تاریخ انتشارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
کد مطلب : ۴۰۵۳۸۲
رئیس ‌سازمان جهاد کشاورزی مازندران از خرید ۴۰ هزار تن پرتقال تامسون برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و گفت : اگرچه هنوز قیمت خرید مشخص نشده است اما این تصمیم به‌موقع دولت، بازرگانی مرکبات را بهتر تنظیم می‌کند.
۰
plusresetminus
مازندران نیاز کشور به پرتقال شب عید را تأمین می‌کند
به گزارش بلاغ، عزیزالله شهیدی فر، در گردهمایی توسعه کشت کلزا در ساری افزود: که این تصمیم در نشست اخیر ستاد تنظیم بازار کشور در قالب تصمیم‌گیری برای خرید و ذخیره سازی انواع میوه اتخاذ شده است.

وی نسبت به سوء استفاده احتمالی دلالان در قیمت‌گذاری مرکبات بویژه پرتقال ابراز نگرانی کرد و گفت : با توجه به هزینه مراقبت از باغات مرکبات از جمله مقابله با آفت مگس میوه، بازرگانی این میوه پائیزی باید مورد نظارت دقیق‌تری قرار بگیرد.

شهیدی‌فر افزود: باغداران مازندران مطمئن باشند کارشناسان  باغبانی جهاد کشاورزی نسبت به هزینه تمام شده تولید مرکبات واقف هستند و در تعیین قیمت خرید پرتقال شب عید نیز بدرستی عمل خواهند کرد.

وی با اعلام این که امسال بارندگی‌های مناسب سبب باردهی بیشتر درختان مرکبات شده و پیش‌بینی کارشناسان هم بر افزایش دست‌کم ۱۰ درصدی برداشت محصول است، گفت: تولید مرکبات امسال به ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن خواهد رسید.

رئیس ‌سازمان جهاد کشاورزی مازندران از دستور و پیگیری استاندار برای حل مشکلات باغداران ، تنظیم قیمت محصولات باغی و عرضه بدون واسطه زاید این محصولات به بازار خبر داد و توضیح داد : مقرر شد تا صدور مجوز صادرات محصولات باغی مازندران به شهرهای بزرگ کشور بررسی و انجام شود و همسو با این تصمیم حمایتی از باغداران مرکبات، شهرداری‌ها باید برای  فروش این محصولات به چند استان بزرگ کشور اقدام عملی کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴