کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اربعین، روایت چهل روز فراق و دلتنگی؛

پیاده‌روی دلدادگان اربعین در شهرهای مازندران/جاماندگان اربعین در مسیر عاشقی

27 مهر 1398 ساعت 14:07

پیاده روی جاماندگان ، دلدادگان اربعین و دوستداران امام حسین (ع) از صبح امروز در شهر‌های مازندران برگزار شد و راهپیمایان با حضور پرشور در این مراسم بار دیگر با اهداف و آرمان‌های ائمه اطهار(ع) بخصوص حضرت سیدالشهدا (ع) تجدید میثاق کردند.


به گزارش بلاغ، امروز، روز زیارت حضرت عشق است  روز رهایی از اسارت و گسستن زنجیر  سخت فراق!
 

اربعین روز روایت اندوه و سوگواری دلدادگان حضرت ابی عبدالله(ع) است و زمزمه این حدیث صادق آل رسول(ص): «بَکتِ السَّماءُ عَلَی الحُسَینِ أربَعینَ یوماً بِالدَّم؛ آسمان چهل روز بر حسین(ع) خون گریه کرد»
 
جاماندگان و دلدادگان اربعین امروز در قالب هیئت‌های مذهبی در شهر‌های مازندران بویژه در شهر‌های ساری، بابل، تنکابن، چالوس، رامسر، آمل، نور، قائمشهر ، سوادکوه، محمودآباد، بهشهر و جویبار  با برپایی دسته‌های عزاداری در سوگ و ماتم سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و ۷۲ تن از یاران وفادارش نشستند.

* دلدادگان حسینی در ساری

اجتماع عظیم دلدادگان اربعین از دقایقی قبل از آستانه امامزاده یحیی (ع) ساری تا مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی آغاز شد.

                                           
در این مراسم هیئت بزرگ عزاداری در قالب گروه نمایشی قافله اسرا با مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی مداحان اهل بیت (ع) عزاداری کردند.

مردم ساری به تاسی از پیاده روی میلیون‌ها عاشق اباعبدالله حسین(ع) در نجف و کربلا از امام زاده یحیی به سمت باغ موزه دفاع مقدس در حال پیاده روی هستند.

در این مراسم معنوی، سوگواران سید و سالار شهیدان عالم حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در طول مسیر با نوحه‌خوانی در رثای شهدای مظلوم دشت‌ نینوا  به عزاداری پرداختند.

راهپیمایان با حضور پرشور در این مراسم بار دیگر با اهداف و آرمان‌های ائمه اطهار(ع) بخصوص حضرت سیدالشهدا (ع) تجدید میثاق کردند.

دسته روی حرم تا حرم در آمل

پیاده روی به مناسبت روز اربعین با برگزاری زیارت عاشورا در صحن مطهر امام زاده ابراهیم آمل برگزار شد و سپس شرکت کنندگان در مراسم تا بارگاه امام زاده عبدالله این شهر با پای پیاده رفتند.
                                 
                                                                
چند موکب در مسیر راهپیمایی مستقر بودند و از مردان و زنان عزادار پذیرایی کردند.

حضور عاشقان حسینی در تجمع بزرگ اربعین محمودآباد

مراسم عزاداری پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی از گلزار شهدا با همراهی مردم ولایت مدار و عاشقان امام حسین(ع) در شهرستان محمودآباد برگزار شد.

                                           

عزاداران حسینی در مسیر پیاده روی با سینه زنی و عزاداری ارادت خود را به شهدای کربلا نشان دادند.

از نخستین ساعات امروز مردم عزادار و عاشورایی محمودآباد با شرکت در همایش پیاده روی جاماندگان اربعین عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران باوفای آن حضرت به نمایش گذاشتند. 

حرکت کاروان نمادین اسرای کربلا در بابل

کاروان نمادین اسرای کربلا در آستانه اربعین حسینی با حضور دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام از آستانه امامزاده قاسم بابل به سمت مسجد اعظم درونکلای غربی این شهرستان به حرکت درآمد.

هزاران نفر عزادار این کاروان را همراهی کردند و در سه منزل کوفه، حلب و دمشق که بصورت نمادین بازسازی شده در غم آل الله به عزاداری و تعزیه خوانی پرداختند.

                                        

این کاروان به مدت دو روز از امامزاده قاسم بابل حرکت کرده و در روستا‌های پایین گنج افروز، بالا گنج افروز درونکلا شرقی به عزاداری پرداخته وسپس در ظهر روز اربعین درمسجد اعظم درونکلا با نوحه خوانی و مدیحه سرایی به کار خود پایان داد.

هم نوا با زائران اربعین در سوادکوه

جاماندگان اربعین در سوادکوه همزمان با اربعین حسینی (ع) به یکدیگر پیوستند و پیاده‌روی کردند.

مردمان سوادکوه مراسم پیاده روی جاماندگان از کربلا حسینی (ع)، به تاسی از پیاده روی میلیون‌ها عاشق اباعبدالله حسین (ع)  در نجف وکربلا از مسجد جامع پل سفید به سمت مزار شهدا و بعد به تپه نورالشهدا پل سفید را پیاده طی کردند و یاد وخاطره شهدای کربلا را گرامی داشتند.

                                          

در این مراسم معنوی، سوگواران سید و سالار شهیدان عالم حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در طول مسیر با نوحه‌خوانی در رثای شهدای مظلوم دشت‌ نینوا  به عزاداری پرداختند.

همچنین راهپیمایان در دیگر شهرهای مازندران با حضور پرشور در این مراسم بار دیگر با اهداف و آرمان‌های ائمه اطهار(ع) بخصوص حضرت سیدالشهدا (ع) تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 405178

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/405178/پیاده-روی-دلدادگان-اربعین-شهرهای-مازندران-جاماندگان-مسیر-عاشقی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com