تاریخ انتشاردوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۵۶۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در دیدار با هیات‌های مذهبی شهرهای مازندران مستقردر مشهد مقدس ، گفت: امروز جهان تشنه معارف ناب اهل بیت (ع) است و ترویج فرهنگ رضوی می‌تواند بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی را رفع کند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام ناصرشکریان امیری صبح امروز در دیدار با هیأت‌های مذهبی شهرهای مازندران مستقر در مشهد مقدس، در ایام سوگواری دهه آخر صفر و شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و با اشاره به اهمیت گفتمان رضوی در جامعه، اظهار کرد: اشاعه فرهنگ و ترویج سیره و منش اهل بیت (ع) به ویژه فرهنگ ناب رضوی می‌تواند در رفع و کاهش بسیاری از مشکلات و معضلات  اجتماعی و فرهنگی راه‌گشا باشد.

وی در ادامه با اشاره به حضور خیل مشتاقان و زائران حرم مطهر رضوی به ویژه هیأت مذهبی در دهه آخر صفر در جوار ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)، افزود: بهره‌گیری از آموزه‌های رضوی و شناخت ابعاد شخصیتی امام رضا (ع) می‌تواند تحول عظیمی در هر انسان دلداده‌ای ایجاد کند و این حضور میلیونی در بارگاه مطهر رضوی تجلی عشق و ارادت به ساحت مقدس اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا(ع) است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به عمر پربرکت امام هشتم شیعیان امام رضا(ع) اشاره و تصریح کرد: رفتارها، گفتارها و کردار امام رضا (ع) برگرفته از تعالیم اسلام ناب و قرآن کریم بود و ایشان بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی هستند که باید ابعاد شخصیتی ایشان و حتی حیات سیاسی ایشان برای جامعه تبیین شود.
ناصرشکریان‌امیری در ادامه سخنان خود به برخی ویژگی‌ها و فضایل شخصیتی ممتاز امام رضا(ع) در طول حیات ایشان اشاره و خاطر نشان کرد: خوش خلقی، ساده‌زیستی، سخاوت،گذشت و بردباری و انفاق و بخشش از سیره های فردی امام رضا(ع) است و الگوهای رفتاری و اخلاقی ایشان نیاز امروز جامعه بشری است.
عضو شورای فرهنگ عمومی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع فرهنگی و اجتماعی عصر امام رضا (ع)، بیان کرد: بیان حقایق ارزش‌های دینی و اسلامی، برملاء ساختن چهره منافقان و ظالمان و مقاومت و پایداری در برابر ظلم و ظالم و مناظرات علمی ایشان با علمای ادیان و مذاهب مختلف و کادرسازی و تربیت شاگردان علمی در راستای ترویج معارف اسلام ناب و قران کریم از مهم‌ترین اقدامات امام رضا(ع) در دوران عمر بابرکت‌شان قلمداد می‌شود.
این مسؤول فرهنگی در بخش پایانی سخنان خود به مبارزه و مناظره‌های علمی و عملی امام هشتم شیعیان حضرت ثامن الحجج امام رضا(ع) با افکار منحرف و تبلیغات ضدشیعی در عصر خود اشاره و اظهار داشت: دوران حیات بابرکت امام رضا(ع) مصادف بود با برخی انحرافات و وجود برخی فرقه‌های منحرف عقیدتی که امام رضا (ع) برای تبیین عقاید درست اسلام و ابطال عقاید منحرفان به مبارزه برخواستند.
 ناصرشکریان امیری در پایان حرم مطهر رضوی را میعادگاه ولایت‌مداران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت دانست و افزود: حرم مطهررضوی در دهه آخر صفر تجلی شور و شعور همه دلدادگان وارادتمندان به آستان حضرت رضا (ع) است و ۲۵ هزار مازندرانی در قالب ۳۰۰ هیأت مذهبی در سالروز شهادت امام رضا (ع) در این صحن و سرا حضور دارند و به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما