تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۴۰۵۶۸۰
معاون نظارت و ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا گفت: مقاومت فعال یعنی اینکه دست روی دست نمی‌گذاریم که دشمن به ظلم خود ادامه دهد و جلوی آن می‌ایستیم و از شهادت وحشتی نداریم بلکه آرزوی ما است که به بالاترین فیض الهی یعنی شهادت برسیم و همین لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.
۰
plusresetminus
مقاومت فعال جمهوری اسلامی لرزه به اندام دشمنان انداخته است
به گزارش بلاغ، سردار مرتضی صفاری در یادواره شهدای میانگله و چناربن شهرستان نکا ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر گرامی اسلامی، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) اظهار کرد: باید یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم را گرامی بداریم چراکه هر چه در زندگی داریم از برکت خون شهیدان است.

معاون نظارت و ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا با تأکید بر اهمیت شهدا در قرآن خاطرنشان کرد: خداوند متعال جایگاه ویژه‌ای برای شهدا قائل است و در قرآن کریم کلمه شهید، شاهد و مشتقاتش زیاد به کار برده شده، در جایی خداوند شهدا را رفیق و در کنار  انبیا، معصومین و صالحین قرار می‌دهد.

این مسئول با بیان درجه بالای شهدا نزد خداوند گفت: در آیات مختلف قرآن کریم آمده که شهدا زنده‌اند و از رزق و روزی خاصی برخوردارند و همانند معصومین از نعمت شفاعت برخوردارند.

صفاری در بخش دیگر سخنان خود به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره و بیان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید هیچ اجری نزد خدا بالاتر از شهادت نیست و در قیامت وقتی شهدا می‌خواهند عبور کنند، پیامبران به احترام شهدا از جای خود بر‌می‌خیزند.

وی تصریح کرد: فضای مملکت ما فضای شهدا بوده و بنابر فرموده امام راحل همه پیشرفتهای این مملکت حتی آن‌چه که در آینده به آن دست می‌یابیم به برکت خون مطهر شهدا است و این یعنی اینکه خداوند نه تنها به شهدا پاداش می‌دهد بلکه به این فضای معطری که شهدا با خون خود ایجاد می‌کنند نیز برکت می‌دهد.

* سعادت در گرو پیروی از مسیر  شهداست
فرمانده اسبق نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دلیل اصلی سعادت شهدا را سه کلمه ایثار، جهاد و شهادت دانست و افزود: شهدا به سعادت، پیروزی و نعمت‌های مختلف خدا رسیدند و همه دوستان‌ و هم‌رزمان‌شان عاشق این مسیرند، یعنی سه واژه ایثار، جهاد و شهادت از فرهنگ انقلاب ما جدا نیست.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: ما نیز باید همان مسیری را که شهدا رفتند برویم و ادامه دهیم تا به سعادت و رستگاری برسیم.

وی بیان‌کرد: خداوند در آیه آخر سوره آل عمران دستورالعملی داده که چهار ماده دارد که با عمل به این چهار ماده به رستگاری می‌رسیم و امام صادق(ع) در توضیح این آیه می‌فرماید که باید تلاش و مقاومت کنید تا بتوانید بر فرائضی که خداوند قرار داده عمل کنید که شهدا بر نفس خود غلبه کردند و بر مشکلات حوادث و مصیبت‌ها ایستادگی کنید که شهدا در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

معاون نظارت و ارزیابی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا گفت: سالی وجود نداشت که دشمنان دسیسه نکنند، از زمان انقلاب و پس از آن هشت سال دفاع مقدس و در حال حاضر رییس جمهور وقت آمریکا، ترامپ به هر شکلی از طریق تحریم، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم کشور را مورد هجوم قرار داده است.

این مسئول با توجه به سخن امام صادق(ع) گزینه سوم رسیدن به رستگاری را ارتباط با ائمه برشمرد و اذعان کرد: نباید ارتباطتان را با ائمه قطع کنید و در این دوره باید ارتباط خود را با نایب امام که ولی فقیه است قطع نکنیم.

* اطاعت از ولایت فقیه، سفارش شهدا
صفاری در بخش دیگر سخنان خود به حدیثی از امام حسن عسگری(ع) اشاره و بیان کرد: بنابر فرموده این امام همام در زمان غیبت باید سراغ اصلح‌ترین عالم بروید که آن فرد نایب امام زمان است و در راستای سخنان او گام بردارید.

وی اضافه کرد: در همین زمینه نیز امام راحل فرمود که باید مجلس خبرگان تشکیل دهیم و یکی از وظایف این مجلس تعیین رهبر است که مجلس خبرگان نیز اصلح‌ترین فرد از میان خود یعنی سیدعلی‌خامنه‌ای را به عنوان رهبر برگزید.

رئیس سابق دانشگاه امام حسین(ع) افزود: به گفته امام راحل ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله و ائمه است که ولی فقیه همان نائب امام زمان بوده و همه موظفیم در زمان غیب امام زمان، از رهبر معظم انقلاب اطاعت کنیم.

این مسئول ادامه داد: باید حواس خود را جمع کنیم که اشتباه نکنیم و فریب نخوریم چراکه یکی از فرازهای اصلی وصیت‌نامه‌های اکثر شهدا که برکت ایران هستند دعوت به اطاعت از امر ولی فقیه است.

صفاری تقوای الهی را راه دیگری برای رسیدن به رستگاری دانست و اظهار کرد: تقوای الهی مانند چتری است که تمامی اعمال را پوشش می‌دهد که این تقوا بر اساس خودسازی شکل می‌گیرد و شهدا مصداق واقعی این آیه و این چهار گزینه هستند.

* دشمنان برای نابودی کامل انقلاب قسم خورده‌اند

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دسترسی به اینترنت به راحتی همیشه خوب نیست زیرا هر چیزی چه با محتوی خوب چه بد به راحتی در دسترس جوانان قرار می‌گیرد که از طریق همین فضاهای مجازی و ایجاد شایعه پراکنی جنگ نرم ایجاد می‌شود.

معاون نظارت و ارزیابی قرارگاه خاتم‌الانبیا خاطرنشان کرد: فشارهای اقتصادی باعث می‌شود برخی از مردم و مسئولان حتی با دین و انقلاب نیز دچار مشکل شده و به مذاکره با دشمن تن داده و فکر می‌کنند که با مذاکره با دشمن مشکلات حل می‌شوند و دشمن آرام می‌گیرد اما غافل از این هستند که دشمنان ما قسم خورده‌اند تا انقلاب را از بین ببرند.

این مسئول مذاکره با دشمن را ضعفی برای مسئولین دانست و بیان کرد: مثلا هم اکنون ترامپ می‌گوید که فشار اقتصادی بر مردم ایران جواب داد و باعث شد که پای میز مذاکره بیایند.

صفاری ادامه داد: آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال گذشته به صورت یک طرفه از برجام خارج شد، همان برجامی که برخی بندهایش از نظر رهبر خط قرمز بود، ولی متأسفانه  رفتند امضا کردند و باز هم دشمن بدعهدی کرد که هر تعهدی دیگری هم می‌کردند باز به همین روال بود زیرا روحیه دشمن این است می‌خواهد تنها قدرتمند منطقه باشد.

معاون نظارت و ارزیابی قرارگاه خاتم‌الانبیا تصریح کرد: دشمن برای نابودی انقلاب دست از تلاش برنمی‌دارد مثلاً جاسوسی را می‌فرستند و همه جوره او را حمایت مالی و جانی می‌کند تا در ایران هر مشکلی از قبیل مشکلات روحی، اجتماعی، فرهنگی و حتی جنسی ایجاد کند.

این مسئول با اشاره به تدابیر رهبری در این باره بیان کرد: با سخنان رهبری که طی جلساتی با مسئولان و مردم داشت همه اعم از مخالفان و موافقان فهمیدند که دشمن بدعهدی کرده و برجام و مذاکره از همان ابتدا اشتباه بوده‌ است.

* نفوذ منطقه‌ای بالای امروز ایران مدیون شهداست

صفاری گام بعدی را از نظر رهبری مقاومت فعال دانست و اظهارکرد: مقاومت فعال یعنی اینکه دست روی دست نمی‌گذاریم که دشمن به ظلم خود ادامه دهد و جلوی آن می‌ایستیم و از شهادت وحشتی نداریم بلکه آرزوی ما است که به بالاترین فیض الهی یعنی شهادت برسیم.

وی خاطرنشان کرد: قرار شد اگر آن‌ها به تعهدات خود در برجام عمل نکردند مانیز گام به گام تمام مراحلی را که طی کردیم به عقب برگردیم مثلا اینکه فعالیت‌های هسته‌ای باید شروع شود.

معاون نظارت و ارزیابی قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: این دفعه دشمن با تهدید گفت بیاید مذاکره کنیم و ما محکم ایستادیم و مذاکره نکردیم و دوباره تن به خواسته‌های او ندادیم که یکی از این خواسته‌ها این بود که باید از هر جنگی چه در عراق چه سوریه چه لبنان و هر جای دیگری بیرون بایستیم.

این مسئول با توجه به قدرت منطقه‌ای ایران اذعان کرد: دشمن فهمیده که ایران اسلامی قدرتی پیدا کرده به نام قدرت منطقه‌ای و نفوذی که الان ایران در عراق، سوریه و لبنان دارد بسیار زیاد است که البته همه این‌ها را مدیون شهدای مدافع حرم از هر جای دنیا هستیم.

صفاری به تلاش دشمن برای از بین بردن قدرت منطقه‌ای ایران اشاره کرد و افزود: دشمن در این راستا تصمیم دارد ایران را مشغول مسائل و جنگ‌های داخلی کند که می‌توان برای مثال به جنگ روانی و فضای مجازی اشاره کرد که اجازه نمی‌دهند کنترل شود و قصد دارند از این راه ایران را دو قطبی کنند تا سر مردم را گرم کنند.

وی مقاومت فعال که به فرمان رهبری شروع شد را دلیلی برای لرزه افکندن بر اندام دشمنان دانست و بیان کرد: دشمن به هراس افتاده که ایران کم کم قدرت هسته‌ای پیدا می‌کند و از لحاظ علمی در شاخه‌های مختلف پیشرفت می‌کند.

معاون نظارت و ارزیابی قرارگاه خاتم‌الانبیا ادامه داد: در نهایت پهباد پیشرفته که به علت هزینه بالا فقط سه عدد تولید شده را می‌زنیم، الان گفتمان عوض شده چراکه روزی ترامپ بی‌دلیل می‌گفت ایران را می‌زنیم ولی الآن می‌گوید اگر ایران فعالیتی بکند می‌زنیم و این یعنی مقاومت فعال.

صفاری در پایان گفت: امروز ناو های ایران طوری فعال است که اگر کوچکترین عملی انجام شود همه ناوهای‌شان باهم مورد حمله قرار می‌گیرد و همه چیز در ایران تحت کنترل است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷