تاریخ انتشاردوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۴۰۵۶۶۳
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: احکام قطعی برخی از مسئولان اداری سابق فرمانداری، بخشداری، جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن شهرستان نور صادر شد.
۰
plusresetminus
جزای نقدی، تحمل ۲۵ سال حبس و ضربات شلاق برای مسئولان اداری سابق نور
به گزارش بلاغ، حجت الاسلام اکبری طی گفت و گویی اظهار کرد: حکم قطعی مسئولان اداری شهرستان نور از جمله فرمانداری، بخشداری، جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن که با دریافت و پرداخت رشوه و دریافت‌های غیرقانونی وغیرمشروع از افراد متقاضی دریافت مجوز ساخت و تغییر کاربری، مبادرت به تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز می‌کردند، صادر شد.

وی با اشاره به نقش مهم و اثر گذار دادستان شهرستان نور و همکاری و پیگیری سربازان گمنام امام زمان (عج)، درشناسایی افراد خاطی، افزود: در این پرونده، هفت نفر به جزای نقدی ۳۶ میلیارد ۱۵۲ میلیون ریال و تحمل ۲۵ سال حبس و انفصال موقت از خدمات دولتی و تحمل ضربات شلاق محکوم شدند.

این مسئول گفت: علی اکبر مرزی رئیس سابق شورای شهرنور عضو فعلی شورای هندومرز و مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری نور، فضل الله حسینی پور بخشدار وقت مرکزی نور، ایرج قلی پور بازنشسته بخشداری و مشاور بخشدار، حسین خاکپور رئیس سابق جهاد کشاورزی، مجید قربانی کارشناس بنیاد مسکن، بیت الله کلارستاقی (کارچاق‌کن) و علی کلارستاقی (کارچاق کن) محکومان این پرونده هستند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: این افراد با اخذ و دریافت رشوه و دریافت‌های غیرقانونی و غیرمشروع از افراد متقاضی دریافت مجوز ساخت و تغییر کاربری مبادرت به تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در ده‌ها قطعه حدود ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی در منطقه نور شده و این اراضی را تبدیل به شهرک‌های مسکونی و یا واحد‌های ویلایی و آپارتمان کرده اند.

اکبری گفت: حدود ۹۰ پرونده اقراری که تمامی موارد، قطعات بین ۱۰۰ تا هزار متر خارج از بافت روستا واقع شده که متهمان با دریافت رشوه نسبت به صدور پروانه ساختمانی خلاف واقع اقدام کردند.

این مسئول افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در یک نمونه در روستا‌هایی بنام گنج یاب و دارجار، ویلا‌های ساخته شده در اراضی کشاورزی توسط افراد غیربومی، بیشتر از منازل افراد بومی در آن روستا است.

وی تاکید کرد: برخورد قاطع و قانونی با خاطیان اراضی کشاورزی و تغییر کاربری‌های غیر مجاز از اولویت‌های نخست دادگستری استان مازندران است و با حساسیت بسیار بالایی این موارد را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما