تاریخ انتشارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۴۰۵۴۰۲
رئیس هیأت مدیره تعاونی‌های سهام عدالت کشور گفت: انتظار می‌رود با تحقق صحیح واگذاری سهام عدالت شاهد افزایش آمار اشتغال و همچنین بالا رفتن میزان سوددهی شرکت‌های واگذار شده باشیم.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،عسکر توکلی امروز درباره مشکلات پیش روی سهام عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان ساری، اظهار کرد: متاسفانه امروز بسیاری از مردم از سهام عدالت و اینکه سهام چه بخشی را دارند و چه برگه با ارزشی را در اختیار دارند و یا اینکه چه اقداماتی را باید انجام دهند، مطلع نیستند.
وی مهم‌ترین علت عدم آگاهی کافی مردم را تغییرات ایجاد شده در مدیریت اسبق سازمان خصوصی سازی دانست و افزود: متاسفانه سازمان خصوصی سازی توجه چندانی به دستورالعمل‌های موجود نداشته و این کار نقص آشکار قوانین است و این خود باعث به حاشیه بردن موضوع سهام عدالت شده است.
 رئیس هیأت مدیره تعاونی‌های سهام عدالت کشور اضافه کرد: باید توجه داشت که طبق دستورات مقام معظم رهبری، این طرح نباید موجب تصدی‌گری دولتی باشد، بلکه مردم باید حتی در دورترین روستا با انتخاب نماینده به مشخص کردن فرد اصلح به عنوان مدیریت شرکت واگذار شده بپردازند اتفاقی که در حال حاضر متاسفانه چندان شاهد تحقق آن نیستیم.
این مسؤول با بیان اینکه عدم آزادسازی سهام عدالت را می‌توان یکی دیگر از مشکلات پیش روی این طرح دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مهم اجرای صحیح از سهام عدالت بهبود کسب و کار است ؛چرا که انتظار می‌رود با تحقق صحیح این مهم شاهد افزایش آمار اشتغال و همچنین بالا رفتن میزان سوددهی شرکت‌های واگذار شده باشیم، اتفاقی که متاسفانه تا به امروز تحقق نیافته است.
توکلی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا عدم آزادسازی سهام عدالت می‌تواند منجر به بی‌اعتمادی مردم شود، اظهار کرد: به طور حتم این گونه خواهد بود؛ چرا که در سایه تحقق صحیح سهام عدالت شاهد واگذاری بهترین شرکت‌ها به مردم خواهیم بود.
وی درباره کاستی‌های موجود در حوزه اطلاع رسانی سهام عدالت، بیان کرد: طبق قوانین موجود وکالت 10 ساله سازمان خصوصی سازی پس از سال ۹۵ به اتمام رسیده است، از این رو سازمان خصوصی‌سازی نباید به عنوان مدیریت در شرکت‌ها و یا بنگاه‌های اقتصادی دخالت کند.
رئیس هیأت مدیره تعاونی‌های سهام عدالت کشور در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه امروز چند درصد از اقتصاد کشور مبتنی بر تعاونی‌ها است، گفت: طبق آمار موجود امروزه این میزان زیر پنج درصد است اما این در حالی است که اگر سهام عدالت به معنای واقعی و حقیقی تحقق یابد به طور حتم تعاونی‌ها نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد کشور خواهند داشت.
توکلی درباره مدیریت روند خصوصی‌سازی، گفت: در حال حاضر روند مدیریت و مالکیت خصوصی‌سازی سهام عدالت با مشکلات زیادی مواجه است که انتخاب مدیریت شرکت‌های واگذار شده به سهام عدالت از سوی دولت خود می‌تواند زمینه ساز بروز مشکلات عدیده در این حوزه باشد؛ به این دلیل که طبق قانون مدیریت سهام عدالت نیز باید توسط مردم انتخاب شود اتفاقی که تا به امروز عملیاتی نشده است.
وی با هشدار در ارتباط با پیامدهای منفی تعطیلی دومینووار تعاونی‌ها، خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها به مثابه شریان اصلی اقتصاد هستند از این رو می‌توان به راحتی این ادعا را داشت که تعطیلی تعاونی‌ها خود می‌تواند ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد کند.
رئیس هیأت مدیره تعاونی‌های سهام عدالت کشور بر ضرورت فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی در حوزه سهام عدالت و تاثیر آن در پیشبرد اهداف، اظهار کرد: به‌طور حتم این مهم خود می‌تواند تاثیرات بسزایی را در پیشبرد اهداف سهام عدالت و همچنین افزایش آمار اشتغال داشته باشد از این رو در همایش هم اندیشی نمایندگان مجلس و سهام عدالت تفاهمنامه‌ای با اندیشکده و پژوهشکده دکترینال مهندسی محتوای مدیای ایرانیان منعقد شد تا از این طریق شاهد اطلاع‌ع رسانی سریع جریان‌سازی، ذهنیت سازی، فرهنگ‌سازی و همچنین تجاری‌سازی فکرها و ایده‌های اشتغا‌ل‌زا و اقتصادی باشیم.
توکلی یادآور شد: امروزه در بسیاری از خانواده‌های دارای سهام عدالت افراد تحصیل‌کرده بیکار وجود دارد که می توان از آنها در فضای بهبود کسب و کار استفاده کرد که می‌توانیم بدون آنکه سربار دولت باشیم اشتغال زایی کنیم.
وی در پایان گفت: طبق آمار موجود سهام عدالت یکی از استان‌ها طی یک سال توانست بیش از ۵۰۰ شغل ایجاد کند، از این رو انتظار می‌رود در سایه این  تفاهم‌نامه شاهد پویایی و رونق دوباره تمام تعاونی‌ها باشیم و در این میان دولت و نمایندگان مجلس شورای اسالمی مساعدت‌های الزام را انجام دهند تا از این طریق برکات و آثار مثبت سهام عدالت تحقق یابد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴