عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران:

بازار طلا و سکه خنثی است/قیمت امروز طلا و سکه در بازار چند؟

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۴۰۵۱۰۸
عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران گفت: چند وقتی است که بازار، روند ثابتی را در پیش گرفته است و هیچ چیزی هم روی آن تاثیری نمی‌گذارد.
۰
plusresetminus
بازار طلا و سکه خنثی است/قیمت امروز طلا و سکه در بازار چند؟
محمدرضا نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ درباره وضعیت حال حاضر این روزهای بازار طلا و جواهر اظهار کرد: چند وقتی است که بازار، روند ثابتی را در پیش گرفته است و هیچ چیزی هم روی آن تاثیری نمی‌گذارد.

وی افزود: جالب این نه خبرهای خوب و نه خبرهای بد روی آن اثرگذار نیست و بازار به قول معروف، خنثی است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران خاطرنشان کرد: وضعیت خرید و فروش هم با توجه به ایام عزاداری و نزدیکی به اربعین، راکد است و حتی خرید و فروش‌های معمولی و روزمره هم به ندرت انجام می‌شود.

نصیری در خصوص قیمت امروز سکه و طلا در بازار پاسخ داد: هر گرم طلای آب شده در بازار امروز با قیمت 406 هزار تومان در معاملات محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت سکه در بازار امروز با نرخ 3 میلیون و 980 هزار الی 4 میلیون تومان در نوسان است.

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران، نیم سکه با قیمت حدود یک میلیون و 900 هزار تومان و ربع سکه نیز با قیمت یک میلیون و 200 هزار تومان داد و ستد شد.

نصیری در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص راه‌های تشخیص طلای اصل از تقلبی تصریح کرد: شناسایی سکه‌های تقلبی در بازار، بسیار سخت است و شگردهای بسیار زیادی برای ساخت این سکه‌ها استفاده می‌شود، لذا مردم برای اینکه در دام متقلبان نیفتند به واحدهای صنفی مجاز برای خرید سکه مراجعه کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه  برای تشخیص سکه تقلبی از اصل چندین روش وجود دارد که غالبا تشخیص آن از سوی افراد عادی، ممکن نیست؛ گفت: اول اینکه سکه نباید به هنگام خرید وکیوم باشد، چرا که در این مواقع، تشخیص حتی برای کارشناسان خبره نیز سخت است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران اضافه کرد: دومین راه، صدای سکه است؛ سکه دارای عیار بالایی است و با فلزات دیگر متفاوت است و وقتی روی شیشه بیفتد، صدای خاصی مثل صدای زنگ دارد و اگر صدای معمولی داشت، آن سکه اصل نیست و نیاز به تجربه دارد.

این فعال با سابقه بازار طلا در مازندران عنوان کرد: روش دیگر تشخیص، وزن سکه است که باید 8 گرم و 130 صوت باشد.

نصیری افزود: روش دیگر شکل خود سکه است که آن براق بودن خود سکه است که کاملا تجربی است.

وی متذکر شد: یکی دیگر از روش‌های تشخیص، قطر سکه است که آن هم تجربی است و یک طلا فروش با تجربه با نگاه به قطر آن، پی به اصل یا تقلبی بودن آن می‌برد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران تاکید کرد: وزن حجمی طلا از سایر فلزات بیشتر است و لذا اگر بنا باشد، فلز دیگری در آن کار شود، الزاما قطر آن از حد معمول بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴