کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به مناسبت سالروز رحلت رسول اکرم(ص) انجام شد؛

برگزاری سوگواره رسول مهربانی‌ها در ساری

4 آبان 1398 ساعت 18:28

به مناسبت سالروز رحلت رسول اکرم (ص)، سوگواره رسول مهربانی‌ها در بوستان ولایت شهرستان ساری برگزار شد.


به گزارش بلاغ، به مناسبت سالروز رحلت رسول اکرم (ص)، سوگواره رسول مهربانی ها با هدف پرورش دانش‌آموزان و آشنا ساختن آن‌ها با سیره و زندگی نبی مکرم اسلام (ص) در بوستان ولایت شهرستان ساری برگزار شد.

این مراسم با مداحی، مرثیه سرایی و سینه زنی دانش آموزان زیر باران پاییزی، به طور مستقیم از رسانه استانی پخش شد.

در این گردهمایی مسئولان استانی و شهرستانی به همراه معلمان مدرسه در کنار دانش آموزان ایستادند تا در عزاداری رسول خوبی‌ها هیچ مقام و منصب و تفاوت سنی ملاک نباشد.

عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم با اشاره به نقش برجسته آموزش و پرورش به‌عنوان یک رسانه فراگیر گفت: رسالت ما استمرار جهاد فرهنگی و تلاش برای انتقال آموزه‌های ناب دینی و فرهنگی به نسل نوجوان و جوان است.
 
وی افزود: به موازات آموزش و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، مفاهیمی چون شخصیت محوری پیامبر اکرم(ص)، موضوع صلح امام حسن(ع) و مفاهیمی چون قیام عاشورا با محوریت امام سوم و صلح امام دوم شیعیان در چنین فضاهایی برای دانش‌آموزان تبیین می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به رسالتی که حضرت زینب(س) در خصوص اشاعه پیام عاشورا داشت گفت: ما در آموزش و پرورش نیز تکلیف داریم هر کدام از این رویدادهای تاریخی و هر کدام از این شخصیت‌های معصوم را به جامعه جوان که امروزه در معرض شدیدترین تبلیغات در فضاهای مجازی و اینترنت قرار دارند، به جوانان و دانش‌آموزان به‌درستی معرفی کنیم.

وی درخصوص برنامه‌های متعددی از این دست چون سوگواره «احلی من العسل» و «سوگواره رسول مهربانی» گفت: از آنجایی‌که این برنامه‌ها هم خانواده‌ها را درگیر می‌کند چون از قبل به آنها اعلام شد که فرزندان‌شان در این مراسم معنوی شرکت خواهند کرد و هم غنای معنوی بالایی دارد، بسیار بیشتر از چندین ساعت سخنرانی است.

نیکزاد از تمامی دانش‌آموزان، همکاران فرهنگی و اولیایی که به همراه فرزندان خود در این مراسم‌های دینی و فرهنگی شرکت می‌کنند قدردانی کرد و گفت: ما در دین و شریعت خود، سرچشمه‌های غنی فرهنگی داریم که اگر به درستی به نوجوانان و جوانان شناسانده شوند، دشمنان در جبهه فرهنگی کاری از پیش نخواهند برد و در جنگ نرم نیز همانند جنگ سخت، شکست خواهند خورد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 405519

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/405519/برگزاری-سوگواره-رسول-مهربانی-ها-ساری

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com