کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیگیری بلاغ از آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده مازندران؛

سیمرغ 7 ماه پس از سیل/زمستان در راه است مسئولان همت کنند

12 آبان 1398 ساعت 7:00

سیل سال گذشته و ابتدای امسال، خسارت‌های فراوانی به واحدهای مسکونی شهرهای مازندران به ویژه شهرستان سیمرغ وارد کرد؛ حالا و پس از 7 ماه از گذشت این حادثه در این شرستان، آخرین وضعیت واحدهای تعمیری و تخریبی را بررسی کردیم.


به گزارش بلاغ، سیل سال گذشته و همچنین امسال، خسارت‌های فراوانی به واحدهای مسکونی شهرهای مازندران به ویژه شهرستان سیمرغ وارد کرد؛ حالا و پس از 7 ماه از گذشت این حادثه، آخرین وضعیت واحدهای تعمیری و تخریبی را از سوی فرماندار این شهر، پرس‌وجو شدیم که در ادامه می‌خوانید.

مجتبی حبیب‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت واحدهای تعمیری و تخریبی واحدهای خسارت دیده سیل امسال در شهرستان سیمرغ با قدردانی ویژه از خدمات سپاه و بسیج در سیل اخیر و خدمات رسانی به سیل‌زدگان گفت: ما در بخش مسکن و از تعداد واحدهای خسارت دیده در ماجرای سیل امسال، از مجموع بیش از یک‌هزار و 400 واحد مسکونی خسارت دیده، پروژه‌های تعمیری در تابستان امسال به اتمام رسید.

وی افزود: اما 141 واحد تخریبی که نیاز به احداث مجدد داشتند، تاکنون برای  138 واحد، پروانه ساخت صادر شد و سه واحد دیگر به دلیل عدم پیگیری زیان‌دیده، اقدامی صورت نگرفت.

فرماندار سیمرغ خاطرنشان کرد: در گروه واحدهای احداثی تاکنون، 130 واحد پی کنی کردند، 120 واحد بتن ریزی انجام دادند، 114 واحد ستون زدند، 94 واحد در مرحله سقف و کلاف قرار دارند و 74 واحد در مرحله دیوارچینی قرار دارند.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون 35 واحد از این واحدها اتمام و به بهره‌برداری رسیدند؛ عنوان کرد: 15 واحد مسکونی نیز در مراحل آخر قرار دارند که به زودی افتتاح خواهند شد.

حبیب‌نژاد بیان کرد: همه واحدهای تعمیری و احداثی تاکنون تعداد یک هزار و 307 نفر از ما وام معیشتی به مبلغ بیش از 43 میلیارد ریال گرفتند.

وی ادامه داد: 954 نفر نیز از گروه تعمیری‌ها وام به مبلغ 28 میلیارد و 240 میلیون تومان گرفتند و به 130 نفر از گروه احداثی‌ها نیز وام بلاعوض به مبلغ 7 میلیارد و 965 میلیون ریال پرداخت شد.

فرماندار سیمرغ با بیان اینکه تاکنون 79 میلیارد و 543 میلیون ریال وام بلاعوض به خسارت دیدگان بخش مسکونی پرداخت کردیم؛ گفت: کل تسهیلاتی پرداختی نیز به خسارت دیدگان مبلغ 329 میلیارد و 30 میلیون ریال تا این لحظه گزارش شده است.

این مسئول تصریح کرد: در مجموع، 40 میلیارد تومان از سوی دولت در بخش مسکن به شهرستان سیمرغ تخصیص پیدا کرد که در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

حبیب‌نژاد متذکر شد: طی این مدت بیش از 130 هزار پاکت سیمان به یک هزار و 230 واحد متقاضی تحویل داده شد.

وی اضافه کرد: در بخش تسهیلات تاکنون یک هزار و 461 واحد وام معیشتی به مبلغ 159 میلیارد و 970 میلیون ریال گرفتند.

فرماندار سیمرغ با بیان اینکه 138 واحد احداثی، 60 میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات گرفتند؛ یادآور شد: یک هزار و 13 واحد تعمیری نیز 109 میلیارد و 60 میلیون ریال تسهیلات گرفتند.

این مسئول تاکید کرد: طی نشست اخیر با پیمانکاران و نمایندگان دستگاه‌های متولی مقرر شد تا طی 10 روز آینده، واحدهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به مالکان آن‌ها تحویل داده شود.

حبیب‌نژاد افزود: بنا داریم تا در 22 بهمن، مابقی واحدهای باقیمانده احداثی‌ها را به اتمام برسانیم؛ اما با توجه به حجم کار، این پروژه‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/


کد مطلب: 405494

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/405494/سیمرغ-7-ماه-سیل-زمستان-راه-مسئولان-همت-کنند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com