تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
کد مطلب : ۴۰۵۰۸۵
مدیر جهادکشاورزی میاندورود با بیان اینکه اولین برداشت برنج رتون در میاندورود آغاز شده است، گفت: سطح زیر کشت برنج میاندورود هشت هزار و 690 هکتار بوده است که تولید آن 41 هزار تن است که حدود 350 هکتار زیر کشت مجدد رتون قرار گرفت.
۰
plusresetminus
آغاز برداشت برنج رتون در میاندورود/385 تن نارنگی به خارج کشور صادر شد
به گزارش بلاغ، سید اسماعیل علوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما از اجرای طرح پلاک گذاری ماشین‌های کشاورزی خبر داد و گفت: در سال جاری حدود 500 دستگاه تراکتور و کمباین غلات در میاندورود پلاک گذاری می‌شود.

وی با اعلام اینکه تا به امروز 385 تن نارنگی از میاندورود به خارج از کشور صادر شد، بیان کرد: سطح زیر کشت مرکبات شهرستان هفت هزار 460 هکتار است که از این مقدار دو هزار و 400 هکتار اختصاص به انواع نارنگی پیش رس، میان رس و دیررس دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود با بیان اینکه پیش بینی نارنگی در سال جاری 60 هزار تن است، خاطرنشان کرد: قیمت محصول در حال حاضر کم است و در برابر هزینه کشاورزان مناسب نیست.

علوی قیمت نارنگی سر باغ را بین هزار و 300 تا هزار و 500 بیان کرد و افزود: به‌دنبال ایجاد مشوق‌های صادراتی و تسهیل در روند صادرات هستیم تا باعث افزایش قیمت شود.

این مسئول با بیان اینکه اولین برداشت برنج رتون در میاندورود آغاز شده است، تصریح کرد: سطح زیر کشت برنج میاندورود هشت هزار و 690 هکتار بوده است که تولید آن 41 هزار تن می‌باشد که حدود 350 هکتار زیر کشت مجدد رتون قرار گرفت.

علوی با تاکید بر اینکه در سال جاری قیمت برنج پرمحصول مناسب نبوده است و نیاز به اعلام خرید تضمینی از سوی دولت دارد، گفت: مقدار متوسط عملکرد کشت رتون را هزار و 800 کیلوگرم در هکتار پیش بینی کرده بودیم ولی با توجه به وضعیت آب و هوایی و بارندگی، این میزان به حدود هزار و 400 کیلوگرم در هکتار کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴