تاریخ انتشاريکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۴۰۵۵۶۳
مسؤول موکب خدام الحسین (ع) فریدونکنار مازندران با اشاره به ارارئه خدمات فرهنگی، پزشکی و اسکان و تغذیه به زوار امام حسین (ع) در پیاده‌روی اربعین گفت: امسال با احتساب کمک‌های مردمی فریدونکنار، قطر، تهران، عراق میزان کمک‌ها به مرز 700 میلیون تومان رسید.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،امسال حضور زائران و مشتاقان سیدالشهدا برای حضور در پیاده‌روی به همه ثابت کرد که حضور در این مراسم یک دعوت است آن هم از نوع خاص.
بسیاری از زائرانی که توفیق حضور در این مراسم را داشتند گویی از قبل دعوت شده بودند و اکنون که فکر می‌کنند واقعیت این موضوع را درک می‌کنند.
همان‌گونه که پیش‌بینی شده بود امسال زیارت اربعین باحضور پرشور زائران و مشتاقان همراه بود که این موضوع خود حال و هوای خاصی به این مراسم بخشید.
موکب‌ها نیز با تلاش شبانه‌روزی و ارائه خدمات به زائران حال و هوای خاصی به مراسم بخشیدند و موضوع مهم‌تر اینکه این موکب‌ها همه برخاسته از مردم و از دل مردمی و با حمایت مردمی بودند که به باتوجه به ارادت خالصانه به سرور و سالار شهیدان در پیاده‌روی اربعین حضور یافتند.
یکی از موکب‌ها، موکب خدام‌الحسین فریدونکنار مازندران بوده که رضا آزادی کناری مسؤول این موکب در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: امسال هم توفیق پیدا کردیم در کربلا  و همچنین در عمود 1215 مسیر نجف به کربلا به زائران  خدمات مختلفی ازجمله فرهنگی، درمانی و رفاهی ارائه دهیم.
وی افزود: در عمود 1215  بین راهی محور فعالیت‌های ما فرهنگی، درمانی و رفاهی بود که دلیلش این بود زائر درحال حرکت بوده و توقف شبانه کمتر است و چادرهای زیادی برای اسکان است اما درمان یکی از نیازمندی‌های اساسی است که در مسیر با توجه به تعداد اندک ارائه این خدمت احساس می‌شد.
مسؤول موکب خدام الحسین (ع) فریدونکنار مازندران اضافه کرد: امسال پنج پزشک و 16 پرستار داوطلب برای ارائه خدمات به زائران با هزینه خود البته با گرفتن مرخصی از محل کار خود در این موکب خدمات ارائه دادند.
آزادی کناری بیان کرد: در حوزه فرهنگی به تعداد بیش از 10 هزار شهید مازندران بیش از 10 هزار پیشانی بند به نام مقدس اهل بیت به پیشانی زائران درحال پیاده‌روی نصب شد.
وی با اشاره به اهدای 2 هزار عروسک دخترانه و پسرانه در مسیر به کودکان، تصریح کرد: همچنین در عمود 1431 در مجاورت قبر حضرت قمربنی هاشم  ابوالفضل‌العباس (ع) در شهر کربلا خدمات اسکان، پذیرایی، درمان و رفاهی به زائران به مدت 12 روز کامل و سه وعده غذا ارائه شد.
مسؤول موکب خدام الحسین (ع) فریدونکنار مازندران ادامه داد: در این موکب یک مدرسه با هشت کلاس و حیاط و پشت بام برای خانم‌ها و حسینیه مجاور در سه طبقه برای برادران در کربلا به زائران خدمات  ارائه دادند که  برای برادران، توسط همکاران عراقی اهل العماره که سه سال است با هم همکاری داریم صورت گرفت.
آزادی کناری با اعلام اینکه تمام خدمات ما مردمی است، اظهار کرد: امسال با احتساب کمک‌های مردمی فریدونکنار، قطر، تهران، عراق میزان کمک‌ها به مرز 700 میلیون تومان رسید.
وی با بیان اینکه اربعین را شاهراه ظهور امام زمان (عج) تلقی می‌کنیم، اظهار کرد: هرچه اقتدار مذهبی و انقلابی خود را نشان دهیم از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ چراکه این حضور و اجتماع منظم به سمت نقطه هدف سیدالشهدا خودش معنادار بوده و دستاورد بزرگی است.
مسؤول موکب خدام الحسین (ع) فریدونکنار مازندران در پایان خاطرنشان کرد: اجتماع مومنان حول محور امام حسین (ع) دستاورد بزرگی است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴