در نشست خبری چهارمین اجلاس مجاهدان در غربت مطرح شد

پزشکی که در هند برای درمان شیخ زکزاکی در نظر گرفته بودند اسرائیلی بود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۹
کد مطلب : ۴۰۵۲۸۷
‌در نشست خبری چهارمین اجلاس مجاهدان در غربت علت بازگشت شیخ زکزاکی از هند و عدم پیگیری درمان در این کشور، فاش شد.
۰
plusresetminus
پزشکی که در هند برای درمان شیخ زکزاکی در نظر گرفته بودند اسرائیلی بود
 

 

به گزارش بلاغ، «محمد تهرانی مقدم» دبیر چهارمین اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت در نشست خبری که در محل لانه جاسوسی برگزار شد، با بیان اینکه نمی‌توانیم دربرابر مشکلات دیگر مسلمانان بی‌تفاوت باشیم، گفت: پیشتر فتنه اسرائیلی از نیل تا فرات مطرح بود و امروز آن را در قالب طرحی دیگر به نام خاورمیانه بزرگ بیان می‌کنند؛ پس ما اگر اقدام نمی‌کردیم باید در مرزهای خود با داعش مبارزه می‌کردیم.

وی خاطرنشان کرد: این امنیت و اقتدار نتیجه این حرکت مقاوم ما است؛ در واقع جبهه مقابله با دشمن را به سمت اصلی آن یعنی اسرائیل و حامیان طرح خاورمیانه بزرگ بردیم و اجازه ندادیم دشمن به مرزهای ما نزدیک شود. یکی از نمادهای مقاومت ما در دنیا همین توان نظامی‌ما است.

دبیر چهارمین اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت با بیان خاطره‌ای از سید حسن نصرالله در دیدار با خانواده شهید تهرانی مقدم گفت: ایشان گفته بود قبل از پیروزی انقلاب عناصر متدین، حزب‌الله و مقاومت هیچ امید، حرکت و جنبشی نداشتند و می‌خواستند با چهارمین ارتش قدرتمند وقت دنیا یعنی اسرائیل مقابله کنند. اما با پیروزی انقلاب اسلامی، کالبد جدیدی به حرکت مقاومت دمیده شد.

تهرانی مقدم ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی اسرائیل به لبنان حمله کرد و تا بیروت پیش آمد؛ حافظ اسد پادگانی نزدیک مرز لبنان در سوریه به ما داد و ما به‌عنوان ام القرای شیعه در دنیا مسئولیت جدیدی پیدا کردیم.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی باعث شد بسیاری از نیروهای مقاومت در کشورهای اسلامی با شیوه‌های مقاومت انقلاب آشنا شده و هسته‌های مقاومت را در جهان اسلام توسعه دهند.

 همچنین در این نشست محمدحسن شجاعی فرد عضو هیئت علمی‌دانشگاه علم و صنعت و مسئول راهبردی اجلاس مجاهدان در غربت  با تبیین اهمیت صنعت رسانه گفت: وقتی سه فرزند شیخ زکزاکی با ۴۰ نفر دیگر را کشتند خبر آن کجا منتشر شد؟ وقتی ۷۰ نفر عاشورای سال گذشته در نیجریه کشته‌شدند کدام رسانه اطلاع‌رسانی کرد؟

شجاعی فرد به نقل از شیخ زکزاکی گفت: وقتی شیخ زکزاکی برای درمان به هند رفته بود، پزشکی که در فرودگاه به استقبالش آمده بود عبری صحبت می‌کرد چون اسرائیلی بود و ۵۰ درصد بیمارستان آمریکایی است. به او گفتند حواست باشد اینجا با تو نیستند. همسرش گفت من پیشتر تزریقات را  یاد گرفته بودم و شیخ را آمپول می‌زدم وقتی خواستند در بیمارستان به شیخ آمپول بزنند مقاومت کردم و اجازه ندادم بعد خواستار این شدم از این بیمارستان برویم.

عضو هیئت علمی‌دانشگاه علم و صنعت با طرح این سؤال که چرا راهپیمایی اربعین بایکوت می‌شود، اظهار داشت: با وجود ۳ میلیون ایرانی در راهپیمایی اربعین امسال، دسته ۵۰۰ نفری نیجریه‌ای غوغایی به پا کرده بود اما متأسفانه در رسانه‌های ما حتی انعکاس خبری نداشت.

وی ادامه داد: اجلاس «مجاهدان در غربت» امسال با محوریت تجلیل از مجاهدت شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین و تقدیر از مقام شامخ رزمندگان و خانواده‌های شهدا وایثارگران در غربت و مقاومت اسلامی برگزار می‌شود. این اجلاس ششم آبان ماه در دامغان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی اجلاس مجاهدان در غربت از حضور بیش از ۱۸۰ اندیشمند و فرهیخته از ۳۸ کشور جهان در این اجلاس خبر داد و گفت: بیداری اسلامی ملت‌ها اساس رشد، تعالی و حرکت آنان به سوی سعادت و جاودانگی است.

بر اساس این گزارش، خانواده شیخ زکزاکی، شیخ‌عیسی قاسم و خانواده شهدا و جانبازان محور مقاومت اسلامی در این اجلاس حضور پیدا می‌کنند.

سالاریان‌زاده درباره آرم این اجلاس که یک دست مشت کرده و یک دست باز پشت این دست مشت کرده است، اظهارداشت: دستی که پشت دست مشت کرده قرار دارد دست حامی‌و رهبر و دست مشت شده هم به معنای مقاومت است و این یعنی مقاومت بدون حامی ‌و رهبری به نتیجه نخواهد رسید.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷