تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۵۰۸۴
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه یکی از آسیب‌های جدی و عمده در مناطق روستایی را تغییر در معماری بومی و سنتی روستایی اعلام کرد و گفت: در این آیین‌نامه بنا است در درجه نخست ضمن حفظ خانه‌های بومی، در صورت لزوم ساخت‌وساز متناسب با معماری منطقه باشد.
۰
plusresetminus
تدوین ضوابط ساخت‌وساز در مناطق روستایی مازندران
مهران حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ یکی از آسیب‌های جدی و عمده در مناطق روستایی را تغییر در معماری بومی و سنتی روستایی اعلام کرد و گفت: طبق مذاکره و توافقی که با بنیاد مسکن انجام داده‌ایم، در حال تدوین آیین نامه‌ای با موضوع ساخت و سازهای روستایی هستیم.

وی افزود: در این دستورالعمل پیشنهادی، ضوابط ساخت‌وساز در روستاها تدوین خواهد شد و بر این اساس، دهیاران که مسئول صدور پروانه هستند موظف خواهند شد که در درجه اول، خانه‌های بومی را حفظ کنند و در گام بعدی اگر ضرورت به ساخت‌وساز جدید بود این امر مطابق با معماری منطقه باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران خاطرنشان کرد: تغییر در ظاهر معماری ساخت‌وساز روستایی از نمای بومی و سنتی به نمای شهری و ویلایی در غالب روستاهای مازندران مشهود است و اتفاقی است که در حال حاضر و طی سالیان اخیر در حال اتفاق است.

حسنی تصریح کرد: با این روند، روستاهای ما سبک و سیاق شهری گرفته‌اند و این یک معضل جدی است.

وی ادامه داد: روستا در حال حاضر یک مامن و مکانی برای تمدد اعصاب است و در واقع انتخاب خیلی‌ها برای فرار از زندگی شهری است و این یعنی ما داریم به اصالت خودمان بر می‌گردیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران در پاسخ به این سوال که آیا بسترهای این امر فراهم شده است یا خیر، گفت: تمام تلاش‌مان این است که تسهیلات خوبی برای این امر با برگزاری جلسات با بانک‌های عامل با سود چهار درصد به تصویب برسانیم و به متقاضیان ارائه کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴