به مناسبت سالروز رحلت رسول اکرم(ص) انجام شد؛

برگزاری سوگواره رسول مهربانی‌ها در ساری

تاریخ انتشارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۴۰۵۵۱۹
به مناسبت سالروز رحلت رسول اکرم (ص)، سوگواره رسول مهربانی‌ها در بوستان ولایت شهرستان ساری برگزار شد.
۰
plusresetminus
برگزاری سوگواره رسول مهربانی‌ها در ساری
به گزارش بلاغ، به مناسبت سالروز رحلت رسول اکرم (ص)، سوگواره رسول مهربانی ها با هدف پرورش دانش‌آموزان و آشنا ساختن آن‌ها با سیره و زندگی نبی مکرم اسلام (ص) در بوستان ولایت شهرستان ساری برگزار شد.

این مراسم با مداحی، مرثیه سرایی و سینه زنی دانش آموزان زیر باران پاییزی، به طور مستقیم از رسانه استانی پخش شد.

در این گردهمایی مسئولان استانی و شهرستانی به همراه معلمان مدرسه در کنار دانش آموزان ایستادند تا در عزاداری رسول خوبی‌ها هیچ مقام و منصب و تفاوت سنی ملاک نباشد.

عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم با اشاره به نقش برجسته آموزش و پرورش به‌عنوان یک رسانه فراگیر گفت: رسالت ما استمرار جهاد فرهنگی و تلاش برای انتقال آموزه‌های ناب دینی و فرهنگی به نسل نوجوان و جوان است.
 
وی افزود: به موازات آموزش و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، مفاهیمی چون شخصیت محوری پیامبر اکرم(ص)، موضوع صلح امام حسن(ع) و مفاهیمی چون قیام عاشورا با محوریت امام سوم و صلح امام دوم شیعیان در چنین فضاهایی برای دانش‌آموزان تبیین می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به رسالتی که حضرت زینب(س) در خصوص اشاعه پیام عاشورا داشت گفت: ما در آموزش و پرورش نیز تکلیف داریم هر کدام از این رویدادهای تاریخی و هر کدام از این شخصیت‌های معصوم را به جامعه جوان که امروزه در معرض شدیدترین تبلیغات در فضاهای مجازی و اینترنت قرار دارند، به جوانان و دانش‌آموزان به‌درستی معرفی کنیم.

وی درخصوص برنامه‌های متعددی از این دست چون سوگواره «احلی من العسل» و «سوگواره رسول مهربانی» گفت: از آنجایی‌که این برنامه‌ها هم خانواده‌ها را درگیر می‌کند چون از قبل به آنها اعلام شد که فرزندان‌شان در این مراسم معنوی شرکت خواهند کرد و هم غنای معنوی بالایی دارد، بسیار بیشتر از چندین ساعت سخنرانی است.

نیکزاد از تمامی دانش‌آموزان، همکاران فرهنگی و اولیایی که به همراه فرزندان خود در این مراسم‌های دینی و فرهنگی شرکت می‌کنند قدردانی کرد و گفت: ما در دین و شریعت خود، سرچشمه‌های غنی فرهنگی داریم که اگر به درستی به نوجوانان و جوانان شناسانده شوند، دشمنان در جبهه فرهنگی کاری از پیش نخواهند برد و در جنگ نرم نیز همانند جنگ سخت، شکست خواهند خورد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴