کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا مرکز مازندران مطرح کرد

تداوم بی‌اعتمادی خریداران به بازار طلا/جای خوش کردن طلا در محدوده 400 هزار تومان

6 آبان 1398 ساعت 17:36

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران با بیان اینکه حالا حالاها، قیمت طلا در محدوده گرمی 390 تا 410 هزار تومان باقی می‌ماند؛ گفت: علیرغم ثبات قیمت‌ها در بازار اما خرید مردم تغییر پیدا نکرده است؛ چرا که اعتمادشان به بازار هنوز به ثبات نرسیده است.


محمدرضا نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: حالا حالاها، قیمت طلا در محدوده گرمی 390 تا 410 هزار تومان باقی می‌ماند و بعید است افزایش یا کاهش قابل توجهی داشته باشد.

وی افزود: بعید به نظر می‌رسد قیمت دلار به زیر 11 هزار تومان بیاید و با این شرایط، طلا هم در همین محدوده قیمت باقی خواهد ماند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران خاطرنشان کرد: قیمت امروز هر گرم طلا در بازار، 402 هزار تومان است.

این کارشناس بازار طلا ادامه داد: امروز سکه با قیمت 3 میلیون و 980 هزار تومان، نیم سکه با دو میلیون و 50 و ربع سکه نیز با نرخ یک میلیون و 240 هزار تومان در معاملات خرید و فروش شد.

نصیری با بیان اینکه بازار طلا در کشور تنها متاثر از قیمت دلار است؛ گفت: دلار در حال حاضر نوسان زیادی ندارد و به این ترتیب، قیمت طلا هم در همین رنج قیمتی باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه علیرغم ثبات قیمت در بازار اما خرید مردم تغییر پیدا نکرده است؛ متذکر شد: مردم شاید وقتی قیمت‌ها بالا می‌رود، اقدام به خرید کنند اما وقتی قیمت‌ها اینطور پایین می‌آید، اطمینان خود را از دست می‌دهند و ریسک نمی‌کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران اضافه کرد: در یک بازه زمانی، مردم سراغ طلای دست دوم و آب شده می‌رفتند، اما در ادامه به این بازار هم بی اعتماد شدند و بازار طلا اسیر رکود معاملات شده است.

این کارشناس بازار طلا تاکید کرد: بازار به ثبات رسید اما اعتماد مردم به بازار به ثبات نرسید.

نصیری یادآور شد: در جریان بازار طلا خیلی از مردم اقدام به سرمایه‌گذرای‌های کاذب در بازار طلا کردند تا از تورم جا نمانند، اما نوسانات ناگهانی بازار موجب شد تا خیلی‌ها متضرر شوند و اعتماد خود را به بازار از دست دهند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 405610

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/405610/تداوم-بی-اعتمادی-خریداران-بازار-طلا-جای-خوش-کردن-محدوده-400-هزار-تومان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com