تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
کد مطلب : ۴۰۵۱۱۷
رئیس اداره اوقاف سوادکوه و سوادکوه شمالی با بیان اینکه گاها وقف‌های سنتی در شهرستان خرید و فروش می‌شود، گفت: وقف قابل خرید و فروش و تغییر نیست و این امر شرعا به عهده فردی است که از موقوفات بهره‌برداری می‌کند.
۰
plusresetminus
وقف قابل خرید و فروش و تغییر نیست/الزام استعلام دستگاه‌ها از اوقاف
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام رضا یوسفی در جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه از 410 موقوفه شهرستان، تعداد 116مسجد، 137 حسینیه، 8 آرامستان، 29 فاطمیه است، تعداد رقبات موقوفات متصرفی را 114 مورد و غیرمتصرفی را 14 مورد برشمرد و افزود: در شش ماه نخست امسال 4 وقف جدید در شهر زیراب ثبت شده است.

وی با بیان اینکه 95 درصد نیات موقوفات شهرستان درباره عزاداری سید الشهدا است، بر لزوم وقف‌های جدید و مطابق نیازهای جامعه تأکید کرد و گفت: دغدغه ما اجرای نیت واقفان است و در راستای اجرای نیت موقوفه دکتر کنی، حدود 80 میلیون تومان به 80 بیماران نیازمند تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد شهرستان مساعدت شده است.

رئیس اداره اوقاف سوادکوه و سوادکوه شمالی با بیان اینکه گاها وقف‌های سنتی در شهرستان خرید و فروش می‌شود، خاطرنشان کرد: وقف قابل خرید و فروش و تغییر نیست و این امر شرعا به عهده فردی است که از موقوفات بهره‌برداری می‌کند.

یوسفی با تأکید بر حمایت از موقوفات و با اشاره به الزام استعلام دستگاه‌های خدمات‌رسان از اداره اوقاف، گفت: اما برخی از نقاط خوش‌نشین شهرستان برای دور زدن قانون به دادگستری شکایت کرده و با برگه اثبات مالکیت زمین دادگستری به دستگاه‌های خدمات‌رسان مراجعه کرده و استعلام نمی‌کنند و حق و حقوق موقوفات ضایع می‌شود؛ توقع ما این است این دور زدن قوانین در شهرستان رخ ندهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴