تاریخ انتشارجمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۴۰۵۱۱۴
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: هر ساله با وجود شرایط و بحران منطقه هیچ تاثیر در سیل عظیم مشتاقان نمی بینیم؛ بلکه شاهد استقبال چشم‌گیری هستیم که هر بار بر تعداد آنان افزوده می‌شود که مشابه این اتفاق را در هیچ ادیانی نمی‌بینیم.
۰
plusresetminus
راهپیمایی اربعین، حرکتی منحصربه‌فرد در جهان/بحران منطقه تاثیری در سیل عظیم مشتاقان اباعبدالله ندارد
عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به اینکه اربعین دومین کنگره بزرگ جهانی است، اظهار کرد: حج بزرگ‌ترین کنگره بین‌المللی است که جدا از هر قوم و عشیره ای و بدون توجه به جغرافیا از سراسر جهان در یک لباس واحد و در اعمالی مشترک دین پیامبر اسلام (ص) را به جا می آورند.

وی افزود: با وجود اینکه متولیان حج برآنند که این مراسم را از جنبه عمومیت تهی کنند، اما همیشه سخنان رهبری و پیش از آن امام خمینی(ره) به حج ابراهیمی جهت می داد و با وجود اینکه از تمام نقاط دنیا به این مراسم می آیند به یک اتفاق نظر واحد می‌رسند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:مسئله اربعین در ظاهر متعلق به شیعه است، اما آنچه امروز اتفاق می افتد را رصد می کنیم، شیعه، سنی و مسلمان ندارد ، حقانیت امام حسین(ع) روشن است و این راهپیمایی را تبدیل به کنگره بزرگ جهانی کرده است.

وی با بیان اینکه  اربعین نشاط گرفته از قیام امام حسین (ع) و عاشوراست، عنوان کرد: نشان می دهد که در مقابل ظلم و جور باید ایبستاد هرچند کوچکترین نفرات را داشته باشیم؛ اما نباید تسلیم را بپذیریم.

یوسفیان راهپیمایی اربعین را حرکتی منحصر به فرد در جهان خواند و تاکید کرد: شعاری واحد که متعلق به آزاد اندیشان جهان است و هر ساله با وجود شرایط و بحران منطقه هیچ تاثیر در سیل عظیم مشتاقان نمی بینیم؛ بلکه شاهد استقبال چشم گیری هستیم که هر بار بر تعداد آنان افزوده می شود که مشابه این اتفاق را در هیچ ادیانی نمی بینیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته خطر صد درصدی داعش وجود داشت و امسال بحران اقتصادی و تنش ها که هیچ یک نتوانست از عشق و علاقه مردم بکاهد و آنان را از مسیر خارج کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴