تاریخ انتشاردوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۰۵۶۲۴
سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی گفت: در طی سه سال گذشته بیش از 1 میلیون و 150 هزار زائر اولی و زائر محروم به همت آستان قدس رضوی و کمک خیرین به مشهد مقدس مشرف شده اند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،حامد صادقی سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی در برنامه کوی محبت که به صورت زنده از شبکه دو سیما پخش شد گفت: در چند بند از حکم مقام معظم رهبری برای حجت‌الاسلام رئیسی و حجت‌الاسلام مروی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی به خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران محروم تأکید شده است. لذا محرومیت‌زدایی تکلیفی بر عهده آستان قدس رضوی است، هم به لحاظ معنایی و هم به لحاظ آنچه در حکم تولیت آستان قدس رضوی آمده است.
تشرف ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار زائر اولی کم‌برخوردار به مشهد مقدس طی ۳ سال اخیر
وی با اشاره به اینکه بنای ما بر این است تا در ایران اسلامی کسی نباشد که حرم مطهر رضوی را زیارت نکرده باشد، عنوان کرد: طی سه سال گذشته بیش از ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار زائر اولی و زائر محروم با کمک خیرین و میزبانی آستان قدس رضوی به مشهد مقدس مشرف شده‌اند.
سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی، درخصوص نحوه شناسایی افراد زیارت اولی افزود: رابط‌های شناسایی معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی در شهرستان‌ها، محرومین را با استعلام از بهزیستی و کمیته امداد شناسایی کرده و به معاونت محرومیت‌زدایی معرفی می‌کنند.
رسیدگی ویژه به زائران پاکستانی و افغانستانی
صادقی بیان کرد: زائران در ایام دهه آخر صفر به اشکال مختلفی به مشهدمقدس رسانده و به زیارت امام رضا(ع) می‌روند اما در این میان زائران افغانستانی و پاکستانی شرایط خاصی دارند.
وی با بیان اینکه زائران پاکستانی تقریباً ۷ هزار کیلومتر راه را برای رسیدن به کربلا و سپس مشهد با پای پیاده طی می‌کنند و تا ۱۰ ربیع‌الاول در مشهد هستند، افزود: معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی بیش از ۱ میلیون وعده غذایی را برای پذیرایی از زائران پیاده و زائران افغانستانی و پاکستانی تدارک دیده است.
سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی به زائران پیاده با مشارکت تشکل‌های مردمی انجام می‌شود زیرا آستان قدس رضوی رویکرد تصدی‌گری ندارد.
توزیع بسته‌های غذایی، خدمات درمانی و اسکان برای زائران پیاده امام رضا (ع)
صادقی گفت: آستان قدس رضوی علاوه بر توزیع بسته‌های غذایی، خدمات درمانی و اسکان را هم در مسیرهای ورودی به مشهد مقدس و سطح شهر ارائه می‌کند.
وی عنوان کرد: زائران پاکستانی هم اکنون در زائر شهر رضوی مهمان آستان قدس رضوی هستند و ایستگاه صلواتی مخصوص توزیع غذای پاکستانی برای میزبانی از این زائران راه‌اندازی شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴