تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۴۰۵۳۶
مصرف كلسیم ‌باعث مهار لیپوژنز (تولید چربی) و تحریك لیپولیز (تجزیه چربی) خواهد شد. نکته جالب در این تحقیقات این بود كه كلسیم با منشا لبنیات نسبت به مکمل های کلسیم موثرتر عمل می کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، چاقی یکی از مشکلات بهداشتی شایع در سراسر جهان است و روز به روز بر آمار آن افزوده می شود. روش های بسیاری برای کاهش وزن و حفظ تناسب اندام پیشنهاد شده است اما یک رژیم غذایی اصولی به همراه ورزش مناسب بهترین راه برای رسیدن به وزن ایده آل و حفظ آن است.
چند راه برای رسیدن به وزن ایده آل وجود دارد؛ کم خوردن، ورزش کردن و خوردن برخی غذاهای خاص، در میان مواد غذایی که به چربی سوزی کمک می کنند، کلسیم جایگاه ویژه ای دارد. افزایش مقدار کلسیم دریافتی به شکلی باورنکردنی به کاهش توده چربی شما کمک خواهد کرد. هر چه لبنیات فشرده تر باشند، میزان کلسیم آن بیشتر است. مثلا کلسیم ماست از شیر بیشتر است .
برای کاهش چربی نیازی نیست صبح تا شب پاکت شیر دست تان باشد مواد غذایی دیگری هم هستند که می توانید کلسیم دریافتی خود را با خوردن آن ها افزایش دهید. زیرا بسیاری از مردم نمی توانند به حد لزوم لبنیات بخورند. دریافت روزانه یک گرم کلسیم برای بدن شما مطلوب خواهد بود اگر بتوانید روزانه ۳ وعده لبنیات بخورید(شیر، پنیر، ماست، دوغ یا کشک) و در کنار آن از منابع دیگر کلسیم هم استفاده کنید به شکل قابل توجهی وزن کم خواهید کرد. اضافه کردن مواد کلسیم دار بیشتر از آنچه که تصورش را بکنید می تواند به سوزاندن چربی های بدن شما کمک کند. برعکس آنچه مادرتان برای افزایش کلسیم به شما می گوید، شیر جز این دسته از موادغذایی نیست.
منابع دیگر کلسیم
لوبیا سبز
لاغری سریع با مصرف لوبیا سبز-متخصصان تغذیه معتقدند، جایگزین کردن گوشت قرمز با منابع پروتئینی گیاهی راهی مفید برای کاهش وزن و لاغری سریع است به خصوص با لوبیا سبز زیرا لوبیا سبز به جز پروتئین، غنی از کلسیم نیز هست. اگر مقداری گوشت مرغ را با ۲۰۰ گرم لوبیای پخته بخورید بدن شما تا ۲۱۱ میلی گرم کلسیم دریافت خواهد کرد.

بادام
لاغری سریع با مصرف بادام -در مطالعه ای که توسط محققان آمریکایی انجام شد مشخص شد، کسانی که بادام خام و بونداده می خورند، ۵۰ درصد بیشتر از افرادی که بادام نمی خورند سایز دور کمرشان کوچک خواهد شد. چربی تک رشته ای غیراشباع موجود در بادام آن ها را به منبع بی نظیری برای چربی سوزی تبدیل کرده است. در عین حال بادام غنی از کلسیم و در نتیجه در لاغری سریع مفید است.

کلم

لاغری سریع با مصرف کلم-گرچه مقدار کلسیم کلم قابل توجه است اما روی کاغذ محتوای کلسیم کلم کمتر از سایر سبزی هاست و یک مشت آن ۱۹۷میلی گرم کلسیم دارد ولی تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان داده، کلسیم کلم ۲ برابر بیشتر از کلسیم اسفناج جذب می شود. جالب است بدانید که اسفناج ۲۵۰ میلی گرم کلسیم دارد بنابراین از کلم خام در سالاد خود غافل نشوید.

پرتقال

لاغری سریع با مصرف پرتقال-همه پرتقال را به عنوان منبع ویتامین C می شناسند اما شاید ندانید که از خوردن یک پرتقال درشت ۷۴ میلی گرم کلسیم به بدن شما خواهد رسید.در عین حال پرتقال پتاسیم مورد نیاز بدن شما را نیز تامین خواهد کرد.وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرده پتاسیم در تنظیم وزن ،لاغری سریع و تناسب اندام نقش مهمی دارد.

ماهی سالمون

لاغری سریع با مصرف ماهی سالمون-فواید ماهی سالمون بسیار زیاد است. محتوای امگا۳ این ماهی برای تامین سلامت قلب و بهبود خلق و خو بسیار مفید و موثر است. از طرف دیگر این ماهی منبع مناسبی از کلسیم نیز هست.خوردن این ماهی با سبزی هایی به رنگ سبز تیره مقدار قابل ملاحظه ای کلسیم به بدن شما می رساند. نوع کنسرو شده ماهی هم کلسیم بالایی دارد که حدود ۱۸۰میلی گرم است.

لوبیا چیتی
لاغری سریع با مصرف لوبیا چیتی-خوراک لوبیا چیتی با سس گوجه فرنگی کم نمک منبعی غنی از کلسیم است،در نتیجه مصرف آن در لاغری سریع مفید است. جدا از این محتوای فیبر بالای لوبیا چیتی به مدتی طولانی شما را سیر و شکم شما را پر نگه خواهد داشت. یک کاسه کوچک لوبیا (تقریبا ۲۰۰ گرم) ۸۶ میلی گرم کلسیم به بدن شما خواهد رساند.

نخود فرنگی
لاغری سریع با مصرف نخود فرنگی-از خوردن ۲۲۰ گرم نخود فرنگی پخته ۹۴ گرم کلسیم به بدن شما خواهد رسید و جدا از این، مقدار مناسبی از منیزیم نیز دریافت خواهید کرد که این ۲ ماده با هم میزان سوخت و ساز بدن شما را در حد متعادل نگه خواهد داشت.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که بدنشان چربی انباشته بیشتری دارد، به اندازه کافی کلسیم دریافت نمی‌کنند. همچنین بنا به نتایج این تحقیق، این دسته از افراد، شرایط سخت تری در کنترل اشتهایشان دارند. همچنین مصرف کلسیم با شیوع کمتر اضافه وزن، چاقی و مقاومت به انسولین همراه است. لازم به ذکر است که مصرف كم كلسیم و فراورده‌های لبنی موجب افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا، مقاومت به انسولین و دیابت می شود. .یک رژیم غذایی سرشار از کلسیم، می تواند فشارخون، کلسترول و قند خون شما را کاهش دهد .
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷