاسی شخصی چون عارف به‌ویژه درباره حضور یا عدم حضور در انتخابات مجلس سخن بگوییم. به همین دلیل شخص آقای عارف باید در این خصوص موضع‌گیری کند.»

البته یک تکذیبیه دیگر هم از سوی یک نهاد دیگر زیرمجموعه عارف یعنی شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان منتشر شد. در حالی که در روزهای گذشته گفته شده بود که احتمالاً حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی به‌عنوان رئيس ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان منصوب خواهد شد. آن‌طور که ایسنا نوشته، عارف در نشست شورای اصلاح‌طلبان به اعضاء‌اعلام کرده «هنوز در خصوص اعضای ستاد مرکزی انتخابات این شورا جمع‌بندی  نهایی صورت نگرفته است و اسامی که بعضاً در رسانه‌ها مطرح می‌شود، گمانه‌زنی است و قطعیت ندارد.»

اما حملات به عارف ادامه یافت و مهم‌ترین و  تندترین حمله را غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد روانه او کرده بود.

کرباسچی در میانه بحثی در خصوص تعریف هویت اصلاحات گفته: «برای مثال آقای عارف که روزی در مقام ریاست دانشگاه تهران مانع سخنرانی آقای عبدالکریم سروش شد یا آقای سیدجواد طباطبایی را از معاونت پژوهشی برداشت یا روزی دیگر برخوردهایی با انجمن اسلامی داشته چطور امروز به شخصیت محوری اصلاحات تبدیل شده و از او برای هر منصب و مقامی صحبت می‌شود. امروز از خود آقای عارف بپرسید، تعریف شما از اصلاحات چیست؟ بپرسید آیا حرف‌های آقای آرمین یا آقای تاجزاده را قبول دارید؟»

در حالی که این انتقادات دست به دست می‌گشت، اظهارنظر دیگری به نقل از شکوری‌راد،  دبیر کل حزب اتحاد ملت هم رسید که این احتمال را مطرح می‌کرد که عارف در تهران سرلیست اصلاح‌طلبان نباشد.
شکوری‌راد در پاسخ به پرسش دیگری درباره سرلیستی اصلاح‌طلبان و عدم تمایل عارف به این سرلیستی گفته: «من مستقیماً از آقای عارف چنین چیزی نشنیده‌ام ولی شنیده‌هایی وجود دارد که احتمالاً براساس همان شنیده‌ها چنین مباحثی مطرح می‌شود. چندی پیش در حزب میزبان وی بودیم و خانم منصوری هم عضو هیئت رئیسه شورای عالی هستند و جلسات نزدیکی با ایشان دارند اما چنین چیزی مستقیماً نشنیده‌ام البته برداشت من دور از این خبر نیست.»

یادآور می‌شود در آستانه انتخابات سال 92 نیز، طیفی از اصلاح‌طلبان تندرو، عارف را اصلاح‌طلب قلابی و برانگیخته نهادهای امنیتی معرفی کرده بودند! اما همان‌ها بعدها منت سر روحانی گذاشتند که ما نامزد خود (عارف) را حذف کردیم تا شما بتوانید رأی بیاورید(!)

مقام صهیونیست: اسرائیل در حال باخت است آمریکا ما را مقابل ایران تنها گذاشت
یک روزنامه صهیونیستی نوشت: رفتارهای آمریکا در منطقه این احساس را در تل‌آویو ایجاد کرده که کاخ سفید، اسرائیل را در مقابل ایران تنها رها کرده است.

به نوشته بن‌کاسپیت روزنامه‌نگار صهیونیست در تارنمای المانیتور، اعلام ناگهانی ترامپ درباره خروج از سوریه، ضربه‌ای مرگبار بود بر امیدها و انتظارات اسرائیل در جبهه شمالی. یک مقام بلندپایه دفاعی اسرائیل به المانیتور گفت: «ما به طور کامل تنها مانده‌ایم، موازنه راهبردی قدرت، در برابر چشم ما دگرگون می‌شود. دشمنان ما می‌بَرند و دوستان، ما را ترک می‌کنند. اکنون اسرائیل تقریبا باید خودش به تنهایی با محور نیرومند دشمنان برخورد کند.»

اسرائیل سرانجام از خواب بیدار می‌شود و این یک گذر دردناک است. اما برای ترامپ که زمانی خود را طرفدار دوآتشه صهیونیسم– اگر نگوییم خود مسیح – نشان می‌داد، تنها چند لحظه لازم بود تا راه خودش را از اسرائیل جدا کند.

یک منبع نظامی اسرائیلی به المانیتور گفت: «درست است که این سیاست از زمان باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آغاز شد اما ما امید داشتیم که با آمدن ترامپ همه چیز وارونه شود. این بسیار دلسرد کننده است چرا که آمریکایی‌ها تصمیم گرفته‌اند بیش از این، پلیس جهان نباشند تا خود جهان تصمیم بگیرد که خودش را بدون یک نیروی پلیس اداره کند.»

اسرائیل که سه سالی بود خود را در سمت پیروز ماجرا می‌دید، اکنون در می‌یابد که دارد می‌بازد یا دست کم رها شده است.

اسرائیل، حفاظت شده‌ترین منطقه در جهان است اما مشکل این است که تا کنون هیچ سامانه‌ای نتوانسته موشک‌های کروز ایران را ردیابی و هدف قرار دهد. اخیرا به صنایع پیشرفته نظامی اسرائیل دستور داده شده تا تلاششان برای یافتن یک راه حل را شدت بخشند اما این به زمان نیاز دارد و پیشنهادهایی مطرح شده که تا حل این مشکل، اسرائیل به ویژه زیرساخت‌های حیاتی و حساسش همچون تاسیسات ذخیره‌سازی آمونیا در دماغه حیفا، ذخایر سوخت و سایت‌های ذخیره دیگر مواد حساس را تعطیل کند.
رئیس پیشین ستاد ارتش اسرائیل، گابی اشکنازی، در مصاحبه با معاریو در آستانه جنگ یوم کیپور گفت: «آریل شارون پیوسته هشدار می‌داد که اسرائیل نباید خودش را در خط مقدم جنگ با ایران قرار دهد. نتانیاهو این قاعده اساسی را شکست و ایران را به عنوان تهدید نهایی اسرائیل به شمار آورد و به یک اهرم انتخاباتی تبدیل کرد. ده سال است که نتانیاهو به قدرت بازگشته و هنوز قرار است جلوی تلاش هسته‌ای ایران گرفته شود حال آن که تهران بیش از هر زمان دیگری بر منطقه مسلط شده و اسرائیل به تنهایی در معرض این تهدید است. نتانیاهو که از سامان دادن به اشتباهات یک دهه گذشته ناتوان مانده، چه بسا به زودی از تصویر خارج شود.»
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴